Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kaspersky Internet Security 2010

Pagina: 1
Acties:

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-11 12:44
EDIT: Perongelijk vergeten in de titel erachter te zetten: Links werken niet na aanklikken
Zou dit door een mod aangepast kunnen worde
n?

Eigenlijk al tijden heb ik een vreemd probleem met KIS 2010. Voor mijzelf is het niet echt een probleem, maar vooral mijn ouders.

Mijn ouders krijgen nogal wat nieuwsbrieven via de email, en lopen steeds te klagen dat, zodra zij in een email doorklikken op bijvoorbeeld een aanbieding, zij een blanco pagina te zien krijgen.

Als voorbeeld neem ik een email van Landal Greenparks. De volgende link is in de email via een afbeelding aan te klikken, waardoor het de bedoeling is, dat je doorverwezen wordt naar de aanbieding op de website.

Link:
code:
1
http://clk.tradedoubler.com/click?p=119864&a=1668624&g=18563058&url=http://www.landal.nl/nl-nl/bungalowparken/nederland/drenthe/orveltermarke?utm_soucre=maart_01_NL&utm_medium=email&utm_campaign=nieuwsbrief

Echter krijg ik dus een blanco pagina. Ik weet dat het aan KIS 2010 ligt, omdat de link wel werkt als ik KIS 2010 helemaal uitschakel. Het vreemde is dan ook dat het volgende gedeelte voor de link verdwijnt:
code:
1
http://clk.tradedoubler.com/click?p=119864&a=1668624&g=18563058&url=

Zelf heb ik al contact gehad met de Helpdesk van Kaspersky, en die zeiden dat het een bepaalde instelling is. Ik heb dat geprobeerd, maar helaas werkt dat niet.
Het betreft de instelling onder Web Anti Virus --> en dan 'Instellingen' onder Beschermingsniveau --> en dan 'Selecteer' bij Scanoptimalisatie en dan ook nog de optie onder Scanoptimalisatie --> Instellingen onder Extra.

Hier moet je dan de link invoeren die je uit wilt sluiten van een scan, waardoor deze wel gewoon zou moeten werken. Helaas werkt dit dus niet. En wat ik me ook afvraag: Als je dit gebruikt, moet je toch voor iedere link zo'n regel gaan maken. Dat lijkt me ook wat onzinnig.

Mijn vraag is eigenlijk nu: Hebben hier meer mensen last van? En komt dit ook bij andere virus pakketten voor? En vooral, hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Ik wil er ook nog even bij vermelden dat dit probleem zowel met Internet Explorer 8 als Google Chrome voorkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door Buffalo op 08-03-2010 18:15 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb de zakelijke variant van kaspersky, ik heb in IE en FF geen last.

Hoe staan de overige scaninstellingen, van webtraffic antivirus en firewall ( maar ook antimalware/banner/spyware) daar moet je denk ik inzoeken. Net als dat ik de firewall op maximaal zet, ik niks kan downloaden over port 80 :)

• KinZikor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11 12:48
Heb je anti-banner geprobeerd, onder online activiteiten? Als deze uitstaat dan werkt het waarschijnlijk wel.

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:32
Een pricewatch pagina op t.net ergens heeft hier ook last van, weet niet meer welke.

En het lijkt inderdaad de anti-banner optie te zijn die dit blokkeert.

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-11 12:44
Anti-Banner uitzetten is inderdaad de oplossing. Top bedankt in ieder geval.

Ik vraag me alleen nu af, banners zijn toch die vervelende reclame balken boven websites? Daar krijg ik nu natuurlijk weer last van, en daar zit ik eigenlijk ook niet echt op te wachten.

EDIT: Ik zie dat je via een wihitelist of blacklist bepaalde maskers/url's kunt toestaan of weigeren. Dan lijkt het me gewoon een kwestie van de url toevoegen en dan moet dat op die manier opgelost zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Buffalo op 08-03-2010 20:41 ]

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:32
Buffalo schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:37:
Anti-Banner uitzetten is inderdaad de oplossing. Top bedankt in ieder geval.

Ik vraag me alleen nu af, banners zijn toch die vervelende reclame balken boven websites? Daar krijg ik nu natuurlijk weer last van, en daar zit ik eigenlijk ook niet echt op te wachten.

EDIT: Ik zie dat je via een wihitelist of blacklist bepaalde maskers/url's kunt toestaan of weigeren. Dan lijkt het me gewoon een kwestie van de url toevoegen en dan moet dat op die manier opgelost zijn.
nee banners zijn dus ook links in nieuwsbrieven die via een ad-site worden geleid, bijvoorbeeld dat tradedoubler.com.

Alles wat via die site of via googleadsence.com gaat wordt automatisch blocked om 99% van wat daardoorheen gaat reclame is. Echter gebruiken veel bedrijven het ook om hun eigen nieuwsbrief óp te krikken'.
Pagina: 1