Ik zit met een probleempje waar ik niet helemaal uitkom.
Het is als volgt: Van het toetsenbord wil ik een aantal regels lezen en in een struct gooien. De worden als volgt ingevoerd:
1234<enter>
abcd<enter>
111222333444<enter>
5678<enter>
efgh<enter>
555666777888<enter>
etc.
#<enter>
Ze moeten in een array van structs komen:
Ik was als volgt aan de gang met mijn functie lees_file
Ik zat al te denken om bij te houden welke line je zit om zo vervolgens de characters weg te schrijven (eerst naar temp[0].part. Daarna een soort check tot er weer een \n komt waarop je wegschrijft naar .half en dat herhalen met .total. Alleen ik geloof dat dit efficienter moet kunnen. Bestaat er manier waarop ik makkelijker die regels van het scherm kan lezen en bij kan houden op welke regel ik zit?
Alvast bedankt
Het is als volgt: Van het toetsenbord wil ik een aantal regels lezen en in een struct gooien. De worden als volgt ingevoerd:
1234<enter>
abcd<enter>
111222333444<enter>
5678<enter>
efgh<enter>
555666777888<enter>
etc.
#<enter>
Ze moeten in een array van structs komen:
code:
1
2
3
4
5
| typedef struct demostruct { char part[6]; short half; long total; } DemoStruct |
Ik was als volgt aan de gang met mijn functie lees_file
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| DemoStruct * lees_in(){ char c; DemoStruct temp[40]; int teller = 0; printf("Vul de benodigde informatie in en sluit af met een#:\n"); while( ( ch = getchar()) != '#'){ } } |
Ik zat al te denken om bij te houden welke line je zit om zo vervolgens de characters weg te schrijven (eerst naar temp[0].part. Daarna een soort check tot er weer een \n komt waarop je wegschrijft naar .half en dat herhalen met .total. Alleen ik geloof dat dit efficienter moet kunnen. Bestaat er manier waarop ik makkelijker die regels van het scherm kan lezen en bij kan houden op welke regel ik zit?
Alvast bedankt