Ik heb binnenkort een statistiek tentamen, en omdat het is toegestaan om van alle grafische rekenmachine functies gebruik te maken, wil ik een samenvatting schrijven in TI-BASIC. Ik heb nu het volgende:
Als ik dit programmaatje afdraai, krijg ik het volgende in het scherm:
Als ik UNIVARIAAT selecteer, krijg ik (naar verwachting)
Als ik SCHATTERS selecteer, is de output (wederom zoals verwacht)
MAAR als ik nu op ENTER druk, terugga naar het hoofdmenu en opnieuw UNIVARIAAT > SCHATTERS selecteer, geeft het scherm
Dat is niet de bedoeling
Ik wil ook na de 2e keer op SCHATTERS geklikt te hebben, maar 1x "MOOI, SNEL, WILD" in het scherm zien.
Ik vermoed dat ik in regel 6 een commando zou moeten toevoegen om dit te clearen, maar weet niet welk commando ik moet gebruiken (omdat ik niet weet WAT ik zou moeten clearen). Kan iemand mij zeggen hoe ik de output van het programma telkens kan wissen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| ClrHome ClrDraw Lbl 0 ClrDraw PROGRAM:SMT Menu("STATISTIEK","UNIVARIAAT",A,"BIVARIAAT",B) Lbl A Menu("UNIVARIAAT","SCHATTERS",AA,"TERUG",0) Lbl AA :Disp "MOOI, SNEL, WILD :Pause Goto 0 Lbl B :Disp "LEUK! :Pause Goto 0 |
Als ik dit programmaatje afdraai, krijg ik het volgende in het scherm:
code:
1
2
3
| STATISTIEK 1. UNIVARIAAT 2. BIVARIAAT |
Als ik UNIVARIAAT selecteer, krijg ik (naar verwachting)
code:
1
2
3
| UNIVARIAAT 1. SCHATTERS 2. TERUG |
Als ik SCHATTERS selecteer, is de output (wederom zoals verwacht)
code:
1
| MOOI, SNEL, WILD |
MAAR als ik nu op ENTER druk, terugga naar het hoofdmenu en opnieuw UNIVARIAAT > SCHATTERS selecteer, geeft het scherm
code:
1
2
| MOOI, SNEL, WILD MOOI, SNEL, WILD |
Dat is niet de bedoeling
Ik vermoed dat ik in regel 6 een commando zou moeten toevoegen om dit te clearen, maar weet niet welk commando ik moet gebruiken (omdat ik niet weet WAT ik zou moeten clearen). Kan iemand mij zeggen hoe ik de output van het programma telkens kan wissen?