Geheugen autoradio wordt niet opgeslagen

Pagina: 1
Acties:

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:28
Ik heb sinds een tijdje deze autoradio: Autovision AV8950BT. Het aansluiten ervan was niet moeilijk in mijn auto uit 1999, aangezien dat gewoon de iso-stekkers van de auto in de achterkant van de radio steken. Maar nou slaat de radio het geheugen niet op als het contact eruit gaat.
Ik heb veel gelezen dat je twee kabels van iso connector A, nummer 4 (geel) en nummer 7 (rood) moet verwisselen, maar hoe kan ik dat het beste doen (zonder te slopen)?

Ik heb bij de radio twee ISO kabels gekregen als soortgelijke op dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.easy-touch.com/gfx/resized/800x600/30280-kabel_car_audio_2xiso_m_poweraudio_et-9076.jpg

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-01 13:53
Er is speciaal gereedschap voor, maar je kan de connectors er ook voorzichtig uitduwen (richting de draad) met een kleine schroevendraaier.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:50

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Meestal kan je, voor de iso stekkers eenvoudig wat omwisslen. Trek je radio er eens uit, en kijk naar de bedrading.

Wise enough to play the fool

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Makkelijkst is om een ISO-verlengkabel te halen, dan kun je normaalgesproken gewoon rood op geel en geel op rood schuiven, zonder dat je in de originele kabels hoeft te knippen...

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Bij sommige ISO stekkers zitten er ook connectortjes op de gele en rode kabels. Denk dat teacher dat ook bedoelt. Die zijn speciaal gemaakt om ze om te kunnen wisselen, dit is namelijk niet standaard bij de verschillende automerken :)

Permanent wintericon!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jawel, maar dat zijn vaak de bij de radio geleverde kabels...

En dat is van ISO ==> Merkspecifiek (Radio)

Wat ik van TS begrijp is dat zijn auto standaard al ISO heeft, en de radio ook. Standaardstekkers hebben zelden de verwisselbare connectoren.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13
Ik zou een ISO verlengstekker (mannetje - vrouwtje dus) halen bij de halfords en daar lekker in knippen en verbinden.

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-02 10:02
Rijd je toevallig in een Volkswagen ? Dan moeten inderdaad die 2 draden omgedraaid worden...

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24
tja, quick en dirty: kroonsteentje! Niet het meest netjes, wel cheap en effectief. Maar even nagaan of er achter de stekker in de auto de rode en gele draad geen male/female connecteren hebben kan geen kwaad. Dan kun je die gewoon omwisselen. Dat moest ik bij mijn Astra G ook doen.

• teacher

teacher

Dysgaf!

nofi... maar kroonsteentjes in een auto :X

Quick and dirty is gebruik van ampjes, netjes is solderen en krimpkous of vulcaniserende tape.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:21
Beetje offtopic, maar ik vind deze dingen helemaal geweldig, alles in 1: http://shop.berner.eu/ber...ers?conversationContext=3

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Verwijderd

teacher schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:32:
nofi... maar kroonsteentjes in een auto :X

Quick and dirty is gebruik van ampjes, netjes is solderen en krimpkous of vulcaniserende tape.
Je wil niet weten hoe mijn bedrading na een inbraak eruit zag :P nu nog steeds last van trouwens

Solderen is vaak geen optie omdat bij beschadiging je het meeste draad opnieuw trekken moet. Daarnaast mist er bij een gemiddelde auto een 220V aansluiting en is een omvormer volgens mij niet echt van toepassing. Bij schade aan draden is het beter deze opnieuw te trekken.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Dat was die astra toch? :Y

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:18

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 03:42:
[...]

Je wil niet weten hoe mijn bedrading na een inbraak eruit zag :P nu nog steeds last van trouwens

Solderen is vaak geen optie omdat bij beschadiging je het meeste draad opnieuw trekken moet. Daarnaast mist er bij een gemiddelde auto een 220V aansluiting en is een omvormer volgens mij niet echt van toepassing. Bij schade aan draden is het beter deze opnieuw te trekken.
Verlengsnoer?

Maar wat TS betreft, inderdaad de rode en gele draad omdraaien. Ik snap trouwens niet dat dat nog steeds gebeurd... ISO is een standaard waarin juist vastgelegd is welke draad geschakeld en welke permanent is...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:28
Ik heb er vandaag eindelijk eens tijd (en zin) gehad en het werkt allemaal goed nou.:)

Ik heb van mijn oude radio het verlengsnoertje eraf gehaald, maar omdat de oude radio geen ISO aansluiting heeft heb ik de draden eruit getrokken, met kroonsteentjes vastgemaakt aan het ISO kabel die ik bij mijn nieuwe autoradio kreeg en nou blijft het geheugen wel bewaard. *O*

Hier kan dus een slotje op. Bedankt voor de suggesties.

[ Voor 3% gewijzigd door Zidane007nl op 03-04-2010 23:31 ]

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:27
Ha, dat is mooi!
Ik had een jaar geleden precies hetzelfde, en inderdaad rood en geel omdraaien did the trick :)
Pagina: 1