Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 14:23
Ik vroeg me af wat de verwachte lever datum word van de SE Vivaz Pro of gewone Vivaz?
Wat elk als specifiacties zal hebben?
Verschillende sites spreken van dezelfde specs behalve dat de pro uitgerust is met een QWERTY toetsenbord maar op de site van SE zelf staan er verschillende specs.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:57
Op de site van T-mobile is hij te bestellen en staat er niks van een termijn o.i.d. Net zoals bij de belcompany.
Bij Hi kun je hem alleen nog maar reserveren, maar staat er ook niks van een termijn.

Denk wel dat hij snel uit zal komen, aangezien ik vanmorgen een mailtje van Sony Ericsson kreeg, met de aankondiging van dit toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ach straks is die er bijna en wordt die wederom uitgesteld ivm software issues. Althans dit zal niet de eerste keer zijn en het zal me eerlijk gezegd ook niet verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van de Hi staat dat die geleverd wordt vanaf 18 maart, de Vivaz Pro komt ergens in het tweede kwartaal van dit jaar.

Voor de specificaties zijn er 2 belangrijke verschillen:
- De Vivaz Pro heeft een qwerty toetsenbord, de Vivaz niet.
- De Vivaz Pro heeft een 5 Mp camera, de Vivaz een 8.1 MP (dit komt omdat Sony Ericsson de Vivaz Pro niet veel dikker wilde maken, hij is nu namelijk maar 2 mm dikker dan de Vivaz)

Voor de rest zijn de verschillen echt minimaal, zoals:
- De Vivaz weegt 97 gram, de Vivaz Pro 117
- De Vivaz heeft een gespreks-tijd van 13 uur, de Vivaz Pro 12,5
En vast nog wel wat van die onbenullige verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 20:39
ik heb de Vivaz eergister ontvangen bij het verlengen van mijn Telfort abo.
Mijn eerste indruk is positief. Ik werkte voorheen met windows mobile dus symbian is wel even wennen. Het werkt allemaal best soepeltjes en de audio/video mogelijkheden zijn zeer goed. Het audiogedeelte is gebaseerd op de oude walkman phones wat mij enorm aanspreekt.
Ik moet wel zeggen dat mijn bereik niet bepaald optimaal te noemen is. Nou weet ik niet of dat aan de telefoon ligt of dat het netwerk problemen heeft op het moment. Maar voorheen was dit niet het geval. Even afwachten dus nog of het beter wordt.
Een ander minpuntje vind ik het dubbelklikken in menu's. Touchscreen zou imo niet doubletap moeten zijn. Maar ik wen er redelijk snel aan eigenlijk.

Daarnaast ziet de telefoon er erg strak uit (ik heb de zwarte versie overigens) en de beeldkwaliteit is super. Erg scherp en zeer heldere kleuren.

[ Voor 9% gewijzigd door Bartjeuhz op 19-03-2010 19:21 ]

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:34
@Bartjeuhz: dat dubbel 'tappen' is inderdaad niet zo handig.
Verder werkt de gsm uitstekend. Alleen, wat kun je nu met al die home schermen?
Op het eerste scherm kun je je favorieten zetten, maar wat kun je op het scherm met die blauwe flow achtergrond zetten, of is dat puur voor de fun?
Dan kun je nog afbeeldingen bekijken en dan is er nog een lijst met favoriete applicaties.

Kun je niet je eerstvolgende agenda punt ergens op het scherm krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:02

kingfriko

100 % BULLY

Is dat dubbel tappen op het beeldscherm niet per ongeluk te veranderen ergens bij de instellingen ?
Anders zal daar vast wel wat op te vinden zijn later .
Erg mooi toestel trouwens .

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:24
Heb hem nu ook een dikke week en erg fijn toestel, na de n95 is het weer thuis komen bij symbian.
Ik vind symbian zo heerlijk logisch. camera en film is geweldig en ook de link met Youtube en facebook.
voor de rest fijne telefoon, nog even spelen met sygic om het werkend te krijgen voor de navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Sygic heb ik nog niet aan de praat gekregen. De software loopt wel maar de GPS wordt niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Wellicht wel leuk om te melden dat wanneer ik dit toestel aan het testen was, hij gelijk vast liep bij het opstarten van een 720P zelfopgenomen video bestand. En vervolgens moest er een hard reset aan de pas komen.

Wat wel redelijk jammer is omdat het toch best een mooi toestel is om te zien, maar daar blijft het naar mijn mening ook echt bij. Net als de Aino heeft dit toestel toch eigenlijk geen meerwaarde t.o.v. de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 14:59
Het loopt nog geen storm in dit topic.

Maar mocht er toch iemand zijn die hem heeft...is er ook een mogelijkheid om de camera en videoknoppen uit te zetten? Als die in de broekzak zit, dan schakelt hij soms in, wat nogal vervelend is.

En wat zijn jullie ervaringen met de Vivaz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb onlangs de Vivaz van dichtbij bekeken, moet zeggen dat ik 'm erg fraai vind.
Nu ben ik absoluut niet thuis is symbian phones en de SE "paynow" optie.

Heeft iemand enig idee of ik daar ook leuke app's kan gaan downladen om bv 9292ov, treinvetragingen en beurskoersen te kunnen volgen net als op de iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11-2021
Op tweakers is er nog al wat verwarring (tenminste op prizewatch) tov de Vivaz en de Vivaz Pro.

Hier dus de Pro:

Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutphones.nl/photos/12660867143650/Sony-Ericsson-Vivaz-Pro.png

Dit gaat mijn eerste multimedia ding worden. :/

Ik kan maar weinig informatie vinden over de Vivaz Pro, al helemaal geen leverdatums. Ik zal morgen eens mijn provider bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:03
De Vivaz Pro is t.o.v. de Vivaz zeer laat qua levering, ik meen data rond week 23 gelezen te hebben, maar hier kan ik mij in vergissen. De Vivaz ligt al in de winkels :)

De Vivaz Pro heeft dus een Qwerty toetsenbord (en volgens mij slechts een 5MP camera t.o.v. de 8MP in de Vivaz, of de Pro ook HD filmen ondersteunt weet ik zo niet).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
14 February 2010

February 14, 2010 - Barcelona Sony Ericsson Vivaz pro, announced today, adds a QWERTY keyboard to the touch screen offering, delivering a user experience optimised for messaging and entertainment. The full QWERTY keyboard allows consumers to communicate quickly and efficiently via email, SMS or social networking updates.

Just like flagship phone Sony Ericsson Vivaz, announced in January, Sony Ericsson Vivaz pro allows consumers to produce and broadcast their best experiences in HD video. The open platform also allows users to personalise their entertainment experience by downloading great applications through PlayNow and the Symbian Developer Community.

