[Visual Studio/C#] Javadoc-achtige documentatie tool

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Ik heb tot nu toe een paar projecten in Java gedaan, maar ga nu een projectje in C# doen. Daarvoor heb ik Visual Studio 2010 RC gedownload.
Nu was ik met Eclipse gewent dat ik makkelijk een perfect javadocje kon genereren, als documentatie.

Nu heeft Visual Studio ook een dergelijke comment syntax, imho zelfs wat mooier doordat je wat meer opties hebt (zoals pre en post). Dit wordt ook goed opgepakt door IntelliSense.

Ook kan je deze commentstructuur gebruiken om een .xml bestandje te genereren. (rechtsklikken op project->properties->build->xml documentation file). Dit bevat in principe alle info die nodig is voor documentatie.

Ik heb echter tot nu toe geen goede .xslt gevonden die dit mooi naar een javadoc-achtige structuur kan omzetten.

Het beste wat ik tot nu toe gevonden heb is DoxyGen. Dit werkt op zich wel aardig maar ik mis de integratie in de IDE (bijvoorbeeld automatisch vernieuwen bij een nieuwe build en configureren vanuit de IDE)

Mijn vraag is dus of iemand nog tips heeft. De enige Doxygen add-ins die ik kon vinden zijn verouderd (VS 2005) dus ik denk niet dat dat gaat werken in 2010. Ook een goed .xslt'tje zou welkom zijn, zelf beheers ik de taal niet goed (genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 06:48

Sebazzz

3dp

Moet het per sé Javadoc achtig zijn? Als MSDN style ook voldoet (wat ik persoonlijk beter vind), dan kan je NDoc3 gebruiken. Hiermee kan je zowel HTML pagina's als een gecompileerd HTML help bestand (*.chm) mee bouwen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Hoeft niet per se javadoc te zijn, msdn is inderdaad ook prima (vind ik trouwens ook redelijk javadoc achtig!). Het ging meer om het gestructureerd weergeven van de code + documentatie van de code zelf (door comments)