WMV geeft opdrachten aan browser, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 21:08
Op ons (interne) universiteitsnetwerk hebben we opgenomen colleges staan. Deze zijn in WMV-formaat en worden afgespeeld in een webomgeving. Nu zijn de Powerpoint slides (als GIF-jes) gekoppeld aan het filmpje. Als de docent een nieuwe slide laat zien in het filmpje, wordt het bijbehorende GIF-je in een nieuw venster geopend.

Nu is mijn vraag: hoe kan dit? Op de pagina staat niets dan alleen het ge-embedde filmpje (geen Javascript, JScript, e.d.). Kennelijk kan de WMV tegen de browser praten. Weten jullie hoe dit zit?

Het probleem is namelijk dat het fout gaat in FF-achtige browsers: daar wordt de slide niet in een nieuw window, maar in het huidige window geladen (en stopt het filmpje dus)

Googlen biedt geen soelaas, want alle pagina's die getoond worden bij het zoeken op 'scripting wmv html browser interaction', etc gaan over het aansturen van de Windows Media Player, in plaats van het aansturen door Windows Media Player. Ook weet ik dat er Javascript-manieren zijn om events af te vangen, maar deze pagina bevat - zoals gezegd - geen Javascript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is het niet gemaakt in de nieuwe "Flash" omgeving van Microsoft, Silverlight?
Silverlight is a powerful development platform for creating engaging, interactive user experiences for Web, desktop, and mobile applications when online or offline.

[ Voor 54% gewijzigd door ViNyL op 08-03-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
Bedankt voor je reactie. Als ik rechtermuis op het filmpje, en dan op 'About' klik, staat er Windows Media Player 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Post voor de grap eens wat HTML/javascript? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat windows media player nieuwe vensters mag openen in een browser.

[ Voor 3% gewijzigd door MueR op 08-03-2010 15:52 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Elk programma kan in principe toch, via de in je OS geregistreerde browser/http handler/whatever, een pagina openen in je browser?

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je zit binnen een browserplugin toch wel vast aan redelijk stricte regels. Daarbij is een filmpje just that: een filmpje. Beeld en geluid, meer niet. Actieve scripting zit daar niet echt in.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nu zijn de Powerpoint slides (als GIF-jes) gekoppeld aan het filmpje
Kan je dit even beter uitleggen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

MueR schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:58:
Je zit binnen een browserplugin toch wel vast aan redelijk stricte regels. Daarbij is een filmpje just that: een filmpje. Beeld en geluid, meer niet. Actieve scripting zit daar niet echt in.
Met een (custom) videoplayer in Flash kun je anders prima dat soort dingen doen. Cuepoint in je filmpje met gif-url als parameter en openen maar.
Hoe WMV/WMP/SL dat regelt weet ik zo niet.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielG
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 15:36

DanielG

i = 0x5f3759df - (i>>1); ☠₧ℳ🀪❣

Je kan een "script stream" in een ASF/WMV stoppen volgens de Windows Media Format SDK.

Dus je kan wel pagina's laten openen door een filmpje in Windows Media Player te laten draaien.

edit:
Ik gok dat als je het filmpje direct benaderd zodat het in je 'normale' window media player wordt geopend, je dan gedurende het filmpje ook nieuwe browser vensters krijg met gif afbeeldingen.
Als je het bestand download en met een hex editor bekijkt zullen waarschijnlijk de .gif URL's te vinden zijn in het bestand.

[ Voor 39% gewijzigd door DanielG op 08-03-2010 16:15 . Reden: tip ]

http://xyproblem.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
Bedankt allemaal!

@Muer: dit mag ik helaas niet doen, kopierechten enzo :(.

@BtM909: het is om opgenomen colleges weer te geven. Op het moment dat het college opgenomen wordt, en de docent een nieuwe slide laat zien, wordt dat gedetecteerd door de opnamesoftware. Die software maakt vervolgens een screenshot, welke worden opgeslagen op een server. Het filmpje wordt ook opgeslagen (in een andere map). Als je het filmpje afspeelt in de IE-only speler, vindt er op de een of andere manier een event plaats in de Windows Media Player op een bepaald tijdstip (nl. het tijdstip waarom de docent van slide veranderde). Dit event wordt doorgegeven aan JScript, die dan de bijbehorende screenshot toont. In niet-IE bladeraars werkt dit niet want die hebben geen JScript. Op de een of andere rare manier laat de browser dan wel de slide zien, maar dus door de URL van de pagina aan te passen. Ik vermoed dat in IE Jscript dit event onderschept, en alleen de src van een plaatje doet veranderen.

@DanielG: je hebt gelijk! Ook als ik het filmpje gewoon in Windows Media Player opent, wordt er bij iedere slideovergang een slide geopend in Internet Explorer. Bedankt ook voor de link naar die 'script stream'.

update: Dit vond ik op de link van DanielG
URL The player sends the specified URL to the browser for display to the user. If an embedded player control is being used, you can add a specific frame reference to the URL by using the &&framename syntax.

[ Voor 10% gewijzigd door Rekcor op 08-03-2010 16:31 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:38
Ik gok dat de browser-urls niet in de WMV zelf zitten, maar in de ASX playlist. Dat is een XML bestand die je met kladblok kunt openen.

Ik heb in ieder geval wel vaker gezien dat WMP zelfstandig internetpagina's opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

zwippie schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:02:
[...]

Met een (custom) videoplayer in Flash kun je anders prima dat soort dingen doen. Cuepoint in je filmpje met gif-url als parameter en openen maar.
Hoe WMV/WMP/SL dat regelt weet ik zo niet.
Een custom videoplayer is niet hetzelfde als een filmpje.
DanielG schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:03:
Je kan een "script stream" in een ASF/WMV stoppen volgens de Windows Media Format SDK.
Hoe kan het ook iemand anders zijn dan Microsoft die 'verregaande mogelijkheden' boven 'security' stelt. Een scriptstream in een filmpje is natuurlijk een security disaster waiting to happen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Janoz schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:41:
Hoe kan het ook iemand anders zijn dan Microsoft die 'verregaande mogelijkheden' boven 'security' stelt. Een scriptstream in een filmpje is natuurlijk een security disaster waiting to happen.
Waarom? Zolang dezelfde beperkingen als voor 'gewone' JS gelden is er niets aan de hand.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je een wmv in de browser kijkt die rechtstreeks vanaf een URL geopend wordt dan is de zone redelijk duidelijk. Maar hoe zit dat wanneer je het filmpje vanaf je eigen harde schijf speelt? Is dat dan binnen de trusted zone of 'internet' zone? Ik neem aan dat jij ook wel weet wat voor kwaad je kan doen met een scriptcode die onbedoeld in trusted zone uitgevoerd wordt.

Nog los van dit alles verwacht je van wmv en wma niet dat ze uitvoerbare code bevatten. Ik weet het gelukkig wel dus verbied ik mijn vrouw ten strengste om andere dan mp3 bestanden via frostwire op te halen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1