Zelfbouwsysteem start niet op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb afgelopen week onderdelen voor een computer binnengekregen. Alle onderdelen had ik bij azerty besteld, behalve de case.
Nu had ik eergister alle onderdelen binnen, dus ik ben begonnen met bouwen.
Naar mijn weten heb ik alles aangesloten, elke plug erin voor zover ik weet..
Was ik eindelijk klaar na meer dan 6 uur..
en nu start hij niet op. Ik heb geen idee wat ik nu moet.

Iemand tips?
Hij doet echt helemaal niks. Ik hoor geen geluid, geen piep, geen lampjes die aangaan. Hij blijft helemaal dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
stekkertje van de aan-knop er goed ingedaan?

Brand er wel een lampje op het moederbord?

Geef trouwens een iets meer informatie betreffende de gebruikte onderdelen,

[ Voor 58% gewijzigd door Vorkie op 08-03-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kant en klare antwoorden zijn er niet, we kunnen immers niet ruiken wat voor specificaties je hebt en hoe je alles hebt aangesloten. Neem deze eens door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 23:24
meestal zit er een indicatie ledje op je moederbord wat aangeeft of er spanning op staat.
Anders even multimeteren en je frontpanel aansluitingen controleren.

Trouwens ... zes uur om een pc te assembleren ? Met één hand bedoel je dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:00

Aganim

I have a cunning plan..

Wel netjes afstandsbusjes gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik zeg idd het stekkertje van de aan/uit knop verkeerd aangesloten.

Heb je wel de aan/uit knop achterop de voeding aan staan..... je weet nooit hahaha na 6 uur zwoegen zou ik het ook niet meer zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jediah
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 13:47

jediah

Wat vind je er nou zelf van?

@ Aganim, dat zit standaard op je mobo tray. En dan op z'n minst had ie wel iets vernomen.

en betreft de power-button is erg handig om daar ff naar te kijken, dat was ik laatst ook vergeten na het verplaatsen van wat hardware.

Oja, en 6 uur voor het assembleren van een systeem is niet erg raar, vooral bij iemand met minder kennis van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het was mijn eerste systeem.

Hier de onderdelen:
Moederboard: GA-P55-ud3
Videokaart: Msi HD 5850
Geheugen: OCZ platinum 1333
processor: core i5 750
Voeding: Coolermaster M620

Ik heb inderdaad al gekeken naar een ledje op het moederboard, maar ik kan hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 16:48
Mitch schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:31:
meestal zit er een indicatie ledje op je moederbord wat aangeeft of er spanning op staat.
Anders even multimeteren en je frontpanel aansluitingen controleren.

Trouwens ... zes uur om een pc te assembleren ? Met één hand bedoel je dan ?
Rofl, en de andere hand blindeert 1 oog, zodat het lekker lastig diepte zien is ;-)
/Ontopic, die opstarten-en-hangen-troubleshooter moet je een eind op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:00

Aganim

I have a cunning plan..

@ Aganim, dat zit standaard op je mobo tray. En dan op z'n minst had ie wel iets vernomen.
Ik moet de eerste kast nog tegenkomen waarin de afstandbusjes standaard zijn aangebracht. Een hoop worden gewoon standaard geleverd met schroefgaten, waarin je de afstandsbusjes zelf nog moet aanbrengen. Het zou de eerste keer niet zijn dat iemand ze vergeet aan te brengen. ;)

Dat je doorgaans iets zou merken, ok, dat ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topic krijgt een schopje naar Processors, Moederborden & Geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jediah
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 13:47

jediah

Wat vind je er nou zelf van?

Ik ben het nog niet tegen gekomen zonder de busjes, ik heb best veel kasten gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zaten inderdaad afstandsbusjes bij de case, die ik er zelf in moest schroeven, wat ik dus heb gedaan. Alle busjes zitten goed, dat weet ik 100 % zeker. Er zaten wel rode ringetjes bij het doosje met de schroefjes, maar hier heb ik niks mee gedaan.

