9920 "niet geschikt voor Windows 7"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist gebeld met de helpdesk van Acer Nederland. Zowaar: ik kreeg contact en nog wel met een beleefde en vriendelijke jongeman.

Ik vroeg hem hoe dat nou zat: waarom is Acer eNet Management Software niet compatibel met Windows 7 en waarom ontbreekt de driver voor de PCI geheugen controller?

Jongeman ging graven in zijn gegevens en kwam tenslotte terug met de mededeling dat de 9920 G niet geschikt is voor Windows 7 en dat Acer dus geen ondersteuning kon bieden in dezen....

Tsja, daar sta je toch wel even van te kijken, temeer daar volgens hem de 9920 nog wel in productie is...

Is er iemand onder deze forumleden die een oplossing kan bieden, met name wat de geheugencontroller betreft? Nu is het probleem wat mij betreft niet zo acuut, want voor over het overige doet het apparaat het prima.

Met vriendelijke groet aan iedereen - Smithy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 13:03
Met een beetje gelukkig kan je die van vista proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hardware ID kopieren en door Google halen vind je vanzelf de juiste driver.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Als een fabrikant van de controller geen drivers levert is het lastig voor acer om drivers naar jou door te geven.
Als de laptop met vista is geleverd, en jij wilt er win 7 op zetten is het jouw verantwoordelijkheid om de juiste drivers te zoeken. Dat sommige fabrikanten dat voor jou doen is een service geen verplichting.

Maar om je nog eens te helpen, probeer het eens met de vista drivers. Die werken veelal gewoon onder windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Paste hier even het hardware ID neer van de geheugencontroller. Dan kunnen we zien of er echt geen drivers voor zijn voor Win7.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allemaal,

Wat een snelle reacties! Heel fijn!

Maar sorry mensen, ik ben al heel lang bezig met computers maar met technische problemen heb ik me nooit zo bezig gehouden. Dit is voor het eerst dat ik me begeef op een forum, dus vergeef mij als ik "domme" vragen stel.

Allereerst even dit: Ik had dus een paar dagen geleden Windows 7 over Vista heen gezet.
Vista was er al, dus ook de drivers waren er. Maar net die driver voor de PCI conroller ontbreekt.
Ik heb me al het ongeluk Gegoogled en het barst van de PCI drivers maar nergens een die kennelijk geschikt is voor de 9920G in combinatie met Win7.

Daarom heb ik een vraag aan The Mask en Tjtristan: waar kan ik de hardware ID van de geheugencontroller vinden in mijn machine? (ik waarschuwde al: zo hardware nerd ben ik echt niet.)

m.vr.gr. S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 13:51

Praetextatus

the dutch_paki

Zoek in de device manager de controller op en klik op properties van die controller. Hier heb je enkele tabs en onder details kun je property: Hardware ids selecteren. Het resultaat van t vakje eronder moet je hebben :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat ik vind - daar schiet je niet veel mee op, lijkt mij:

Leverancier: onbekend
Datum: onbekend
Stuurprogrammaversie: niet beschikbaar
Digitale ondertekening: niet beschikbaar.

Alle gegevens ontbreken, toch beweert de computer dat het apparaat correct werkt... Pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Je moet even op het tabblad Details klikken, net zoals in het voorbeeld van -The_Mask-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aan Nielson.

Aha- nu eindelijk gevonden:

PCI\VEN_8086&DEV_444E&SUBSYS_444E8086&REV_01
PCI\VEN_8086&DEV_444E&SUBSYS_444E8086
PCI\VEN_8086&DEV_444E&CC_058000
PCI\VEN_8086&DEV_444E&CC_0580

Kan iemand hier iets mee? Much obliged zeggen mijn Engelse vrienden dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Intel Turbo Memory

Probeer deze eens
http://downloadcenter.int...=Intel%c2%ae+Turbo+Memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank allemaal!

Ik ga hiermee aan de slag, en dan zien we wel wat er van komt. Hopelijk stort mijn computer niet in, dus ik zal voor alle zekerheid een complete Image op mijn externe harde schijf plaatsen.

m.vr.gr. Smithy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:24:
Dank allemaal!

Ik ga hiermee aan de slag, en dan zien we wel wat er van komt. Hopelijk stort mijn computer niet in, dus ik zal voor alle zekerheid een complete Image op mijn externe harde schijf plaatsen.

m.vr.gr. Smithy.
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tot op heden geen succes.

Overal nul op het request. Wil gewoon niet.

Nou ja, dan maar niet. Het ding doet het kennelijk ook zonder.

Nogmaals dank aan iedereen die gereageerd heeft

Smithy
Pagina: 1