Sony Ericsson Vivaz pro
Full slide-out keyboard for faster typing
Stay in touch through email, Twitter, Facebook, blogging and chat
View everything on the 3.2 16:9 wide touchscreen
Capture the action in HD resolution upload to YouTube via Wi-Fi
PlayNow immediate online access to applications, games and music.

Sony Ericsson Vivaz pro supports UMTS HSPA 900/2100 and GSM GPRS/EDGE 850/900/1800/1900, UMTS HSPA 850/1900/2100 and GSM GPRS/EDGE 850/900/1800/1900.

Sony Ericsson Vivaz pro will be available in selected markets from Q2 in the colours Black and White.

Sony Ericsson is also unveiling the Hi-Fi Stereo Headset MH710. Enjoy best-in-class clear audio while on the move and handle music and calls with just one touch.

Camera
5.1 megapixel camera
4x digital zoom
Auto focus (photos)
Continuous auto focus (video)
Face detection (photos)
Geo tagging
Image stabiliser
Photo light
Send to web
Smile detection
Touch capture
Video light
Video recording (720p HD recording)

Messaging
Conversations
Email
Handwriting recognition
Instant messaging
Microsoft® Exchange ActiveSync®
Picture messaging (MMS)
Predictive text input
Sound recorder
Text messaging (SMS)

Location-based services
A-GPS
Google Maps™
Wisepilot™ turn-by-turn navigation

Connectivity
3.5 mm audio jack
Bluetooth™ technology
DLNA Certified™ (photos and audio)
Micro USB connector
Modem
PictBridge printing
Synchronisation
TV out (VGA resolution)
USB mass storage
USB support
Wi-Fi™

Screen
16:9 nHD touchscreen (TFT)
16,777,216 colour
3.2 inches
360 x 640 pixels
Scratch-resistant

etc etc etc. Lees meer http://www.sonyericsson.c.../vivazproprfinal-20100214

[ Voor 27% gewijzigd door GroGG op 06-04-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Zeer mooi toestel. Ik moet nog een half jaar wachten totdat ik een nieuwe gsm mag kiezen, maar als er tegen die tijd geen nieuwe SE gsm's zijn dan zal het waarschijnlijk wel de Vivaz Pro worden of een iPhone.

Moet dit topic trouwens niet onder 'Non-Windows Based Mobiles & PDA's' staan?

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:32
Ik volg dit toestel ook al een tijdje, had dit topic nog niet eerder gevonden (staat volgens mij ook niet in de juiste categorie?).

Ik wacht op de Vivaz Pro aangezien het typen op het fullscreen qwerty met een resistief scherm me niet ideaal lijkt. Ook schijnt het selecteren van het fullscreen qwerty niet optimaal te gaan (je moet een paar keer ergens op drukken voor ie verschijnt)? Want zijn de ervaringen van de Vivaz gebruikers hiermee? Wilde het typen eigenlijk testen in de winkel maar dat was helaas nergens mogelijk.

Overigens is de levering van de Vivaz Pro niet traag, dit toestel is gewoon later aangekondigd en staat ook gepland voor Q2 2010. Ik ga er vanuit dat ie ergens in mei wel in de winkels moet liggen.

Heb zelf nog wel getwijfeld tussen dit toestel en de X10, maar ik vind de X10 toch echt te groot voor mij, ook is de accuduur van de Vivaz een stuk beter wat ik ook prettig vind. Ook vind ik de 'walkman' musicplayer van de Vivaz fijner dan mediascape en kan de Vivaz alles wat ik wil. Het iets verouderde OS lijkt me ook geen probleem; de dingen die je het meest gebruikt kun je direct via het homescreen/de snelkoppelingen bereiken dus zo vaak zul je geen last hebben van de niet volledig op touch bediening gerichte menu's.

Hoe is trouwens jullie ervaring met de Facebook app? werkt deze prettig? ben wel van plan deze te gaan gebruiken namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door jap85 op 08-04-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort in het bezit van een SE Vivaz.
Prima toestel zit alleen met 1 dingetje.
Als ik gebeld word zie ik het mobiele nummer (06xxxxxxxx). Maar al mijn nummers zijn opgeslagen compleet met landcode (+316xxxxxxxx). Nu kan ik dus niet zien wie er belt omdat mijn telefoon deze niet herkennen.
Met smsjes is dit precies weer andersom. Dus heeft geen nut om alle nummers om te typen.

Heb al naar mijn telecom aanbieder gebelt en die kwamen met het geniaale antwoord: Als de nummers niet in je telefoon staan kan je niet zien wie het is.
Heb maar opgehangen en begonnen met lachen.

Heb met mijn vorige 3 SE telefoons nooit dit probleem gehad.
Kortom weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Ik had iets gehoord over dat het de te maken had met +31 of 0031 ofzo. Je kunt proberen ipv +, 00 ervoor te zetten?

Hoe is jouw ervaring met het fullscreen qwerty? Is het mogelijk om er snel op te typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
Las dit op kieskeurig:

heb de vivaz nu 2 weken en ben zeer tevreden, lekker eenvoudige logische bediening dankzij symbian s60, goede camera....ik lees het probleem dat de namen niet worden weergegeven als er gebeld of gesmst wordt...het probleem zou kunnen zijn dat je beide geheugens hebt ingeschakeld, dus SIM en foongeheugen en als er iemand in beide geheugens voorkomt 9 en dat is meestal zo ), dan kan de foon geen keuze maken en geeft dan alleen het nummer door....dus in dat geval één van beide geheugens inschakelen en het probleem is opgelost...dan hoef je ook niet +31 er voor te zetten...

Ik vind hem zelf trouwens echt lekker typen, zeker met de full screen qwerty, het mini qwerty toetsenbordje is soms wat lastiger, maar ook goed te doen :)

Lekker toestel verder, hoop alleen dat er wat meer apps voor komen, de play now store is nu wat karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Mensen die de vivaz hebben , gebruiken jullie het pennetje wat erbij geleverd word of tikken jullie gewoon met de vinger ? ik vind beide wel goed werken maar denk dat het pennetje weinig gebruikt gaat worden hier .
Mooi toestel verder , voelt wat breekbaar aan , maar ik was een slidephone gewend , denk wel dat ik hem niet te vaak moet laten stuiteren :)
Vooral het afdekplaatje voor de usb/oplader vind ik nogal slapjes uitgevoerd .
Beeld is mooi , foto`s moet ik morgen nog wat mee experimenteren , vandaag pas binnen gekregen .
fullscreen toetsenbord vind ik goed werken verder , is nog even wennen allemaal .

Iemand die hier soms al een mooi hoesje voor heeft gezien ? zoek een soort etui waar hij snel uit te halen is en niet beschadigd bij dagelijks gebruik .