En hoe check ik of de aanknop stuk is of niet? Ik heb hem sowieso op het moederboard aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:04:
Er zaten inderdaad afstandsbusjes bij de case, die ik er zelf in moest schroeven, wat ik dus heb gedaan. Alle busjes zitten goed, dat weet ik 100 % zeker. Er zaten wel rode ringetjes bij het doosje met de schroefjes, maar hier heb ik niks mee gedaan.

En hoe check ik of de aanknop stuk is of niet? Ik heb hem sowieso op het moederboard aangesloten.
Misschien kun je wat detailfoto's maken van hoe je je frontpanel aansluitingen hebt aangesloten of een overzichtsfoto van je moederbord? Probeer anders ook even op te starten met zo min mogelijk aangesloten apparatuur. Dus even de dvdspeler eraf, hdd, alles behalve geheugen en processor. Kijk ook even of je alle stekkers van je voeding hebt aangesloten op het moederbord, heb je ook die bij de processor aangesloten en niet alleen die grote rechthoekige op een rand van het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 22:17

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Ik weet niet, maar sommige mobo weigert opstarten met verkeerde geplaatst stekkertje (omgekeerd)
Het gaat om reset sw, power sw, power led, hdd led. Draai es 1 voor 1 om

Anders kun je ff goeie pic aan ons delen. Niet van je gsm natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Je kan altijd even proberen om hem te starten met een schroevendraaier. dus de puntjes waar je het stekkertje van de aan uit knop normaal op aansluit even naar elkaar doorlussen.

en voor de zekerheid: er zit niet toevallig een aan/uit schakelaartje op je voeding die je even om moet zetten?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 16:48
Makkelijkst is om al de frontpanel plugjes eruit te halen, en vervolgens met een KLEIN schroevendraaiertje de twee pinnetjes te verbinden waarbij 'pwr' staat. Na een seconde of twee start je pc, mits verder goed aangesloten, en je kunt dan de schroevendraaier van de pinnetjes loslaten.
Om 'm weer uit te zetten (als ie is aangegaan) doe je hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mathieuh schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:11:
[...]

Misschien kun je wat detailfoto's maken van hoe je je frontpanel aansluitingen hebt aangesloten of een overzichtsfoto van je moederbord? Probeer anders ook even op te starten met zo min mogelijk aangesloten apparatuur. Dus even de dvdspeler eraf, hdd, alles behalve geheugen en processor. Kijk ook even of je alle stekkers van je voeding hebt aangesloten op het moederbord, heb je ook die bij de processor aangesloten en niet alleen die grote rechthoekige op een rand van het moederbord?
http://img411.imageshack.us/i/08032010386.jpg/
http://img97.imageshack.us/i/08032010385.jpg/
http://img690.imageshack.us/i/08032010384.jpg/
http://img695.imageshack.us/i/08032010382.jpg/
http://img694.imageshack.us/i/08032010381.jpg/

Hier foto's. Wel met mobiel gemaakt, sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08 20:13
En de aan/uit knop achter op de voeding?
Ik ben er eens één tegengekomen die dat was vergeten in zijn enthousiasme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
michaelmou schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:59:
En de aan/uit knop achter op de voeding?
Ik ben er eens één tegengekomen die dat was vergeten in zijn enthousiasme.
Ik heb ik een paar keer omgeflipt, dat is het niet.
bas r schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:24:
Makkelijkst is om al de frontpanel plugjes eruit te halen, en vervolgens met een KLEIN schroevendraaiertje de twee pinnetjes te verbinden waarbij 'pwr' staat. Na een seconde of twee start je pc, mits verder goed aangesloten, en je kunt dan de schroevendraaier van de pinnetjes loslaten.
Om 'm weer uit te zetten (als ie is aangegaan) doe je hetzelfde.
Dit moet wel een HEEL klein schroevedraaiertje zijn dan
http://img696.imageshack.us/i/08032010388.jpg/
http://img638.imageshack.us/i/08032010387v.jpg/

