Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douweh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10-2024
Beste mensen,

Voor een projectje ben ik een (soort van) kassa aan het maken.
Ik heb een programmeerbaar toetsenbord, en wil daarin een lcd schermpje bouwen.
Afbeeldingslocatie: http://image.made-in-china.com/2f0j00sBlEjgHyLIcO/Programmable-Keyboard-kb-78-.jpg.

Je ziet aan dit plaatje dat er ruimte is voor een magneetkaartlezer. Ik wil deze ruimte gebruiken (de magneetkaarlees unit weglaten) om daar een lcd schermpje in te bouwen. Er is genoeg plek, dat heb ik al gemeten. Ik vraag me nu echter af hoe ik dit netjes af kan werken.

Ik snij dus gewoon een rechthoek uit waar ik het lcd tje in ga plaatsen, maar ik wil bijvoorbeeld de rest van de 'magneetkaart gleuf' (op de afbeelding rechts) opvullen, en dan het hele ding overspuiten..

Kent er iemand iets van een goed plastic vulmiddel/plamuur, en is dit dan 'the way to go'?

Alle ervaringen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 23:51
Plastic is nou niet iets wat simpel te bewerken is.

Dit soort voorwerpen worden vaak onder hogetempratuur met vacuum in een vorm gezogen. Wat je zou kunnen gebruiken is Plastic lijm gewoon te koop in een hobby zaak ;-)

Daarnaast moet je het goed opschuren en primen.

Editje ;)

Kan je niet gewoon een soort van case omheen bouwen, van aluminium? Daarmee kan je de kaartlezer in tackt houden em misschien zelfs nog gebruiken als soort van activatie hash. Zodat je kan registeren wie de kassa gebruikt!

[ Voor 30% gewijzigd door To_Tall op 08-03-2010 17:10 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douweh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10-2024
To_Tall schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:08:
Plastic is nou niet iets wat simpel te bewerken is.

Dit soort voorwerpen worden vaak onder hogetempratuur met vacuum in een vorm gezogen. Wat je zou kunnen gebruiken is Plastic lijm gewoon te koop in een hobby zaak ;-)

Daarnaast moet je het goed opschuren en primen.

Editje ;)

Kan je niet gewoon een soort van case omheen bouwen, van aluminium? Daarmee kan je de kaartlezer in tackt houden em misschien zelfs nog gebruiken als soort van activatie hash. Zodat je kan registeren wie de kassa gebruikt!
Ik wil eigenlijk echt graag uitgaan van deze kast, en ik heb de kaartlezer juist NIET nodig, dus die is er uit.
Het LCD scherm inbouwen is niet zo'n probleem, dat zou je voor mijn vraag ook weg kunnen denken.

De vraag is dus eigenlijk; op wat voor manier (indien mogelijk, ik hoop het toch :) ) kan ik die hele magneetkaartgleuf opvullen met 'iets' en is het mogelijk om het dan nog over te spuiten, zodat je dat niet ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:57
Misschien plexiglas wat je in aceton / thinner gooit, zodat het smurrie wordt en wat je er dan op smeert. Dan smelt het gewoon weer aan het plastic vast volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-08-2024
Ligt er helemaal aan of het plastic van de kast ook een beetje op wil lossen in de aceton/thinner.
Overigens smelt er niets. Het lost op in de aceton/thinner en het hard uit als de aceton/thinner weer verdampt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Ik denk dat je hier het beste 'putty' voor kan gebruiken. De naam zegt het al, een soort stopverf-achtige substantie die te koop is bij de meeste modelbouwzaken. (Wordt bijv. gebruikt om holtes/gaten tussen niet goed passende onderdelen van bouwpakketten op te vullen)
Even het teveel wegschrapen met een scalpel, evt opschuren en vervolgens overspuiten. Is volgens mij redelijk onzichtbaar te doen.

Toevoeging:

Het spul is onder andere te koop onder de naam Revell Plasto, ik weet echter niet of dit ook zal houden op het type kunststof waar jij mee bezig bent.

[ Voor 32% gewijzigd door Aganim op 08-03-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

en anders gewoon met kneedbare epoxy? kun je het gat ook vullen, maar ook dan weet je niet zeker of het hecht.

meestal zijn dit soort behuizingen n mix van polycarbonaat en ABS, maar ook dingen met PVC en nylon dr in komen voor... het staat aan de binnenkant dr in gedrukt, soms zelfs alleen maar als nummers (alle plasticsoorten hebben een nummer) en aan de hand daarvan kunnen we misschien beter bepalen hoe je t kan vullen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Met glasweefsel versterkte plamuur hecht ook op plastic (is in bijna elke doe-het-zelf te koop van albastine bijv.), maak de grote gaten dicht met stukjes plexiglas of hout of wat dan ook en smeer er dan plamuur overheen. Even mooi glad schuren en je ziet het niet meer zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Flythe op 08-03-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 11:19

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Toevallig dat ik voor een hobbyproject me de laatste dagen ook verdiept heb in het plamuren van kunststoffen (in mijn geval ABS) en diverse modelbouw fora bezocht, mijn conlusie hieruit:

Als er geen "Vreemde" krachten op het geplamuurde werk komen te staan is een standaard (niet 2 componenten) plamuur afdoende en vaak makkelijker na te bewerken dan 2-componenten plamuur (polyester of epoxy plamuur).

Tamiya putty en Revell Plasto zijn duur voor de hoeveelheid die je krijgt en niet echte geschilkt voor grotere gaten en naden.
Voor een niet 2-componenten plamuur wordt veelal autoplamuur van alabastine geadviseerd (verkrijgbaar bij de bouwmarkt), grotere gaten eventueel eerst opvullen met een stuk plastic, plammuur niet te dik aanbrengen (meerdere lagen van ca 1mm) en simpelweg met schuurpapier (grove korrel voor het vormen en fijne korrel voor het afwerken) nabewerken.

[ Voor 4% gewijzigd door floriske.nl op 09-03-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 15:24
Plastic bewerken doe ik met een ijzerzaagje, goedkoopste plamuur en grof en fijn schuurpapier.
Pagina: 1