[ Voor 5% gewijzigd door kingfriko op 12-04-2010 21:32 ]

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Hmm door die positieve reacties over het typen op het onscreen qwerty toetsenbord toch weer een beetje te twijfelen om toch maar de gewone te kopen ipv de pro :p. Gaat het selecteren van het fullscreen toetsenbord ook snel icm met opera (of een andere browser) en de facebook app?

Trouwens wel apart dat volgens de SE website de Pro een half uur minder spreektijd heeft dan de gewone, er zit toch precies dezelfde accu in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
kingfriko schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:14:
Mensen die de vivaz hebben , gebruiken jullie het pennetje wat erbij geleverd word of tikken jullie gewoon met de vinger ? ik vind beide wel goed werken maar denk dat het pennetje weinig gebruikt gaat worden hier .
Mooi toestel verder , voelt wat breekbaar aan , maar ik was een slidephone gewend , denk wel dat ik hem niet te vaak moet laten stuiteren :)
Vooral het afdekplaatje voor de usb/oplader vind ik nogal slapjes uitgevoerd .
Beeld is mooi , foto`s moet ik morgen nog wat mee experimenteren , vandaag pas binnen gekregen .
fullscreen toetsenbord vind ik goed werken verder , is nog even wennen allemaal .

Iemand die hier soms al een mooi hoesje voor heeft gezien ? zoek een soort etui waar hij snel uit te halen is en niet beschadigd bij dagelijks gebruik .
Ik doe het gewoon met de vinger, het oplaad klepje is idd beetje cheap........
Ben zelf op zoek een goede folie voor de vivaz voor op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Focus schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:48:
[...]

Ik doe het gewoon met de vinger, het oplaad klepje is idd beetje cheap........
Ben zelf op zoek een goede folie voor de vivaz voor op het scherm.
Zoiets bedoel je ? : http://www.devilpower.nl/...d-display-protector-folie

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
Zoiets ja :)

Zitten trouwens in de verpakking ook 2 screen velletjes, maar die lijken meer op het plastic velletje wat er al op zit.
Zaten deze bij jullie ook in de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu de vivaz al een paar weken in gebruik en hij werkt goed , behalve als ik een foto wil
maken en begint te zeuren of zijn geheugen en dat ik applicaties moet afsluiten. Dan moet ik het programma afsluiten en en dan kan ik weer een foto maken. Dit werkt niet altijd en dan moet ik het hele toestel uitschakelen
en weer aanzetten en dan is net dat moment die je wilde vastleggen weg.

Voor de rest werkt het toestel perfect met touchscreen, internet en email. Moet wel zeggen dat
het geluid van een gesprek wel wat beter kan- hoogste volume en rustige omgeving doen mij al vragen
om zinnen in het gesprek te herhalen.

Hoop dat sony het volume met een update opkrikt en dat men het gehuegen probleem cg beheer gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmans
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik heb het toestel nu een paar dagen dus moet nog veel uitproberen. De eerste indruk is positief. Vooral het lage gewicht, accuduur en kwaliteit van de camera vallen in positieve zin op. Ik ben nog aan het uitzoeken welk navigatieprogramma erop kan wat gebruikt kan worden zonder internetverbinding. Met mcguider zou mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-02-2023
Frijns.Net schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:12:
Sygic heb ik nog niet aan de praat gekregen. De software loopt wel maar de GPS wordt niet herkend.
Heb je dit al opgelost? Ik heb het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
De 2010 versie loopt goed hier van Sygic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-02-2023
Focus schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:49:
De 2010 versie loopt goed hier van Sygic :)
Heb jij interneter op? Ik niet en dan wil hij steeds gegevens ophalen/downloaden. Maar het moet toch ook gewoon kunnen, zonder downloaden. Die pakketjes gegevens kosten (weinig) geld en dat is niet de bedoeling. Hoe ga jij te werk? Moet je eerst de GBP aanzetten? Onder: menu locatieservices locatie GPS-data.Dan komt een melding: Verbinding met netwerkpositiebepalingsserver vereist. enz. Ik zeg dan Nee want er zijn kosten aan verbonden. Dan zie ik naast de ontvangst-sterkte een icoontje van een sat. verschijnen. Krijg heel weinig fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmans
Na een paar uur klooien heb ik Sygic kunnen installeren. Helaas krijgt ie de interne GPS niet gevonden. "Detectie mislukt". @Focus: heb je die handmatig erin gezet of aut. laten detecteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
@ yspriem & Pingelmans: PB maar voor de installatie instructies

Weet iemand hoe ik aan de hand van mijn IMEI (andere manier is ook welkom) garantieperiode kan achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmans
@ businka19: dank je, ik heb 'm inmiddels aan de praat. Ik heb 'm even buiten gelegd, en na enkele minuten vond ie zo'n 8 sattelieten en werkte het vlekkeloos. Vandaag even uitgetest. Werkt uitstekend, ook de radarcontrole's tijdig melding van gemaakt. Een nieuwe route doorgeven als je fout rijd, duurt wel even. Maar dat is te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na een update nog steeds problemen .

Camera loopt vast na het maken van een foto/filmpje - hij kan hem niet opslaan

Verzenden van email - zodra ik deze wil versturen lijkt het te werken maar dan komt het weer
terug op het scherm waar ik de mail kan maken - tekst en email adres invoeren. mijn uitbox
geeft aan dat er een mail klaat staat voor verzenden maar moet dan mijn email afsluiten want
hij reageert niet meer. na afsluten is mijn uitbox ook leeg en moet ik weer opnieuw een email
aanmaken. erg vreemd - soort software hikje wat vaak zo nu en dan voorkomt 1/10 emails. _/-\o_

zijn er meer mensen met dit probleem

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hey vivaz gebruikers, Had enkele vragen ik heb een tijdje geleden mijn n97 mini verkocht wegens te traag maar de rest vond ik super werken kan er mss iemand een review maken over dit toestel met vergelijkingen tov andere toestellen? of gewoon een impressie tov andere toestellen die je gebruikt hebt..