Daar ga ik toch nooit een schroevendraaier in krijgen? Of een schaar ofzo..
Hoeveel volt/ampere komt daar trouwens op de staan? Want ik wil geen schok krijgen of kortsluiting veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

het idee is juist dat je kortsluiting veroorzaakt tussen de juiste pinnen (de pwr_on pinnen) en dat kan ook met een best grote schroevendraaier, een paperclip, een sleutel of een schaar :) nee, je krijgt dr geen schok van, en dr staat 5 volt op, via een pull-up weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

Voor een eerste zelfbouw pc volg de handleiding van het moederbord en leg alle componenten klaar op volgorde, dat werkt overzichtelijk, verder gaan er fans draaien? etc en hoor je een piep?

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoverhoeven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-07-2022
beste
als ik in de handleiding kijk zit er rechtsboven een ledje op het moederbord als dit ledje NIET brand als je stekker in het stopcontact zit, en je voeding de schakelaar goed staat dus op on kan je lang zoeken wand als dat ledje niet brand heb je gewoon geen stroom op je bord, of op je voeding dus ik denk eerder dat je met een defecte voeding zit

PSN: gupkillzone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Je moet dus, de pinnen op je moederbord door verbinden, niet die van de stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 19:00

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Hier het antwoord wat je niet wil horen na 6 uur, maar toch je enige optie is :)

Alles loskoppelen en 1 voor 1 de componenten inbouwen en de pc aanzetten. Dus eerst enkel mobo. Aanzetten en kijken of ie piept. Doet nix? Kan zijn dan ie minimaal een CPU verwacht. CPU erbij, nu moet ie iig iets doen als je em aanzet. Geheugen erbij, en nieuwe check. Etc etc.

Ik heb ditzelfde gehad en het bleek een omgedraaide USB stekker te zijn voor op het mobo naar een externe USB poort! Toen ik die aansloot was alles dood, geen piep, nix! T kan dus vanalles zijn...

Ow en blijf met je jatten van die batterij af :D
http://img695.imageshack.us/i/08032010382.jpg/

[ Voor 8% gewijzigd door RTBravo op 08-03-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fstieger99 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:57:
Voor een eerste zelfbouw pc volg de handleiding van het moederbord en leg alle componenten klaar op volgorde, dat werkt overzichtelijk, verder gaan er fans draaien? etc en hoor je een piep?
Zoals ik al zei gebeurd er compleet niks. Alsof er inderdaad geen stoom op staat. In de handleiding had ik inderdaad ook die leds gevonden, maar er brandt niks.
Kan het zijn dat het moederboard kapot is, of zal het eerder de voeding zijn.

Het is namelijk mn eerste zelfbouw (er was wel een vriend bij die eerder een pc heeft gebouwd) en volgens mij hebben we alles goed gedaan maar toch ben ik bang dat ik iets fout heb gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 21:40

wowi

Haal even de voeding er evenuit en test deze.
Controleer of de voeding het doet dit doe je door een paperclib in de grote stekker te doen als volgt:

Buig de paperclip open zodat je een U krijgt.
Doe het ene pootje van de paper clip in de grote stekker van de voeding met de groene draad (als het goed is zit er maar 1 groene draad in, en het andere pootje in een van de zwarte draden. Dus wel in het stekkertje steken dat past net, het gedeelte wat je op het moederbord prikt daarin dus.

Doe dan de stekker in de voeding en schakel de voeding aan dan moet de voeding aan gaan, ventilator gaat draaien, werkt dit niet is je voeding stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoverhoeven
nou als je ledje op mobo niet brand is het of je mobo of je voeding heb je een mogelijkheid om de voeding te testen in een andere pc? zo nee moe je even hier zoeken voor je voeding te testen er is manier dat je met een paperclip op je atx stekker twee pinnetje verbind dan gaat je voeding aan als hij aan gaat is voeding niet kapot maar je mobo

