Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaroldKan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-01-2024
Hallo mensen,

Ik ben bezig met een nieuwe computer samenstellen en liep weer tegen een twijfelgevalletje aan, het moederboard namelijk.

Kan iemand mij vertellen wat nu HET verschil is tussen de deluxe v2 en de SE? Het enige grote verschil dat ik zie is dat de SE geen SLI ondersteund maar alleen crossfire wat voor mij persoonlijk niks uitmaakt omdat ik er 2 HD 5870 kaarten in stop. Weet iemand nog andere belangrijke verschillen? Ze ondersteunen beiden 24 gig ram en dus ook mn corsair dominator geheugen: https://www.digitique.nl/...3-pc12800-cl8-0-dominator

Alvast hartelijk dank voor de hulp

Harold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
de deluxe V2 ondersteund idd ook SLI en heeft een PCI-e 4x aansluiting wat de SE niet heeft
dat zijn eigenlijk de enige verschillen die ik kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvandenb
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 22:01
belangrijkste zit 'm in het voedings gedeelte en de gebruikte materialen.
De SE versie heeft een hoop capacitors (condensator) van een iets lagere kwaliteit. De rode zijn goed, de paarse zijn iets minder. De Deluxe versie heeft alleen rode..
Nu is dat niets om je druk over te maken, tenzij je je pc 10+ jaar wilt laten draaien.
Belangrijkste is echter het voedings gedeelte. De Deluxe versie heeft meer VRM modules (16+2) voor processor en geheugen (dat zijn die zwarte blokjes rond de processor) dan de SE versie (8+2). Die draait dus stabieler bij hogere load (of als er even een rimpeltje in het 230v net zit wat door je voeding heen komt.
Ook heeft deze deluxe versie betere koeling voor de componenten.

Ow ja, de SE versie ondersteund officieel geen SLI.
En de deluxe versie kan tri sli/crossfire draaien in x16,x8,x8 mode, de SE niet.

Maar als je niet overklokt en niet van plan bent in de toekomst nog een 5870 kaart erbij te kopen zou ik voor de SE versie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben op zoek naar de nederlandse handleiding van de asus p6t deluxe v2 weet iemand waar ik die kan vinde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:47:
ben op zoek naar de nederlandse handleiding van de asus p6t deluxe v2 weet iemand waar ik die kan vinde
Betwijfel of die er ueberhaupt wel is.

The only logical inference must therefore be to learn English.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

albatross schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:13:
[...]

Betwijfel of die er ueberhaupt wel is.

The only logical inference must therefore be to learn English.
ja was er al bang voor heb alles zitte af zoekken maar kan niks vinde over nederlandse handleiding over de asus p6t deluxe v2 stom dat asus ook geen nederlandse hand leiding er bij doet zou wel erg vijn zijn

• albatross
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:32:
[...]

ja was er al bang voor heb alles zitte af zoekken maar kan niks vinde over nederlandse handleiding over de asus p6t deluxe v2 stom dat asus ook geen nederlandse hand leiding er bij doet zou wel erg vijn zijn
Ik denk dat ze er (niet zo ten onrechte) van uit gaan dat iedereen wel Engels spreekt. En het Nederlandse taalgebied is nou eenmaal te klein om daar een heel extra vertaalteam op te gaan zetten voor ieder bordje dat ze uitbrengen.

Maar was er iets speciaals dat je wilde weten of zo?

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

albatross schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:54:
[...]

Ik denk dat ze er (niet zo ten onrechte) van uit gaan dat iedereen wel Engels spreekt. En het Nederlandse taalgebied is nou eenmaal te klein om daar een heel extra vertaalteam op te gaan zetten voor ieder bordje dat ze uitbrengen.

Maar was er iets speciaals dat je wilde weten of zo?
nou ja ben ben een nieuwe computer samen aan het stellen
heb al de moederbord de ASUS P6T Deluxe V2 en Intel Core i7 930 en Corsair Triple3X 6GB DDR3-1600 CL9 triple kit en intel X25-M Mainstream Solid State Drive - 34nm Product Line - Vast station - 80 GB - intern - 2.5" - SATA-300 en WD Caviar Black WD5001AALS - Vaste schijf - 500 GB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 32 MB alleen weet niet wat vooren grafische kaart moet neemen zit te denken aan de Sapphire TOXIC HD 5850 - Grafische adapter - Radeon HD 5850 - PCI Express 2.0 x16 - 1 GB GDDR5 - Digitale Visuele of van nvidia maar weet niet welke ik daar van moet neemen en hoe het met overklokken van me moederbord gaat

Gr Daniel

• albatross
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:19:
[...]

... alleen weet niet wat vooren grafische kaart moet neemen zit te denken aan de Sapphire TOXIC HD 5850 - Grafische adapter - Radeon HD 5850 - PCI Express 2.0 x16 - 1 GB GDDR5 - Digitale Visuele of van nvidia maar weet niet welke ik daar van moet neemen en hoe het met overklokken van me moederbord gaat.
Met zo'n 2.0 PCI-E slot kan er in principe gewoon iedere moderne kaart in. Ik zelf kies altijd een ASUS kaart erbij (ervanuitgaande dat ASUS wel zal zorgen dun hun eigen video-kaarten ook iig op hun eigen moederborden werken); maar YMMV, uiteraard.

En verder, wat voor video kaart je verder wil is een kwestie van budget, ten eerste, denk ik; en hoeveel geluid ie maakt, etc. Een GTX 460 gaat er prima in, bijvoorbeeld; maar heb je het geld er voor over? En vind je het geluidsniveau wellicht te hoog? Dat zijn dingen die je alleen zelf echt goed kunt beantwoorden.

Voor overklokken, tja, ook je BIOS is natuurlijk in het Engels; net als het leeuwendeel van Google (als je zoekt naar overclock guides voor je moederbord). Voor Nederlands kun je denk ik het best even terecht op het tweakers overclock forum.

Verwijderd

albatross schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:34:
[...]

Met zo'n 2.0 PCI-E slot kan er in principe gewoon iedere moderne kaart in. Ik zelf kies altijd een ASUS kaart erbij (ervanuitgaande dat ASUS wel zal zorgen dun hun eigen video-kaarten ook iig op hun eigen moederborden werken); maar YMMV, uiteraard.

En verder, wat voor video kaart je verder wil is een kwestie van budget, ten eerste, denk ik; en hoeveel geluid ie maakt, etc. Een GTX 460 gaat er prima in, bijvoorbeeld; maar heb je het geld er voor over? En vind je het geluidsniveau wellicht te hoog? Dat zijn dingen die je alleen zelf echt goed kunt beantwoorden.

Voor overklokken, tja, ook je BIOS is natuurlijk in het Engels; net als het leeuwendeel van Google (als je zoekt naar overclock guides voor je moederbord). Voor Nederlands kun je denk ik het best even terecht op het tweakers overclock forum.
ja dat ik ook zo het heeft me al genoeg gekost allemaal hi maar ja ik zelf was altijd voor stander van nvidia maar ati kaarten zijn iets beeter naar mijn weeten nou als nvidia en ja zon kaartje kost wel veel geld maar denk dat ik er wel uit ben bedankt voor je info en zal even kijk naar het overclock op tweakers zijn nog wel meer die deze moederbord hebben dus maar bedankt
Pagina: 1