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwer
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-06-2010
Ik ben nu een paar dagen in bezit van een Vivaz. Bevalt op zich goed, mooi compact en lichte gsm met veel functies. Het scherm is prachtig, goeie resolutie en mooie kleuren. De touchscreen bevalt mij goed, het doet wat het moet doen zonder problemen tot nu toe.
Ook het foto en camera gedeelte bevalt erg goed zoals gebruikelijk bij een SE. De foto's zijn mooi en geschoten video's zijn beter dan ooit. De instelbare functies mbt foto / camera vallen wel wat tegen als je de C en K-serie van SE gewend bent. Zo is bijvoorbeeld de led-flitser bij het maken van een foto continu aan of uit, hij reageert volgens mij niet op licht of donker maar alleen op de ingestelde instelling. Een echte cameratelefoon is dit wat dat betreft niet maar de foto's die je met deze standaardinstellingen kunt maken zijn top.
Dit zou een "organizergsm" of een "pda-achtige" telefoon moeten zijn, maar juist dat valt me erg tegen van dit toestel. Er zit een matige kalender / agenda op. je kan er bijna niks in kwijt, lastig te programmeren en moeilijk te zien op welke dagen / tijden je afspraken hebt. Geen kleurcoderingen bijvoorbeeld. Misschien is hier iets alternatiefs voor te downloaden?? Ik ben het tot nu toe echter nog niet tegen gekomen. een dikke tegenvaller.
Ook zijn de smileys en annimaties bij sms'jes (zoals gebruikelijk bij SE-gsm's) verdwenen. Lijkt kleinigheid maar gezien de klachten hierover op internet kennelijk toch belangrijk. Ook hiervoor geen alternatieve download / app kunnen vinden.
De menu structuur is op zijn minst "wazig" te noemen. Misschien past dit wel bij Symbian en wen je er uiteindelijk wel aan maar toch vind ik dit wel een minpuntje van deze gsm.
Dan de file-structuur op het geheugen, dat is echt een rommeltje. Het lijkt wel een 10 jaar oude onopgeruimde windows pc... Geen idee waar je dingen die je wilt aanpassen kunt vinden en waar je bijvoorbeeld je media kwijt kunt. Ook dit past misschien bij Symbian, ik heb er geen verstand van. Een puntje wat mij ook tegenvalt. Ook als je bijvoorbeeld een andere ringtone wilt uitzoeken krijg je al je media die de telefoon kan vinden, incl. filmpjes etc, ervoor waardoor je tussen al die troep de ringtones niet meer ziet. Je kan nergens een optie aanvinken of uitvinken dat je bepaalde media hier niet ziet en zo zijn er meer van die dingetjes.
Goed dit zijn de minputen die ik zie, voor de rest is het een fijne gsm met veel functies in een klein handzaam apparaatje. Ik hoop dat geinteresseerden in deze GSM hier mee geholpen zijn en misschien heeft iemand hier een oplossing voor de dingen die ik ben tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een vreemd manier heb ik na een paar dagen steeds weer de zelfde problemen. Heb nu als oplossing dat als ik het toestel oplaad de telefoon uitzet om zodoende weer op te starten zodat het geheugen even weer opnieuw begint . Nu heb ik minder software problemen als het vastlopen van de email en het vastlopen bij het maken van foto/filmpjes waarbij ik de ene keer niet kan opslaan in het geheugen en de volgdende keer gewoon vastloopt. Ik hoop dat het managment van het geheugen opgelost wordt door SE.

Wat ook erg irritant is als je full qwerty toetsenbord ooit heb gebruikt bij email of sms dat hij soms de volgende keer weer gewoon standaard staat. Ik kan ook niets vinden om dit vast tezetten. Zo ben ik ook al na een vastloper mijn instellingen kwijt geraakt van mijn email box - was gewoon mijn account weg?

Wat ook een minpunt is geen flitser - wel een lampje.Heet toestel is op software gebied een ramp. Het hele menu is gewoon windows 3.1 waarbij mapjes door elkaar liggen en waar echt niks te vinden is.

Ik ben een fan van SE en ik ben zelf redelijk tevreden met het toestel maar dit toestel nog even laten liggen want SE heeft nog veel te doen. Dit toestel is gewoon niet bug vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
Mijn kleine puntjes na paar weken gebruik:

-geen smilies sms
-geen woordenboek sms
-soms ff iets trager

Voor de rest heerlijk toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Focus schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:59:
Mijn kleine puntjes na paar weken gebruik:

-geen smilies sms
-geen woordenboek sms
-soms ff iets trager

Voor de rest heerlijk toestel :)
Dat ding is toch helemaal nog niet beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Nickalicious schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:16:
[...]

Dat ding is toch helemaal nog niet beschikbaar?
Deze reacties gaan over de Vivaz, in feite hetzelfde als de Vivaz Pro maar dan zonder uitschuifbare qwerty en 8mpx fotocamera ipv 5.

De Pro komt ergens in juni als het goed is, zelf wacht ik daar nog even op aangezien me fysiek toetsenbord toch wat prettiger lijkt typen en je scherm niet in beslag genomen wordt. Is natuurlijk wel even afwachten of het wel een fijn toetsenbord is, zo niet ga ik miss alsnog voor de gewone Vivaz.

Nog even een vraag aan de Vivaz gebruikers, hoe vinden jullie de Facebook app werken? Las in een review dat ie niet erg snel reageert, ervaren jullie dit ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

facebook reageert goed en net zoals site als hyves and blogger, je kan zelf de filmpjes gewoon bekijken via de site. Vivaz is wel oke maar het memory geheugen is jammer. Zo was ik vanmorgen mijn dochtertje aan het filmen en nadien is er niks terug te vinden - hij slaat het dan niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Ok goed om te horen (van van de FB app dan). Wel matig dat soms filmpjes niet worden opgeslagen wegens geheugengebruik zeg.. dat zou toch niet moeten kunnen zou je zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

jap85 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:33:
[...]

Deze reacties gaan over de Vivaz, in feite hetzelfde als de Vivaz Pro maar dan zonder uitschuifbare qwerty en 8mpx fotocamera ipv 5.

De Pro komt ergens in juni als het goed is, zelf wacht ik daar nog even op aangezien me fysiek toetsenbord toch wat prettiger lijkt typen en je scherm niet in beslag genomen wordt. Is natuurlijk wel even afwachten of het wel een fijn toetsenbord is, zo niet ga ik miss alsnog voor de gewone Vivaz.

Nog even een vraag aan de Vivaz gebruikers, hoe vinden jullie de Facebook app werken? Las in een review dat ie niet erg snel reageert, ervaren jullie dit ook zo?
Ah ik dacht al, maar hoe kun je de Vivaz en de Vivaz Pro bijna hetzelfde noemen? Zit toch een wereld van verschil in.

Jij zal dit wel ontkrachten maar er zit toch ook veel verschil tussen een Nokia X6 en N97?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Nickalicious schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 23:48:
[...]

Ah ik dacht al, maar hoe kun je de Vivaz en de Vivaz Pro bijna hetzelfde noemen? Zit toch een wereld van verschil in.

Jij zal dit wel ontkrachten maar er zit toch ook veel verschil tussen een Nokia X6 en N97?
De Vivaz en Vivaz Pro hebben exact dezelfde specs, op de fotocamera en het toetsenbord na. Ook het design is nagenoeg gelijk (pro is 2mm dikker en een mm langer geloof ik). Dus ze zijn echt bijna hetzelfde, op de site van SE zit een 'vergelijk' functie, check maar (er zit ook maar enkele maanden tussen de release van beide toestellen, er is dus geen sprake van een opvolger, maar gewoon ook een versie met toetsenbord om mensen de keuze te geven).

