Hardeschijf wordt niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gisteren startte ik mijn computer op en wou ik een programma opstarten. Ineens liep de computer vast. Ik druk op de reset knop en in de bios kom ik erachter dat hij mijn hardeschijf niet meer herkent.

Het gaat om een Samsung HD321KJ.

Ik heb hem ook al in een andere computer geprobeerd, maar daar wordt hij ook niet meer herkend. Is hij nu echt stuk, zomaar van het ene op het andere moment na 1,5 jaar tijd? Zo intensief is hij nu ook weer niet gebruikt. En wat valt er nog mee te doen als de bios hem niet meer ziet?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Het klinkt alsof hij gaar is inderdaad. Je zou wellicht nog even andere kabeltjes kunnen proberen, zowel voor de voeding als voor de data. Als dat niet helpt kun je nog kijken of je hem via een usb converter aan kunt sluiten om te zien of hij dan nog wel herkend wordt. Een andere optie zou zijn om een linux boot cd te gebruiken en te kijken of daar de schijf nog wel herkent wordt.

Desktop | Server | Laptop

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:11

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Zie de data recovery FAQ en anders gewoon weggooien en nieuwe kopen. Als het bios hem niet meer herkent is het meestal over en sluiten. Maar ach, pech, die dingen kosten tegenwoordig niets meer.

• AOC
  • Niet online
Q schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:20:
Zie de data recovery FAQ en anders gewoon weggooien en nieuwe kopen. Als het bios hem niet meer herkent is het meestal over en sluiten. Maar ach, pech, die dingen kosten tegenwoordig niets meer.
klopt inderdaad, alleen zonde dat mn ouders 4 jaar aan foto's erop hadden staan... voortaan maar back-uppe.. Eerste keer in 10 jaar dat een hdd op deze manier ermee gestopt is. Totaal geen rare dingen die vooraf speelde, bijvoorbeeld tikken, of langzaam opstarten etc etc. Nergens last van gehad.

ik zal de faqs doornemen en het zal mij benieuwen of er nog wat leven uit te krijgen is.

Verwijderd

Als het de bedoeling is om de gegevens terug te laten halen door een professioneel dataherstelbedrijf is het beter om niets meer met de schijf te doen. De kosten beginnen waarschijnlijk bij 300 euro.

Zelf proberen om de data terug te krijgen kan resulteren in verlies van alle data.

• Q

Q

Luister naar siwin, alleen reken wel op uiteindelijke kosten rond de 1000 euro en geen garantie dat het lukt. En blijf zelf helemaal van die disk af en laat het door professionals doen. Dan maak je nog een kans die je mogelijk verprutst als je zelf gaat klooien.

Blijkbaar waren die 4 jaar aan foto's niet zo belangrijk, want anders was er wel een backup van. Dus bespaar je het geld en de moeite en koop gewoon een nieuwe disk.

• AOC
  • Niet online
Ik heb nu een nieuwe hardeschijf van 500gb.. ook van Samsung. Gek genoeg wordt deze ook niet herkend :?

In de bios ziet hij wel dat de schijf 500gb hoort te zijn, net zoals mijn oude hardeschijf. Maar zodra ik verder opstart wordt er aangegeven dat er geen hardeschijf gevonden is.

Ik heb een MSI P35 Neo2-FIR moederbord. Kan het zijn dat deze de geest heeft gegeven? Ik zal eens vragen aan degene die mijn hardeschijf gecontroleerd heeft, of hij hem daadwerkelijk in een ander systeem gehangen heeft om te controleren of hij wel echt stuk is.

• Q

Q

Misschien ben ik simpel, maar heb je al geprobeerd om Windows te installeren op die nieuwe schijf?

Verwijderd

Dat is een klus voor de lijst van gol.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 22:27 ]

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 15:28

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Wat zegt ie precies? Hoe luidt de fout? "No bootable device found"?

If so .. misschien zit er dan een CD-rom in en wil ie daar van booten terwijl het schijfje niet bootable is .. of zit er nog een USB stick in misschien?

Kan je BIOS ge-reset zijn naar defaults en nu een verkeerde media aanspreekt om vanaf op te starten?

[ Voor 23% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-03-2010 22:34 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Pagina: 1