Windows 95 spelletjes op windows 7 home spelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers.
De moeder van een collega van me (vrouwtje is 80) heeft een oude pentium II.
Ze speelt hierop wat simpele spelletjes:

(spel) : (minimale game vereisten)
Verkeersbordenspel: 486DX 33 Mhz, windows 95 8 mb ram
Yathzee: 600 Mhz, windows XP 64 mb ram, 16 mb Videokaart
Scrabble: 400 Mhz PII, XP 64 mb ram, 10 mb videokaart.

Het is echt aan vervanging toe,
Daarom willen ze nu een nieuwe laptop aanschaffen voor haar.

Mijn vraag is: zijn de bovenstaande games een beetje compatible met windows 7 , dan adviseer ik ze een simpel packard bell laptoppie of dergelijke.

Het vrouwtje heeft geen internet aansluiting en speelt enkel deze spelletjes dmv snelkoppelingen.
Hoge specificaties zijn dus niet van toepassing. (misschien hier en daar iets beveiligen om het ernstige te voorkomen)

Geef jullie raad aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nou ja, je kan altijd nog even rondsnuffelen bij Microsoft want daar staan hele mooie tutorials hoe je onder Windows 7 in combinatie met VirtualPC op de achtergrond een Win95-machine kan laten draaien. In die virtuele Win95-bak installeer je je spelletjes en dan moet het werken als je ze aanklikt in Win7.

En anders, als je toch behulpzaam wil zijn, kijk je eerst eens of je de spelletjes kan kopieren (als er geen install-disks meer zijn) en probeer ze ergens anders op te starten, op een Win7 bak?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Ik denk dat je daar alleen achter kunt komen door het te testen. Wellicht dat je de mogelijkheid hebt om de spelletjes zelf even te installeren?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn gevoel zegt me dat het niet van harte zal gaan, als het überhaupt al gaat draaien.
Misschien via iets van VirtualPC of XP-mode, maar dat is nou niet direct gebruiksvriendelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 11:09
Als ze nu een desktop heeft of iets dergelijks, waarom dan in vredesnaam nu een laptop opeens. Heeft er niet iemand nog ergens een pctje staan dan ofzo? En als die pc voor die mevrouw goed genoeg is om te gamen op haar manier, waarom moet ze dan een andere? Ik zou zeggen, doe niet moeilijk met Virtual-sjit en pak je Pentium IV van de zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
diabolofan schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:19:
Als ze nu een desktop heeft of iets dergelijks, waarom dan in vredesnaam nu een laptop opeens. Heeft er niet iemand nog ergens een pctje staan dan ofzo? En als die pc voor die mevrouw goed genoeg is om te gamen op haar manier, waarom moet ze dan een andere? Ik zou zeggen, doe niet moeilijk met Virtual-sjit en pak je Pentium IV van de zolder.
Waarom niet? Een laptop geeft bewegingsvrijheid, en dat is juist voor de wat oudere mensen erg fijn. Lekker vanuit bed, op de bank of toch achter het bureau computeren.

Ik zou gewoon vervanging gaan zoeken voor de genoemde applicaties, desnoods flash sites want de kans dat die meuk gaat werken is wel heeeel erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechtermuisknop op spel --> Compatibliteitsmodes: Windows 95

Dan kun je het spel spelen op Windows 7 Home Premium.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Als ze toch geen internet heeft heeft ze ook echt geen snellere PC nodig. Koop een nieuwe 80GB schijf voor dat ding, eventueel limiten op 32GB, installeer haar Windows 9x daarop, en die pc vliegt weer vooruit. Nieuw toetsenbord en muis erbij als dat versleten is, klaar?
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:52:
Rechtermuisknop op spel --> Compatibliteitsmodes: Windows 95

Dan kun je het spel spelen op Windows 7 Home Premium.
En dit is echt geen garantie dat het werkt hoor. Er wordt dan geen magische emulatielaag opgestart. Menig oud progje dat ik zo startte werkte in XP al niet daarmee.

[ Voor 42% gewijzigd door BèR op 08-03-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:09
ik denk dat de meeste van die spellen gewon werken in compatability mode. je weet wel, rechtermuis, eifenscappen, compa mode. en anders dosbox, maar of dat kan dmv een snelkoppeling... vast wel.

sowieso leuk dat je dr helpt. denk dat ze meer plezier kan beleven als je d'r leert skypen en mailen. mha zonder inet wirdt dat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de collega neemt morgen de spelletjes mee naar t werk en ik mn prive laptop met windows 7 home dan ga ik testen hoe het loopt.
Zal daarna hier een post plaatsen met mijn bevindingen.
Pagina: 1