Ben niet echt thuis in Nokia toestellen de verschillen tussen de X6 en N97 ken ik ook niet. X6 is volgens mij wel een stuk nieuwer en dat zijn gewoon verschillende toestellen lijkt me. Andere situatie dan Vivaz/Vivaz Pro iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week ben ik ook in het bezit van een Vivaz.
Een super toestel, ik ben er dan ook heel erg blij mee!

Heb alleen één dingetje waar ik echt niet achter kan komen.
Kun je ook per contactpersoon een aparte ringtone instellen?
Bijvoorbeeld eentje voor het thuisfront, eentje voor je werk?
Dan hoor je dus direct - door je ringtone - wie er belt...
Ik kom hier niet uit, weten jullie misschien iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwer
Nog een probleempje op de Vivaz tegen gekomen:
Vanuit een gemaakte foto had ik gekozen voor "verzenden als" en dan "via bericht" en vervolgens werd de gsm erg traag met dat waar die mee bezig was, wat dat ook moge zijn.. daarna liep de gsm vast. GSM opnieuw opgestart en daarna kon ik wel probleemloos (en snel) foto's direct als mms verzenden.

Ik had de geheugenplaats voor opslaan van inkomende en uitgaande berichten (van sms tot e-mail) aangepast; was standaard GSM-geheugen en ik wilde graag deze berichten opslaan op het geheugenkaartje (zodat bij vernieuwen software / flashen alle berichten bewaard blijven) Dus deze optie aangevinkt en wat gebeurt er? Alle berichten weg en instellingen voor e-mail ook weg..... Optie terug gezet naar opslaan op GSM-geheugen en alles gelukkig weer terug. Deze optie kun je dus alleen gebruiken als je de tot dan ontvangen berichten en instellingen kunt missen. Wat ik me afvraag is wat er dan gebeurt als je het geheugen voor berichten omzet naar je geheugenkaartje en later een firmware / software update op de gsm doet. Neemt de GSM dan de oude berichten en instellingen van het geheugenkaartje wel over?

"Kun je ook per contactpersoon een aparte ringtone instellen?"
--> nee volgens mij kan dit niet. Bij GSM met SE's eigen besturingssysteem was dit erg gemakkelijk te doen, ook bijvoorbeeld een foto toevoegen bij je contactpersoon etc was een makkie. Op de Vivaz kan ik deze opties ook niet vinden.
Dat kan wel, zie bericht hieronder. Je moet dan wel nog de contactpersoon waar je een ringtone aan wilt toevoegen via "opties" eerst "openen" en dan weer "opties" in het submenu kiezen. Daar vind je dan de opties voor ringtone en foto 8)7 . met dank aan pingelmans

[ Voor 19% gewijzigd door pwer op 15-05-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmans
Je kunt voor een contactpersoon een aparte ringtone instellen. (Ook evt. per groep, handig voor familie en/of werkgroep een aparte ringtone). Ook kun je een foto toewijzen aan een contactpersoon. Gewoon in het menu contactpersonen. In dat menu kies je NIET bewerken, maar scroll je naar beneden en zie je ringtone en afbeelding toevoegen. Via de site van sony ericsson kun je makkelijk de nieuwste update installeren. Tot nu heb ik geen enkel softwarefoutje meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Hey iedereen ik ben vanaf vandaag ook in het bezit van de vivaz in het zwart lekker licht en klein toestel zeg! heb hem geruild tegen mijn samsung i8000 en heb nog 100€ erbij gekregen lolz ;)

Ik heb wel 1 vraagje wat is het vrije telefoongeheugen bij jullie? bij mij is het 42mb

[ Voor 19% gewijzigd door mafiatounes op 20-05-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 12:57
pwer schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:17:
Nog een probleempje op de Vivaz tegen gekomen:
Vanuit een gemaakte foto had ik gekozen voor "verzenden als" en dan "via bericht" en vervolgens werd de gsm erg traag met dat waar die mee bezig was, wat dat ook moge zijn.. daarna liep de gsm vast. GSM opnieuw opgestart en daarna kon ik wel probleemloos (en snel) foto's direct als mms verzenden.

Ik had de geheugenplaats voor opslaan van inkomende en uitgaande berichten (van sms tot e-mail) aangepast; was standaard GSM-geheugen en ik wilde graag deze berichten opslaan op het geheugenkaartje (zodat bij vernieuwen software / flashen alle berichten bewaard blijven) Dus deze optie aangevinkt en wat gebeurt er? Alle berichten weg en instellingen voor e-mail ook weg..... Optie terug gezet naar opslaan op GSM-geheugen en alles gelukkig weer terug. Deze optie kun je dus alleen gebruiken als je de tot dan ontvangen berichten en instellingen kunt missen. Wat ik me afvraag is wat er dan gebeurt als je het geheugen voor berichten omzet naar je geheugenkaartje en later een firmware / software update op de gsm doet. Neemt de GSM dan de oude berichten en instellingen van het geheugenkaartje wel over?

"Kun je ook per contactpersoon een aparte ringtone instellen?"
--> nee volgens mij kan dit niet. Bij GSM met SE's eigen besturingssysteem was dit erg gemakkelijk te doen, ook bijvoorbeeld een foto toevoegen bij je contactpersoon etc was een makkie. Op de Vivaz kan ik deze opties ook niet vinden.
Dat kan wel, zie bericht hieronder. Je moet dan wel nog de contactpersoon waar je een ringtone aan wilt toevoegen via "opties" eerst "openen" en dan weer "opties" in het submenu kiezen. Daar vind je dan de opties voor ringtone en foto 8)7 . met dank aan pingelmans
Volgende week krijg ik em! Ben gespannen. Kan eventueel nog tot volgende week annuleren om een andere uit te kiezen als jullie hem heel erg tegen vinden vallen (kan kiezen uit alle modellen tot 35 euro op deze site). Zijn er nog meer dingen die ik in de gaten moet houden bij eerste ingebruikname? Is er al een firmware-update voor de problemen die genoemd zijn in de topic?