edit
wowi was me voor sorry

[ Voor 4% gewijzigd door remcoverhoeven op 08-03-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lasharor schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:01:
Je moet dus, de pinnen op je moederbord door verbinden, niet die van de stekker.
DIT WERKTE!!! De pc sprong aan toen ik de schaar er tussen stopte. De fans begonnen te draaien. Dus het moederboard is sowieso niet kapot.
Het ligt dus aan de aan/uit knop... Wat moet ik nu? De kabels zitten vast aan het voorste paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoverhoeven
sluit alleen je power sw aan en kijken of de pc aan gaat, ga zo door tot je alles weer heb aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Laatst online: 09-09 21:40

wowi

Multimeter pakken, en de pinnen daarvan in dat stekkertje stoppen en dan kijken of je weerstand naar nul gaat of je geleiding krijgt, meeste multimeters hebben wel een pieper erin dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 19:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:19:
[...]

DIT WERKTE!!! De pc sprong aan toen ik de schaar er tussen stopte. De fans begonnen te draaien. Dus het moederboard is sowieso niet kapot.
Het ligt dus aan de aan/uit knop... Wat moet ik nu? De kabels zitten vast aan het voorste paneel.
Ik denk dat het al gewoon werkt door het stekkertje van je powerknop andersom op je moederbord te zetten dan dat je het er in de eerste instantie op had gezet. Ik verwacht dat je powerknop dan ineens wel functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 14:27
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:19:
[...]

Nieuwe knop erop modden:
Afbeeldingslocatie: http://www.sellcom.com/images/AV_Panic_Button_1_1.jpg

Of tijdelijk je reset knop als powerknop inzetten ;)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoverhoeven
Bastiaan schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:29:
[...]

Ik denk dat het al gewoon werkt door het stekkertje er andersom op je moederbord te zetten dan dat het in de eerste instantie op zat. Ik verwacht dat je powerknop dan ineens wel functioneert.
in de eerdere post heeft ie al vermeld dat hij ze als is om gedraait had dus vandaar mijn advies om het stuk voor stuk te doen eerst de power sw dus op twee manieren dan de reset en dan de hd led zo kan je zien waar het fout gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 19:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

remcoverhoeven schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:33:
[...]

in de eerdere post heeft ie al vermeld dat hij ze als is om gedraait had dus vandaar mijn advies om het stuk voor stuk te doen eerst de power sw dus op twee manieren dan de reset en dan de hd led zo kan je zien waar het fout gaat
Oh, sorry. Dat heb ik dan over het hoofd gezien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeemkast heeft geen resetknop. Ik heb de systeemkast gister pas uit de doos gehaald. Wat zijn mijn rechten ten opzichte van de verkoper? Als zij zouden zeggen we sturen een nieuwe kast op moet ik alles eruit halen. Dit durf/wil ik eigenlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoverhoeven
het lijkt me sterk dat de powerknop kapot is naar mijn weten is het niet meer als een schakelaar dus het zorgt er alleen voor dat de de draadjes even met elkaar verbonden worden meer niet. dus wat kan hier aan kapot gaan of er moet een breukje in je power sw kabel zitten

kwa opsturen zal je eerst alles er uit moeten halen dan de kast terug sturen zei bekijken de kast is hij kapot zulen ze hem of maken of een nieuwe sturen

maar sluit nu is alleen je power sw aan gaat hij niet aan draai je de stekker om ik weet zkr dat hij dan wel aan gaat

[ Voor 13% gewijzigd door remcoverhoeven op 08-03-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

reset sw?

zie ik daar reset sw? draai die es om en sluit pw sw ff aan.
Je kast heeft geen resetknop? wat is dit dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoverhoeven
goed dat zandhaas dit zag
dit brengt me op een idee jij zegt heb geen reset knop maar is het niet een powerknop met een resetknop in een.
dus als je de knop half indruk dat je dan reset heb en even verder duw dat de pc dan aan gaat
miss een raar idee maar heb ooit is zo een kast gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zandhaas schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:02:
reset sw?

zie ik daar reset sw? draai die es om en sluit pw sw ff aan.
Je kast heeft geen resetknop? wat is dit dan :D
Dus wat zeg je nu precies? Reset sw eruit halen en dan de Powersw op de plek waar nu de reset sw zit?

