[TI-BASIC] Programma onthoudt output?

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb binnenkort een statistiek tentamen, en omdat het is toegestaan om van alle grafische rekenmachine functies gebruik te maken, wil ik een samenvatting schrijven in TI-BASIC. Ik heb nu het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
ClrHome
ClrDraw

Lbl 0
ClrDraw

PROGRAM:SMT
Menu("STATISTIEK","UNIVARIAAT",A,"BIVARIAAT",B)

Lbl A
Menu("UNIVARIAAT","SCHATTERS",AA,"TERUG",0)

Lbl AA
:Disp "MOOI, SNEL, WILD
:Pause 
Goto 0

Lbl B
:Disp "LEUK!
:Pause 
Goto 0

Als ik dit programmaatje afdraai, krijg ik het volgende in het scherm:
code:
1
2
3
STATISTIEK
1. UNIVARIAAT
2. BIVARIAAT

Als ik UNIVARIAAT selecteer, krijg ik (naar verwachting)
code:
1
2
3
UNIVARIAAT
1. SCHATTERS
2. TERUG

Als ik SCHATTERS selecteer, is de output (wederom zoals verwacht)
code:
1
MOOI, SNEL, WILD

MAAR als ik nu op ENTER druk, terugga naar het hoofdmenu en opnieuw UNIVARIAAT > SCHATTERS selecteer, geeft het scherm
code:
1
2
MOOI, SNEL, WILD
MOOI, SNEL, WILD

Dat is niet de bedoeling :) Ik wil ook na de 2e keer op SCHATTERS geklikt te hebben, maar 1x "MOOI, SNEL, WILD" in het scherm zien.

Ik vermoed dat ik in regel 6 een commando zou moeten toevoegen om dit te clearen, maar weet niet welk commando ik moet gebruiken (omdat ik niet weet WAT ik zou moeten clearen). Kan iemand mij zeggen hoe ik de output van het programma telkens kan wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51
ClrHome ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verdorie, dat werkt. Wat gek, uit de documentatie begrijp ik dat je dat alleen aan het begin van een programma hoeft te gebruiken (clear home screen), maar blijkbaar clear je ook alle gezette variabelen. Thanks :) Ik ga de documentatie er eens op nakijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51
Je cleart juist geen variabelen, maar alleen je (tekst) output. Met ClearDraw clear je alleen getekend spul (blijkbaar geen tekst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn spiekbriefjes maakte ik altijd als plain text in basic. Vrij gemakkelijk te raadplegen door hem wederom te editten. Scheelt een hoop werk (en tijd die je vervolgens weer kunt steken in het zelf proberen te onthouden ;) )
Maar echt slick zag het er natuurlijk niet uit!
offtopic:
succes met je tentamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

met geejeej.... ik ben ook wel eens uren aan het prutsen geweest met TI-basic, waarna ik er alsnog geen goede functie/naslagwerk uit kreeg. Uiteindelijk ben ik ook maar gewoon tekst gaan opslaan.... daar doorheen lezen is makkelijk, en het scheelt een boel tijd tov iets programmeren. Die tijd kan je mooi steken in het zelf leren van wat je moet onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tsja, het verschil tussen ClrDraw en ClrHome moge toch wel duidelijk zijn. Zoals ik in je andere topic al zei: pak je handleiding er eens bij. Uit het hoofd: hoofdstuk 12 of 13 dacht ik. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.