@ businka19: Zou je mij ook de installatieinstructies voor navigatie kunnen sturen? Alvast heel erg bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwer
Inmiddels zijn we 2 weken verder en ik ben geen andere problemen tegen gekomen, al blijft de kalenderfunktie echt waardeloos. Op dit punt valt deze gsm me echt heel erg tegen, van een "smartphone" mag je toch een goede agenda / kalender verwachten?
Het probleem is dat de ingevoerde vergaderingen / events / taken etc. heel vaak niet worden gemeld. De gsm geeft geen waarschuwing of alarm dat er een afspraak bijna actueel is. Ik heb verschillende mogelijkheden geprobeerd, met wisselend resultaat. De ene keer krijg je wel alarm en de andere keer doet de gsm niks. De afspraak blijft wel staan en staat de volgende dag ook een dag verder? Erg lastig.
Ik zie nu net dat er voor de Vivaz een software update is. Deze zal ik eens uitproberen en hopelijk is dit probleem dan opgelost en zoniet dan wordt het zoeken naar een andere gsm want de agenda / kalender blijft een belangrijke functie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
De Pro is nu te koop bij t-mobile. (Waar je sinds een week of wat veel meer voor betaald, in ruil voor een gratis carkit)

Ik heb de Pro gekocht voor 89e met 1 jarig abbo a 19,95 per maand.

Koopje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
pwer schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:53:
IHet probleem is dat de ingevoerde vergaderingen / events / taken etc. heel vaak niet worden gemeld. De gsm geeft geen waarschuwing of alarm dat er een afspraak bijna actueel is. Ik heb verschillende mogelijkheden geprobeerd, met wisselend resultaat. De ene keer krijg je wel alarm en de andere keer doet de gsm niks. De afspraak blijft wel staan en staat de volgende dag ook een dag verder? Erg lastig.
Je geeft toch altijd zelf aan of je gewaarschuwd wil worden en wanneer dat is.
Dat gaat inderdaad niet automatisch, bij het invoeren van de afspraak moet je dat ook invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwer
ja dat klopt, dat snap ik wel en je bedoelt de herinnering denk ik. Probleem is dat het dan nog niet goed gaat. Je kan de "herinnering" instellen maar zelfs dan krijg ik geen (of meestal geen, soms wel) herinnering of alarm.
In het begin werkte het helemaal nooit, bleek dat het geluid ingesteld stond op "standaardgeluid" maar dat geluid stond denk ik niet op de gsm want pas toen ik standaard geluid had vervangen door een eigen geluid kwam er zo nu en dan een alarm. Ik kom er niet uit waar het probleem zit, ik ga nu de update erop zetten en kijken of het daarna beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
Net de nieuwe update gedaan en hij voelt een stuk sneller aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
@ Focus: Is er een nieuwe update uit welke versie heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwer
De nieuwste firmware / software:

software version:
1224-4699_R2CA024

custom version:
1232-1991_R2CA024

Wat er allemaal veranderd is weet ik niet maar ik heb wel gezien dat bij het opslaan van berichten op de memorystick nu ook oude berichten worden meegekopieerd, dat probleem is opgelost dus 8)

[ Voor 47% gewijzigd door pwer op 29-05-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Mijn broertje heeft dus de vivaz gekocht, supermooi dingetje. Hoog gadget gehalte ;)

Probleem is nu dat hij geen internet bij zijn abonnement heeft, en dat dus totaal wil uitschakelen, bij mijn "oude" E75 kon je gewoon het toegangspunt verwijderen, maar dat wil nu niet meer, en na even de gebruiksaanleiding doorspitten kwam ik dit tegen:

"Het is mogelijk dat sommige of alle toegangspunten op voorhand door uw serviceprovider in de
telefoon zijn ingesteld, en dat u ze niet kunt wijzigen, maken, bewerken of verwijderen."

Zijn er andere manieren om ervoor te zorgen dat de telefoon niet op internet gaat? Ik heb al ingesteld op "altijd vragen", maar dan kan het per ongeluk zijn dat je alsnog drukt op doorgaan... Ik wil dus gewoon internet GEHEEL uitschakelen, dwz dat alle internetverkeer muv wifi uitgeschakeld wordt.
Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermercado
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04-2021
Ik heb even voor je rond gekeken maar ik kom idd nergens iets tegen waarmee je hem uit kan zetten.

Het internet is nog niet verbonden voor je dat keuze scherm krijgt met wat je wil verbinden.
Tja in je zak zal die het dan misschien wel doen maar daarvoor heb je weer je toetsenblok.

PS: Kan er iemand niet een topic openen als: Het grote sony ericsson vivaz en vivaz pro topic? Ik kan het layout niet echt maken dus vandaar dat ik hem zelf niet open. Voor het vragen van informatie over deze telefoons ben ik natuurlijk wel bereikbaar

[ Voor 31% gewijzigd door supermercado op 30-05-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmans
Je kunnen proberen bij de instelling van de browser de optie homepage te veranderen en http weghalen en vervangen door c: De browser gaat dan misschien lokaal zoeken en maakt geen verbinding. Of anders een niet bestaand webpagina invullen. Het dataverkeer blijft dan in ieder geval beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inzane19 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:31:
Ik heb even voor je rond gekeken maar ik kom idd nergens iets tegen waarmee je hem uit kan zetten.

Het internet is nog niet verbonden voor je dat keuze scherm krijgt met wat je wil verbinden.
Tja in je zak zal die het dan misschien wel doen maar daarvoor heb je weer je toetsenblok.

PS: Kan er iemand niet een topic openen als: Het grote sony ericsson vivaz en vivaz pro topic? Ik kan het layout niet echt maken dus vandaar dat ik hem zelf niet open. Voor het vragen van informatie over deze telefoons ben ik natuurlijk wel bereikbaar
Van mij mag je mn SP van de Sony Ericsson X10 Rippen. Klik
Moet je hem wel zelf even aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermercado
Thanks ik ben al druk bezig :) Morgen heb ik hem wel af denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
gabn88 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:55:
[...]

@ businka19: Zou je mij ook de installatieinstructies voor navigatie kunnen sturen? Alvast heel erg bedankt! _/-\o_
Laat even je emailadres achter man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Hey thanks pwer ik heb gisteren die van mij ook geupdate naar RCA0024 op zich is er niet zoveel verandert maar er zullen onderhuids wel wat aanpassingen gebeurt zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Zojuist een zwarte Vivaz Pro besteld! Ben benieuwd.

Nog even een vraagje had ook gelijk een Sandisk 16gb microSD kaartje besteld maar zag nu dat het maar een Class 2 was dus baalde eigenlijk wel een beetje (beetje impulsaankoop zonder goed research te doen). Heeft iemand ervaring met Class 2 kaartjes in de Vivaz? Is dit niet te traag bij het filmen in HD of bij fotos kijken enzo?

Als het enige verschil is dat het kopieren van/naar de PC wat langer duurt maakt me niet uit, maar vind t niet zo leuk als het de telefoon vertraagt..

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
Als je hem via internet besteld hebt, gewoon annuleren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermercado
Ik ga dat topic niet maken. Lukt me niet om hem netjes te krijgen ( te weinig ervaring ) Als iemand anders hem wil maken graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Vivaz Pro sinds gisteren, en nu heb ik een probleempje.
De contacten van mijn simkaart worden heel raar weergegeven. Er staat een /1 achter alles.
En email-adressen zijn niet meegekopieerd.

