Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een mysterieus probleem .

we hebben hier 3 computers , vannacht is de zekering een seconde uitgegaan (zelf gedaan om iets te testen )
en vanmorgen wou mijn vrouw haar computer opstarten en ze had plots geen internet meer .
de twee andere computers getest en die werken wel zoals het moet .

haar computer vind in de hardware de ethernet adapter wel maar zegt dat de drivers niet geinstalleert zijn .
dus een geel vraagtekenicoontje .
ik ben geen computerleek want ik heb zelf pc'hersteld en ook voor telenet gewerkt maar dit heb ik nog nooit gezien .
alle mogelijke drivers die ik kon vinden geinstalleert , , wissen andere driver installeren enz ...
en niets helpt , hij wil de drivers gewoon niet aannemen hoewel het wel degelijk de juiste drivers zijn .
het betreft een onboard realtek rtl8129 .
ook systeemherstel gedaan naar zelfs een maand eerder en noppes .

dan een nieuwe xp pro install gedaan en daar juist hetzelfde problem .
dan de wanhoop nabij en rap naar de winkel een nieuw netwerkaartje gekocht (omdat ze perse op haar shoppingsites wil) .
netwerkkaartje proper geinstalleert computer opstarten , ethernet komt tevoorschijn maar weer geen drivers dat hij wil aannemen , cd rom erin met de drivers (die zaten dus bij de netwerkkaart ) en weer niks , hij wil gewoon niet installeren , hij zoekt een seconde of 2 en dan de melding dat de hardware niet geinstalleert kan worden .

wat is hier toch aan de hand ? iemand een idee ?

dus het betreft windows xp , ethernet realtek 8129 , 2,8 ghz processor
en alles juist aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

DukeBox

loves wheat smoothies

En wat doet ie als je ze geforceerd installeerd ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gaat niet , neemt hij ook niet aan

ik heb trouwens ook al in de bios gekeken of het probleem daar kon zijn .
bij pnp/pci heb ik maar 1 optie en dat is pci snoop of zoiets , dat heb ik op enable gezet in plaats van disable , maar geeft ook geen verandering

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 19:50 ]