Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 22:09
Ik vond dat mijn internet wat te traag ging dus nam ik contact op met de Telenet helpdesk (kabel - België). In theorie zou ik tegen 25Mbit/s moeten gaan maar bij diverse snelheidstests haal ik niet meer dan 11Mbit/s. Aangezien ik mijn modem al jaren heb dacht ik dat het misschien daaraan lag dus vroeg ik of het daaraan zou liggen (misschien kon die niet meer aan).

Van Telenet kreeg ik dit antwoord:
...
We hebben de door u uitgevoerde snelheidstesten grondig nagekeken en deze bleken niet optimaal te zijn.

Omdat wij echter op de modem geen problemen konden vaststellen, kunnen wij u geen gratis technicus sturen. De snelheid kan immers ook beïnvloed worden door een niet optimaal werkende netwerkkabel, netwerkkaart of actieve programma´s op de computer.

Als u wenst, kunnen wij u wel een ´vermoedelijk betalende technicus´ sturen. Als deze technicus echter geen probleem kan vaststellen dat te wijten is aan Telenet, worden de verplaatsingskosten en de werkuren wel aangerekend.

U kunt natuurlijk ook uw computer en bekabeling bij een computerwinkel laten controleren.
...
Ik zit dus met een dilemma: een technicus laten komen en zie wat die te zeggen heeft (en als het aan Telenet ligt betaal ik niet, anders betaal ik de volle pot). Natuurlijk wil ik alles wel zelf eerst uittesten, maar aan wat kan het allemaal liggen of hoe test je best de snelheid in zo'n optimale manier?

Voor een thuisnetwerk heb ik wel een wat ingewikkeld netwerk. Ik heb nl 1 modem die naar de hoofd router gaat, die gaat naar 2 draadloze routers (vraag niet waarom :D). Een van die draadloze routers gaat dan naar een gigabit switch (al de rest is 100Mbit).

Kan het liggen aan het wat uitgebreid netwerk, coax bekabeling, modem,...
Aangezien Telenet zelf zegt dat bij hun test de verbinding niet optimaal is lijkt het mij dat het aan de coax kabel moet liggen (aangezien zij enkel testen tot de modem).
Begin deze maand moet ik (door de recente snelheidsverhoging tegen 30Mbit/s gaan, maar ik merk daar eigenlijk niets van).

Graag wat deskundig advies :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Simpel: trek je netwerk even "omver" en sluit een PC direct bedraad op je modem aan. Zet in het modem even firewalls en andere meuk uit. Hetzelfde op de PC doen. Speedtestje draaien en dan kijken wat er gebeurt.

Grote kans dat je dezelfde slechte waarden krijgt maar wel vreemd dat Telenet niet kijkt naar bijvoorbeeld het intrainen van je modem ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 22:09
Intrainen van de modem?
Modem heeft overigens geen firewall (naar mijn weten, aangezien het geen configuratiescherm heeft).

Maar als ik dat doe dan kan het toch nog steeds liggen aan de modem en de coax kabels in huis. De coax kabels in huis dat is immers niet de verantwoordelijkheid van Telenet. Hoe kan ik die testen (lijkt me eigenlijk moeilijk).

[ Voor 48% gewijzigd door SMGGM op 08-03-2010 18:36 ]