Ik zit nu op mn nieuwe systeem trouwens, jullie allen hartelijk bedankt voor de snelle hulp!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:55:
[...]

Dus wat zeg je nu precies? Reset sw eruit halen en dan de Powersw op de plek waar nu de reset sw zit?

Ik zit nu op mn nieuwe systeem trouwens, jullie allen hartelijk bedankt voor de snelle hulp!!!
dat je reset sw plug omdraaien (tekst onderaan ivp bovenaan)

Maargoed, goed dat je systeem weer draait, begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zandhaas schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 01:02:
[...]

dat je reset sw plug omdraaien (tekst onderaan ivp bovenaan)

Maargoed, goed dat je systeem weer draait, begreep ik.
Mijn systeem doet het inderdaad, maar ik heb nog steeds geen oplossing voor de aanknop.
Wat zou ik ermee opschieten als ik de reset-plug omdraai?

En moet ik dan de power sw er uit laten of er ook in doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ze bedoelen, zet het reset switch kabeltje op de power switch aansluiting op het moederbord en kijk of de pc opstart als je de reset knop indrukt. je moet overigens een reset knop op de kast hebben, waarom zou er anders een reset draadje in zitten.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoverhoeven
ik zal het nog even duidelijk zeggen
je haald alle stekkertjes los van je fronpanel. dus je hd led je power sw en je reset sw,
dan sluit je de reset sw op het moederbord op de power sw aansluiting. dan druk je op je reset knop en dan gaat je pc aan
als hij niet aan gaat draai de de stekker even om en probeer je weer
maar ik blijf er bij dat er weinig met je powerknop aan de hand kan zijn of hij moet verkeerd inelkaar zitten of een kabelbreukje maar lijkt me sterk met nieuwe kast zelf nog nooit meegemaakt zelfs met kasten van 20 jaar oud nog niet tegengekomen

p.s
als je een kabeltje niet aansluit is helemaal niet erg ik zelf heb me hd leds en power led er ook niet vanwege dat dat lampje veelste vel is en dat is iri
heb zelfs is een systeem gebouwd dat de mensen vroegen ik wil geen reset knop dus heb de reset toen niet aangesloten, was vanwege kleine kinderen

[ Voor 21% gewijzigd door remcoverhoeven op 09-03-2010 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Wat maakt eigenlijk de manier waarop die power switch is aangesloten uit? Hij maakt contact bij het indrukken, dus maakt niet uit hoe de stroom er door loopt? De powerled en hdd led laten maar in 1 richting stroom door, als deze verkeerd om zitten branden ze domweg niet.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, zoals ik al zei, er is geen reset knop aanwezig op deze kast.
Dus wat moet ik dan, er vanuit gaande dat er GEEN reset knop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Niets.
Wat er niet is kan je ook niet aansluiten.

Toch apart dat in die foto duidelijk een connector is te zien waar 'reset sw' op staat... :X

Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/5784/08032010387v.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door Ghost Dog op 09-03-2010 14:58 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:54:
Beste mensen, zoals ik al zei, er is geen reset knop aanwezig op deze kast.
Dus wat moet ik dan, er vanuit gaande dat er GEEN reset knop is?
Een reset knop kan ook een klein gaatje zijn met een klein knopje er achter. Het hoeft geen fullsized button te zijn.

Welke kast heb je precies? Dan zal op internet of in de handleiding wel te vinden zijn waar die reset sw kabel vandaan komt zoals hier boven op de foto te zien is.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoverhoeven
of zo als ik al eerder zei een twee in een knop half indruken reset,
door drukken gaat ie aan, kan ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien zit ik er naast maar wat mij opvalt is dat de kleurcodering van de reset-switch erg vreemd is, en normaal rood/zwart de codering is voor de harddisk led. Althans de 2 pens connector is meestal rood/zwart voor de harddisk led en de 4 pens connector rood/zwart voor het speakertje, dus misschien zit daar ergens de fout. Althans bij alle kasten wat ik in handen gehad heb was de resetswitch meestal gecodeerd met bv blauw/wit of iets in die trend, dus zoals bovenstaand toch eens door meten met een multimeter lijkt mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Roel1966 op 09-03-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 19:24
Kast is de NZXT Hades. Uit de OCC review:

