Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] bug in browserkeuzescherm?

Pagina: 1
Acties:

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
misschien is de titel niet helemaal handig gekozen, maar ik loop tegen het volgende aan:
ik heb een windows vista business machine staan, met 1 admin gebruiker en 1 gebruiker met beperkte rechten.

nu krijg ik als ik als 'gebruiker met beperkte rechten' het nieuwe browser keuze scherm te zien, opzich prima.

nu kies ik daar als nieuwe browser bijv. firefox, en druk op 'installeer'
de software wordt gedownload en nadat ik op Uitvoeren heb gedrukt springt de UAC in beeld met de mededeling dat er een admin wachtwoord ingetypt dient te worden om de software te mogen installeren. (zoals dus ook met alle andere software die geinstalleerd moet worden.)
échter... als je dat niet doet en je wacht +/- een minuut dan verdwijnt dat scherm en gaat ie FF alsnog doodleuk installeren 8)7 wat dus niet de bedoeling is.
zo ook met Safari, daarintegen met Opera weer niet.

heeft dit met de nieuwe EU wetgeving te maken of zit er daadwerkelijk een bug in de software die de UAC overrulled?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:52
firefox kan je toch installen zonder admin rechten :? dat zal dan wel de reden zijn dat het gewoon doorloopt

A wise man's life is based around fuck you

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Powershell schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:56:
firefox kan je toch installen zonder admin rechten :? dat zal dan wel de reden zijn dat het gewoon doorloopt
nou.. het loopt niet 'gewoon' door...
er komt een melding in het scherm dat er een admin wachtwoord ingetypt dient te worden om verder te gaan, maar dit verdwijnt na een minuut en dan pas verloopt de installatie verder..
en het is niet alleen FF, maar ook Safari en chrome

[ Voor 4% gewijzigd door Shanquish op 08-03-2010 15:11 ]