Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

kan geen content openen in IE6 vanuit word in citrixomgeving

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik in Citrix omgeving Microsoft Word start, en dan een Content wil openen.. dan krijg ik een Error: van internet explorer met: connot find file:///c:/...........

Terwijl ik in de normale omgeving wel de content kan openen binnen hetzelfde word bestand.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ???

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is "normale omgeving"?

99.99% kans dat je gewoon geen rechten hebt op C$ omdat je vaak op Citrix als user aanlogt en die heeft niets te zoeken op C$

Neem aan dat je de admin bent van die omgeving? Zo niet, zou ik adviseren de lokale helpdesk eens te bellen.

/edit: zou het verder op prijs stellen om in ieder geval een startpost te maken waar eenieder wat mee kan. Zoals het specificeren (minstens) welk OS je gebruikt, hoe bepaalde GPO's in elkaar steken en wat je (eventueel/mogelijk) zelf al had opgezocht op GoT of elders op internet en waarom je daar niet verder mee komt.

[ Voor 37% gewijzigd door MAX3400 op 08-03-2010 13:27 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht eerst dat het ook een rechten probleem was, maar nadat ik als Admin was ingelogd deed ie het de eerste keer wel en daarna niet meer.

ik maak gebruik van win 2003 en IE 6

• MAX3400

MAX3400

Probleem lijkt me redelijk gemakkelijk te tackelen met tools als regmon, filemon en procmon. Probleem is nu wel een beetje dat ik nou nog steeds niet weet of je de melding krijgt als user of als admin.
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:40:
ik maak gebruik van win 2003 en IE 6
Versies wat? Je kan je voorstellen dat om je vraag te beantwoorden we eigenlijk tot op het KB-artikel nauwkeurig moeten weten om welk OS het gaat, welke Citrix-versie, welke IE-versie, welke OFF-versie etc.

[ Voor 47% gewijzigd door MAX3400 op 08-03-2010 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:49:
Probleem lijkt me redelijk gemakkelijk te tackelen met tools als regmon, filemon en procmon. Probleem is nu wel een beetje dat ik nou nog steeds niet weet of je de melding krijgt als user of als admin.

[...]

Versies wat? Je kan je voorstellen dat om je vraag te beantwoorden we eigenlijk tot op het KB-artikel nauwkeurig moeten weten om welk OS het gaat, welke Citrix-versie, welke IE-versie, welke OFF-versie etc.
Ik krijg de foutmelding zowel met een user als Admin. maar weetje wat het gekke is... zodra ik het content uit microsoft word sleep naar mijn bureaublad, en dan het content start... dan werkt het wel zonder foutmelding.

Citrix ver. 9.1
Microsoft Word 2002 sp3

Verwijderd

probeer in word eens in de documenteigenschappen bestand>eigenschappen>samenvatting>hyperlinkbasis in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:09:
probeer in word eens in de documenteigenschappen bestand>eigenschappen>samenvatting>hyperlinkbasis in te stellen.
nee dat heeft geen effect...

nog andere ideeën ?

• MAX3400

MAX3400

Ja, regmon/procmon/filemon laten meedraaien in de situatie dat het niet werkt (dus als de file niet op je desktop staat) en een keer als ie wel op je desktop staat. Ik heb gewoon een heel grof vermoeden dat je (ondanks mogelijk je admin-account) op bepaalde files / API-call geen rechten hebt afhankelijk van de gpo's die worden afgedwongen ten opzichte van Citrix en C$-content.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:31:
[...]

Ja, regmon/procmon/filemon laten meedraaien in de situatie dat het niet werkt (dus als de file niet op je desktop staat) en een keer als ie wel op je desktop staat. Ik heb gewoon een heel grof vermoeden dat je (ondanks mogelijk je admin-account) op bepaalde files / API-call geen rechten hebt afhankelijk van de gpo's die worden afgedwongen ten opzichte van Citrix en C$-content.
Oke bedankt!! ik ga het proberen en kijken wat het resultaat daarvan is
Pagina: 1