"One of the more odd issues I ended up running into during installation, was the fact that there is no reset button on the case, yet there is a reset cable that can be plugged into the motherboard. This would not have been an issue and I would have just scoured the case for a reset button, but I also found out the power cable did not work either. When I hit the power button for the first time, nothing happened. My first thought was to check the power cable and make sure my power supply switch was on, but both of these checked out and still no power. I assumed at that point that the power button connection must have been damaged and I was just about to remove the front panel to check it out, but for some reason, before I did that, I put the reset cable into the power cable pins and to my surprise it turned on. This was not a huge issue, but it is not one I would have expected to run into."

Bron http://www.overclockerscl...t_hades_gaming_case/6.htm

Lijkt er dus op dat de power button kabel verkeerd gelabeld is. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Bobbika op 09-03-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gigabyte bordje.. Ik zat erg te kloten met de aansluitingen van de aanuitknop / harddiskledjes etc.
Bleek dus, ik volgde de tekst die op het moederbord zelf stond. Maar die was fout (of ik heb het fout begrepen). Check dus even je handleiding en probeer het overnieuw!

Succes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoverhoeven
dan is het simpel he dan zet je reset sw gewoon op power sw op je bord opgelost dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aan/uit-knop heeft waarschijnlijk een dubbele functie, zoals eerder vermeld.
Misschien geldt deze omschrijving ook voor deze aan/uit/reset-knop.

Did you notice something missing from the front panel? Well, here it is, the power/reset button and port block. But wait, this isn't just any old button, it's a touch-sensitive switch! All you do to turn your machine on is touch your fingertip to the power symbol. Touching it again will reset the computer, and touching it twice in rapid succession will power the machine down. Very cool feature, but a little too fun to play with, hehe.

Als het geen aanraakknop is moet de knop misschien 4 seconden ingedrukt worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.nzxt.com/image/2/509/

[ Voor 158% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bobbika schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:07:
Kast is de NZXT Hades. Uit de OCC review:

"One of the more odd issues I ended up running into during installation, was the fact that there is no reset button on the case, yet there is a reset cable that can be plugged into the motherboard. This would not have been an issue and I would have just scoured the case for a reset button, but I also found out the power cable did not work either. When I hit the power button for the first time, nothing happened. My first thought was to check the power cable and make sure my power supply switch was on, but both of these checked out and still no power. I assumed at that point that the power button connection must have been damaged and I was just about to remove the front panel to check it out, but for some reason, before I did that, I put the reset cable into the power cable pins and to my surprise it turned on. This was not a huge issue, but it is not one I would have expected to run into."

Bron http://www.overclockerscl...t_hades_gaming_case/6.htm

Lijkt er dus op dat de power button kabel verkeerd gelabeld is. :+
Ik ben u 1000 dankbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Hij doet het nu dus wel? :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Roel1966 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:53:
Misschien zit ik er naast maar wat mij opvalt is dat de kleurcodering van de reset-switch erg vreemd is, en normaal rood/zwart de codering is voor de harddisk led. Althans de 2 pens connector is meestal rood/zwart voor de harddisk led en de 4 pens connector rood/zwart voor het speakertje, dus misschien zit daar ergens de fout. Althans bij alle kasten wat ik in handen gehad heb was de resetswitch meestal gecodeerd met bv blauw/wit of iets in die trend, dus zoals bovenstaand toch eens door meten met een multimeter lijkt mij.
laat dat kleuren verhaal maar zitten, want van de 100en kasten die ik in mijn handen heb gehad hadden ze allemaal voor ieder kabeltje een ander kleurtje.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yes. Topic kan dicht. Hartelijk dank voor de hulp die ik ontvangen heb.
Pagina: 1