Ik heb de naam van een aantal contacten al veranderd, en als ik die bel staat er wel goed. bv: Jan.
Maar als ik sms met 'jan', staat er Jan/1
WTF is up with that?
Iemand enig idee hoe dit komt?
En belangrijker, hoe kan ik het fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gabn88 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:28:
Mijn broertje heeft dus de vivaz gekocht, supermooi dingetje. Hoog gadget gehalte ;)

Probleem is nu dat hij geen internet bij zijn abonnement heeft,...
Waarom neem je een smartphone zonder i-net abo?

Ik hoop hoe dan ook dat je probleem opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:40:
[...]

Waarom neem je een smartphone zonder i-net abo?

Ik hoop hoe dan ook dat je probleem opgelost wordt.
Je kunt evengoed thuis/bij vrienden/restaurants/sommige treinen via de wifi toch.. En als je veel smst is het ook wel lekker met een qwerty, daarbij ken ik ook ook geen dumpphones die HD kunnen filmen en is het sowieso een mooi toestelletje.

Heeft iemand nog antwoord op mijn vraag, wie gebruikt er een class 2 sd kaartje in de Vivaz en kan zeggen of dat snel genoeg is?

Weet uberhaubt niet wat voor class kaartje er meegeleverd wordt dus als iemand dat zou kunnne zeggen zou erg mooi zijn..

THanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jap85 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:59:
[...]

Je kunt evengoed thuis/bij vrienden/restaurants/sommige treinen via de wifi toch.. En als je veel smst is het ook wel lekker met een qwerty, daarbij ken ik ook ook geen dumpphones die HD kunnen filmen en is het sowieso een mooi toestelletje.
fair enough
Heeft iemand nog antwoord op mijn vraag, wie gebruikt er een class 2 sd kaartje in de Vivaz en kan zeggen of dat snel genoeg is?

Weet uberhaubt niet wat voor class kaartje er meegeleverd wordt dus als iemand dat zou kunnne zeggen zou erg mooi zijn..

THanks!
als ik mijn telefoon nog eens open haal vanavond zal ik nog ff kijken wat voor kaartje er bij zit.
ik weet nu eigenlijk alleen dat het 8GB is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sealy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:23

sealy

bastards...

inzane19 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:21:
Ik ga dat topic niet maken. Lukt me niet om hem netjes te krijgen ( te weinig ervaring ) Als iemand anders hem wil maken graag!
Check je mail, heb zelf geen tijd om m te vullen, maar wellicht kan je met deze lay-out uit de voeten.

Ga de Vivaz Pro vandaag bestellen, dus vanaf nu ga ik hier ook wat actiever worden :)

nothing special

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 11:43

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Heb 'm sinds vandaag. En ik moet zeggen, na de G900 (en tussendoor de C905) was ik voorbereid op een teleurstelling. De G900 vond ik op zich wel aardig, hoewel die toch wel tamelijk traag is en vaak vastloopt. De grootste teleurstelling daaraan was alleen de camera. Die was niet al te best (5mp of niet, onvergelijkbaar met zelfs een K750i of K800i), zeker na een paar maanden in een broekzak: het onbeschermde lensje maakte van alles soft focus.

Dat laatste maak ik me wel zorgen over. Maar qua soepel gebruik en kwaliteit van foto's (en zeker video's *D) lijkt hij vooralsnog niet teleur te stellen.

Xenon in een telefoon heb ik nooit zinnig gevonden, dan krijg je alleen maar naar blauwig flitslicht. Ik gebruik dan ook al jaren geen flits op mijn mobiel (de K750i was daar ook prima mee). En het lijkt er naar dat de Vivaz een van de beste mobieltjes is bij "low light"! Ik las het al ergens in een review, maar ik heb hier nu net een filmpje geschoten bij het licht van een 10w spaarlamp... en dat ziet er prima uit 8)7 *D En direct uploaden naar YouTube :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:38:
Ik heb een Vivaz Pro sinds gisteren, en nu heb ik een probleempje.
De contacten van mijn simkaart worden heel raar weergegeven. Er staat een /1 achter alles.
En email-adressen zijn niet meegekopieerd.

Ik heb de naam van een aantal contacten al veranderd, en als ik die bel staat er wel goed. bv: Jan.
Maar als ik sms met 'jan', staat er Jan/1
WTF is up with that?
Iemand enig idee hoe dit komt?
En belangrijker, hoe kan ik het fixen?
Dit is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
businka19 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:27:
[...]

Laat even je emailadres achter man
Sorry man! ******** ;)

Alvast bedankt!:)

[ Voor 5% gewijzigd door gabn88 op 30-08-2010 11:23 . Reden: emailadres verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb hem vandaag ook gehaald, vooral de navigatie vind ik super, meteen een autolader erbij gehaald :)
Maar ik heb 1 groot probleem met dit ding:
Ik krijg wel de meldingen als ik nieuwe mail heb, MAAR....als ik dan die mail wil lezen gaat hij eerst weer verbinden....dan nog ophalen van de mail....dan nog openen....volgens mij duurt het gewoon 1 minuut tot ik eindelijk het mailtje kan lezen!!!
Als ik vervolgens in mijn inbox een ander mailtje selecteer, gaat hij die alweer ophalen en duurt het weer zo lang!
Zie ook linksboven in mijn schermpje 3G staan en rechts naast de bereikbaarheidsstreepjes komt een symbooltje van internetverbing als hij een bericht download, wat vervolgens na het downloaden weer verdwijnt.
Maakt hij dan telkens verbinden en dan weer offline of wat is dat?
Ik heb er gewoon een internetabonnement bij dat goed werkte op mijn Nokia E75.
Anyone who can help me please?
Thanx,
Iris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwer
Ik zou graag Windows Live Messenger op de Vivaz willen installeren maar dat blijkt nog niet zo gemakkelijk. Er is niet 1 werkende versie te vinden. Ik heb er 1 gevonden die zichzelf installeerd nog binnen een seconde en vervolgens nergens terug te vinden is, alle andere gevonden versies installeren niet omdat de software verlopen is o.i.d.

