Ik heb een nieuwe installatie van WIndows gedaan met sp3 maar de key op de computerkast werkt niet en heb een andere key ingevuld.
Kan ik deze naderhand nog veranderen?
Kan ik deze naderhand nog veranderen?
[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 08-03-2010 19:07 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Hmm dan lijkt me dat het probleem ik dacht dat je dan ook een sp1 disc moet gebruiken voor de instal maar ben er niet helemaal zeker vanpatronna schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:11:
Nee volgens mij is deze van sp1
[ Voor 13% gewijzigd door Thomasterr op 08-03-2010 19:16 ]
uh.. nee.Plakjekaas schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:16:
Dat maakt niks uit, de serial moet gewoon werken met SP 1, SP 2 en SP 3 cd's van XP.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dat klopt ja, gebuikt de TS wel een OEM cd? Of heb je de code misschien verkeerd ingetypt. Zijn van die miezerige letters en cijfers dat je gauw een foutje kan maken.Flitzer schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:17:
Bij XP werkt een OEM key (die op een kast wordt geplakt) alleen op een OEM installatie-disc.
Inderdaad. Tijd terug nog een geslipstreamde SP3 geactiveerd met 'key van SP1.'Plakjekaas schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:16:
Dat maakt niks uit, de serial moet gewoon werken met SP 1, SP 2 en SP 3 cd's van XP.
Dit lijkt mij inderdaad wel het correcte probleem.Flitzer schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:17:
Bij XP werkt een OEM key (die op een kast wordt geplakt) alleen op een OEM installatie-disc.
Dat lijkt me meer op een "activatie" probleem.alt-92 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:18:
[...]
uh.. nee.
Na SP1 is dat flink op de schop gegooid omdat er op grote schaal gerommeld werd met van de kasten afgelezen OEM keys in winkels.
Devies is dan ook om je SP1 XP CD te pakken en SP3 als losse SP install te doen.
Destijds heb ik dit inderdaad zelf meegemaakt. Ik wou een clean install doen van HP pc's (business line) : de installatie met een clean XP OEM cdeetje (toen nog SP2) en de key op de kast ging perfect, maar automatische activatie kan ik vergeten. Het volstond toen éénmalig telefonisch contact op te nemen met Microsoft om de key te deblokkeren. Bij herinstallaties van dezelfde machine (later in de toekomst), werkte de automatische activatie via internet.Plakjekaas schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:27:
[...]
Dat lijkt me meer op een "activatie" probleem.
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq