wat is beter: videodriver fabrikant of ATI CCC 10.2

Pagina: 1
Acties:

• ArnieSchmitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Hoi,

Ik heb een 5850 van ASUS. Maar wat is nu beter? De video driver van Asus (ver. 8.69.3.1) of die van ATI 10.2 CCC (ver. 8.7.0). Zijn ze precies het zelfde en loopt ASUS gewoon achter? Of komt er meer bij kijken?

Groet

Verwijderd

Altijd videodrivers bij ATI halen(voor je ati kaart dan, naja bijna altijd), die zijn veel nieuwer dan die van Asus. Dat betekend meer fixes van problemen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-02 09:25
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:58:
Altijd videodrivers bij ATI halen(voor je ati kaart dan, naja bijna altijd), die zijn veel nieuwer dan die van Asus. Dat betekend meer fixes van problemen.
Ik begrijp wat je zegt, uiteraard heb je dan de nieuwste fixes etc... maar wat mij dus laatst hier op tweakers verteld is: in principe vervalt je garantie als je drivers van ATI zelf gebruikt en niet van de fabrikant van de kaart zelf, mochten er problemen met de kaart/het systeem opduiken.

Dat was een reactie op mijn vraag in het topic met de overhittings-problemen met de laatste nvidia drivers... Ik wou weten of men ook recht op garantie had op de kaart en/of overige onderdelen van de pc als de boel was doorgebrand door die slechte drivers. Er waren meerdere tweakers die wisten te vertellen dat een fabrikant al snel zegt dat je geen recht hebt op garantie als je niet de drivers van hun site gebruikt!

Het is uiteraard dus van-horen-zeggen, maar het klinkt wel erg plausibel... Als ik een ander merk papier in mijn Océ bulkprinter gebruik dan het door Océ zelf goedgekeurde papier en de machine loopt vast, dan vallen die kosten ook niet binnen de service... die moeten we dan gewoon apart ophoesten omdat we niet aan de voorwaarden hebben voldaan. Eenzelfde verhaal lijkt mij in zulke gevallen 100% toepasbaar in het geval van videokaarten icm drivers.

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 08-03-2010 14:32 ]

Verwijderd

Ik weet niet wie je dat verteld heeft, maar dat is gewoon weg niet waar. Je garantie vervalt niet als jij andere drivers gebruikt. Ja je hebt dan gewoon garantie op je hardware, ook die nvidia mensen waar van hun kaart oververhit door de slechte drivers van nvidia. Dit is gewoon europees consumenten recht. Dat is heel wat anders dan de printer op een bedrijf.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36
MicGlou schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:16:
[...]

Ik begrijp wat je zegt, uiteraard heb je dan de nieuwste fixes etc... maar wat mij dus laatst hier op tweakers verteld is: in principe vervalt je garantie als je drivers van ATI zelf gebruikt en niet van de fabrikant van de kaart zelf, mochten er problemen met de kaart/het systeem opduiken.
De kaartfabrikanten kunnen niet eens drivers maken, het enigste wat ze eventueel doen is de door Ati aangeleverde drivers licht modificeren, en eventueel aanvullen met eigen handige tooltjes voor bv overklokken e.d.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 13:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Soms is het enige wat ze doen een eigen logotje er in stoppen ipv het ATi logo.

Drivers van ATi zelf kun je prima gebruiken, daar zijn ze voor.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ook vraag ik me af hoe een fabrikant wilt ontdekken welke drivers jij hebt gebruikt :) en sowieso zijn de drivers van de ATI-site zo officieel als maar kan, misschien als je een gehackte custom-driver van een lugubere site gaat draaien waarin fancontrol vergeten is... maar ook dan krijg je gewoon garantie.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1