Is er misschien iemand met suggesties waar en hoe WLM op een S60 v5 GSM te installeren is? Ik heb nu slick geinstalleerd en dat werkt goed maar vindt het toch veiliger en prettiger om software van windows te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Gisteravond in Paradiso even op The Heavy de videorecording getest. Moet nog even wennen aan het continu focussen, dus in het begin gaat dat niet helemaal goed :P Maar al met al verbluffend dat zo'n klein telefoontje, in de erbarmelijke belichting van een optreden, dit er nog van weet te maken :)

Wel even op 720p HD afspelen, natuurlijk *D

[ Voor 4% gewijzigd door PowerFlower op 05-06-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermercado
@powerFlower mag ik dit filmpje gebruiken in het grote topic? dit is een perfect voorbeeld om te laten zien hoe de camera in het echt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Tuurlijk, daar poste ik hem voor :)
Was één van mijn grote vragen voor ik hem bestelde, dus dacht, dat is vast wel interessant voor anderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
PowerFlower schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:24:
Gisteravond in Paradiso even op The Heavy de videorecording getest. Moet nog even wennen aan het continu focussen, dus in het begin gaat dat niet helemaal goed :P Maar al met al verbluffend dat zo'n klein telefoontje, in de erbarmelijke belichting van een optreden, dit er nog van weet te maken :)

Wel even op 720p HD afspelen, natuurlijk *D

[video]
Heel nice! Echt super kwaliteit voor een telefoon!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Kheb de pro ook ook sinds zaterdag. Erg tevreden! Paar mindere puntjes:

- mn berichten staan gesorteerd op datum, maar om een of andere reden staat niet het laatste bericht bovenaan, hebben anderen hier ook last van? (staat ook niet onderaan, maar gewoon ergens tussen)

- bij mn W995 had krijg je, als je een smsje stuurt automatisch een lijst van de laaste 20 mensen die je gesmst hebt als een soort snelkeuze lijstje, dit is erg handig aangezien je meestal maar een paar mensen regelmatig smst. Hier heb je dat niet dus moet je uit de hele lijst zoeken.

- WIFI ontvangst is zwakker dan mn W995, sommige plaatsen waar ik met de W995 wel verbinding had, heb ik dat met deze niet.

- heb mn hotmail (en mn exchange van mn werk via roadsync) nog niet aan de praat gekregen erop, maar met de mobiele site werkt ook prima.

- Opera mini deed het niet, gaf een rare foutmelding over servertijd ofzo. Opera mobile doet t wel.

- Liep ook in het begin ook een beetje te kloten met mn internet (heb een zakelijk vodafone abbo) maar deed t later meestal wel. Zit nu weer in het buitenland dus gebruik nu alleen wifi.

Positief:

- Batterijduur (nu pas de 2e cyclus maar gaat nu al aardig lang mee)
- Scherm, mooie kleuren, reageert goed
- Toetsenbord, typt echt lekker ben blij dat ik op de pro heb gewacht.
- Had m nog niet in mn hand gehad, maar tis echt een mooi dingetje, formaat precies goed.

De rest eigenlijk zoals verwacht, camera goed, speaker wat minder maar nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermercado
jap85 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:44:
Kheb de pro ook ook sinds zaterdag. Erg tevreden! Paar mindere puntjes:

- mn berichten staan gesorteerd op datum, maar om een of andere reden staat niet het laatste bericht bovenaan, hebben anderen hier ook last van? (staat ook niet onderaan, maar gewoon ergens tussen)

- Opera mini deed het niet, gaf een rare foutmelding over servertijd ofzo. Opera mobile doet t wel.
Mijn berichten staan wel gewoon normaal op volgorde en heb het ook nog niet gezien dat ie het niet deed.

Me opera mini doet het hier ook gewoon (gedownload via me telefoon) Hij zag hem wel aan als nokia maar goed dat maakte niet uit.
Via deze barcode heb ik hem:
Afbeeldingslocatie: http://www.opera.com/bitmaps/products/mobile/download/qrcode.png

Trouwens ik ben bijna klaar met Het sony ericsson vivaz/vivaz pro topic.

[ Voor 4% gewijzigd door supermercado op 08-06-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Die barcodes zijn best wel cool eigenlijk, dat werkt als een tierelier :)
* PowerFlower had Opera nog niet geinstalleerd, was nu zo gepiept (niet dat het anders veel werk zou zijn, maar dit is nog nét wat makkelijker) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermercado
Het grote topic is staat nu in de gsm afdeling van dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
Het Sony Ericsson Vivaz + Vivaz pro topic

Ik zeg: "Slotje erop dan maar?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag,
ik heb natuurlijk ook de vivaz pro, ben er dol gelukkig mee!
maar als ik sms, staat er bij mij in de inbox, alleen een nummer. wat begint met +316 als ik dan sla op als contacten doe, en hem een naam geef, staat er in mijn inbox nog steeds alleen het nummer :? . Dus hoe zorg ik ervoor, dat er gewoon namen komen te staan in mijn inbox als ik een sms'je krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Check even, of het nummer er niet tweemaal in staat, in het toestel en op de simkaart, bij Symbian toestellen is dat de meest voorkomende oorzaak van je probleem.

Verwijderd

ik heb nu sygic v10 die werkt wel maar
hij detecteert de gps ontvanger niet
zag dat er meer waren met het probleem eerder in heb topic
is dat al opgelost en hoe

• Liebaart
  • Laatst online: 27-03 21:25
pwer schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:54:
Ik zou graag Windows Live Messenger op de Vivaz willen installeren maar dat blijkt nog niet zo gemakkelijk. Er is niet 1 werkende versie te vinden. Ik heb er 1 gevonden die zichzelf installeerd nog binnen een seconde en vervolgens nergens terug te vinden is, alle andere gevonden versies installeren niet omdat de software verlopen is o.i.d.

Is er misschien iemand met suggesties waar en hoe WLM op een S60 v5 GSM te installeren is? Ik heb nu slick geinstalleerd en dat werkt goed maar vindt het toch veiliger en prettiger om software van windows te gebruiken.
Voor wie graag veel chat met zijn Vivaz (Pro), probeer Nimbuzz eens. Levert perfecte integratie met alle chatprogramma's in een enkele app, en geeft ook mogelijkheid te VoIPen.

Ga naar m.nimbuzz.com met de browser van je SE en download van daar.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Een heel vervelend probleem ontdekt, had me al eens verslapen sinds ik de Vivaz Pro als wekker gebruik. Nu weet ik waardoor het komt, na de snooze 4 of 5x te hebben gebruikt gaat de wekker gewoon uit!

Dacht eerst dat het aan mezelf lag (miss half in me slaap verkeerde knopje ofzo) maar gisteren gechecht door alleen de sensor te gebruiken en de telefoon om te draaien en hij gaat dan gewoon uit, echt belachelijk, bijna mn vliegtuig gemist hierdoor.

Iemand hier bekend mee?

Verder vroeg ik me af of iemand de MH710 hifi stereo headset al ergens heeft weten te bestellen?

De standaard headset is crap dus gebruik nog mn W995 headset met een verloopstukje, maar daardoor kan ik er niet mee bellen dus zou ik graag de MH710 bestellen, maar hij lijkt nergens op voorraad te zijn..
Pagina: 1