Alle bestanden op schijf spontaan gewist

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:37
Mijn Windows 7 Pro installatie is vanmiddag spontaan onbruikbaar geworden. Ik was bezig met het installeren van bluetooth drivers toen iTunes opeens mijn muziek niet meer kon vinden, het installatieprogramma een error gaf, en al mijn snelkoppelingen niet meer werkten. In My Computer stond aangegeven dat de schijf weer bijna volledig leeg was, alhoewel de originele mappenstructuur er nog wel was. Na een reset kom ik niet meer in windows 7, en ook de repair functie op de DVD werkt niet meer.

Nou heb ik gelukkig backups, maar voordat ik een nieuwe installatie start wil ik eigenlijk wel weten wat er nou gebeurt is. Ik heb 2x Samsung Spinpoint F1 640GB in RAID0 op mijn Asus P5E X38 moederbordcontroller. De array is nog intact en geeft geen foutmeldingen bij opstarten oid. Beveiliging was in orde, ESET Smart Security + router firewall. Ik ben redelijk voorzichtig met vage bestanden, dus de kans van een virus is betrekkelijk klein denk ik.

Volgens mij is elk bestand op de schijf dus gewist, maar is er iets wat dit zomaar kan veroorzaken of is er een manier om hier achter te komen?

Ik ga nu eerst eens kijken met een ubuntu live CD of er uberhaupt nog iets op de schijf staat, dat laat ik zo weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Draai ook even een undelete (GetDataBack) tool zodat je er zeker van bent dat het gedelete is en niet je schijven corrupt zijn :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:37
Met de ubuntu liveCD heb ik even op de schijf gekeken. Vrijwel alle bestanden zijn "weg". Hier en daar staat nog een overgebleven bestand wat waarschijnlijk in gebruik was tijdens de grote verwijderactie. Het is echt een slagveld, lijkt wel een beetje op sudo rm -rf /*. Wat is nu de beste manier van aanpak? Hoe kom ik er nou achter wat er mis is gegaan?

*to do, checken of de schijf niet corrupt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

GetDataBack even draaien ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 14:01
Geen last van een virus? Anders lijkt het me een schijffout, de bestanden zullen nog wel aanwezig zijn alleen is de fattabel defect en de backupfat.
Je draait in Raid 0 dan lijkt het wel of je een van een gebroken stripe last hebt.
Kijk hier eens:http://www.team-ninja.com...ve/index.php/t-12026.html

[ Voor 34% gewijzigd door pazzje op 09-03-2010 00:42 ]