Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patronna
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik heb een nieuwe installatie van WIndows gedaan met sp3 maar de key op de computerkast werkt niet en heb een andere key ingevuld.
Kan ik deze naderhand nog veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ligt eraan wat voor key je bedoelt?
En wat heb je zelf kunnen vinden toen je ging [google=change+XP+product+key] ? :P

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 08-03-2010 19:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasterr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-03-2024
Ja dat kan je naderhand nog veranderen zie link hieronder
http://downloads.vnunet.n...ptimalisatie/windows/305/

Is de key op je kast wel voor SP3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patronna
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2021
Nee volgens mij is deze van sp1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasterr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-03-2024
patronna schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:11:
Nee volgens mij is deze van sp1
Hmm dan lijkt me dat het probleem ik dacht dat je dan ook een sp1 disc moet gebruiken voor de instal maar ben er niet helemaal zeker van

Edit:

Heb het even gegoocheld en dat lijkt idd de reden dat je key niet werkte

[ Voor 13% gewijzigd door Thomasterr op 08-03-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Dat maakt niks uit, de serial moet gewoon werken met SP 1, SP 2 en SP 3 cd's van XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Bij XP werkt een OEM key (die op een kast wordt geplakt) alleen op een OEM installatie-disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Plakjekaas schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:16:
Dat maakt niks uit, de serial moet gewoon werken met SP 1, SP 2 en SP 3 cd's van XP.
uh.. nee.
Na SP1 is dat flink op de schop gegooid omdat er op grote schaal gerommeld werd met van de kasten afgelezen OEM keys in winkels.
Devies is dan ook om je SP1 XP CD te pakken en SP3 als losse SP install te doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
Flitzer schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:17:
Bij XP werkt een OEM key (die op een kast wordt geplakt) alleen op een OEM installatie-disc.
Dat klopt ja, gebuikt de TS wel een OEM cd? Of heb je de code misschien verkeerd ingetypt. Zijn van die miezerige letters en cijfers dat je gauw een foutje kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Plakjekaas schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:16:
Inderdaad. Tijd terug nog een geslipstreamde SP3 geactiveerd met 'key van SP1.'
Flitzer schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:17:
Dit lijkt mij inderdaad wel het correcte probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
alt-92 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:18:
[...]

uh.. nee.
Na SP1 is dat flink op de schop gegooid omdat er op grote schaal gerommeld werd met van de kasten afgelezen OEM keys in winkels.
Devies is dan ook om je SP1 XP CD te pakken en SP3 als losse SP install te doen.
Dat lijkt me meer op een "activatie" probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:20
Plakjekaas schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:27:
[...]

Dat lijkt me meer op een "activatie" probleem.
Destijds heb ik dit inderdaad zelf meegemaakt. Ik wou een clean install doen van HP pc's (business line) : de installatie met een clean XP OEM cdeetje (toen nog SP2) en de key op de kast ging perfect, maar automatische activatie kan ik vergeten. Het volstond toen éénmalig telefonisch contact op te nemen met Microsoft om de key te deblokkeren. Bij herinstallaties van dezelfde machine (later in de toekomst), werkte de automatische activatie via internet.

Om in te gaan op het probleem van de topicstarter : volgens mij gebruikt hij een non-OEM versie van de installatie cd, wat bij XP inderdaad niet lukt - Volume license cd's accepteren geen OEM keys en omgekeerd... (zoals reeds vermeld door anderen)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:41
Er worden wat dingen door elkaar gehaald hier geloof ik. Ten tijde van SP2 kwam Microsoft oem keys tekort, hierop is een SP2c uitgebracht die een hele nieuwe reeks keys accepteerde. Die keys werken echter inderdaad niet op oudere XP cd's. Tevens dien je zoals al aangegeven werd een oem cd met een oem key te gebruiken. Als laatste is de internet activatie van grote oem's (HP, Acer, Dell, e.d.) uitgeschakeld, aangezien er een handeltje in kast-keys was onstaan omdat die codes feitelijk niet gebruikt werden door SLP.
Pagina: 1