Computer valt tijdens start up uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Maar doet het nu gewoon weer perfect. En dat is het apartte van de zaak.

Twee dagen geleden kreeg ik hier last van dat ik 's ochtends de computer aan deed en dat hij tijdens de start up helemaal uitviel. Gekeken of er iets raars was in de computer en dat was het niet. CD-speler er af gehaald en daarna deed hij het weer. Toen dacht ik dat het daar aan lag. Computer weer een tijdje uitgestaan en daarna weer aan gezet en weer viel die uit tijdens de start-up. Eens geprobeerd of computer problemen had met een niet geaardstop contact, bleek het ook niet te zijn zelfde problemen. Stekkers ipv in stekkerdoos direct in wandcontactdoos gestoken en daarna deed hij het perfect. Later stekkers omgezet in een ander stekkerdoos en dat deed het ook gewoon. Nu dacht ik dat het aan stekkerdoos lag, maar vanochtend weer dezelfde problemen.

Toen heb ik hem een tijdje in bios health scherm laten staan om te kijken wat de temperatuur van CPU en mobo is en andere waardes. En om te kijken of hij na een tijdje weer zou uitvallen. Geen probleem draaide voor een half uurtje zonder problemen. De CPU was van 28graden naar 40 heen gegaan en toen dacht ik misschien heeft het daar iets mee te maken, want andere keren ging het ook steeds van aan, uit, aan, uit, maar daar werd die wel warmer van.

En nu doet hij het weer helemaal perfect. En nu kan ik niet echt zeggen waar ik nou moet zoeken waar het probleem kan zijn :? Kan de temperatuur iets te maken hebben met de koelvloeistof en dat hij daarom op koude temperatuur uit valt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

40 graden idle in de bios? Lijkt me wat grof dus kan me voorstellen dat 'ie onder load (zoals het spelen van een spelletje) rustig de 60 of 70 graden bereikt, een bios-grens bereikt en zonder piepje zichzelf uitschakelt.

Maar ja, er zijn honderden mogelijkheden; voor hetzelfde geld staat je PC op dezelfde stroomgroep als de wasmachine en de magnetron en kom je gewoon vermogen tekort op die groep als iemand de wasmachine erbij aanzet ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
MAX3400 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:36:
40 graden idle in de bios? Lijkt me wat grof dus kan me voorstellen dat 'ie onder load (zoals het spelen van een spelletje) rustig de 60 of 70 graden bereikt, een bios-grens bereikt en zonder piepje zichzelf uitschakelt.
Dat weet ik zo niet precies, ik zal vanavond eens een meter hier voor installeren om iets meer deze waardes in de gaten te houden.
Maar ja, er zijn honderden mogelijkheden; voor hetzelfde geld staat je PC op dezelfde stroomgroep als de wasmachine en de magnetron en kom je gewoon vermogen tekort op die groep als iemand de wasmachine erbij aanzet ofzo.
Hij zit volgens mij niet op de zelfde groep als de wasmachine en de magnetron en hij heeft al eerder zonder problemen gedraaid ook al stond de combimagnetron, cv en tv aan. Het is sinds vrijdag eigenlijk begonnen.

Soms valt die ook uit en begint het lampje aan de voorkant van de kast te knipperen.
Ik heb een asus kast die erg veel op deze lijk: http://www.hltechnology.com/image/asus-tm211-nps.jpg

Het gaat om de blauwe ring die aan is wanneer de computer aan is (duh :P) maar wanneer hij soms uitvalt blijft deze als nog knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Wat voor moederbord heb je?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
Dit zit er op het moment in:

AMD CPU Athlon 64 X2 4200+ 65 Watt
MSI Moederbord K9N Platinum
Kingston HyperX Dual Channel 1 GB, PC6400
Asus VGA GeForce EN7600GT/2DHT 256 MB
Samsung SpinPoint T133 300 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA II/300

En nog twee extra hardeschijven, 1 van 500gb en 1 van1tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik je windows 7?

ik namelijk precies hetzelfde probleem , na een update van windows , moet soms wel 3x starten voor windows eindelijk doorstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt eerder als een voedings probleem. Hoe oud is die? Zet je, als je pc uitstaat, de knop van je voeding ook af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:51:
gebruik je windows 7?

ik namelijk precies hetzelfde probleem , na een update van windows , moet soms wel 3x starten voor windows eindelijk doorstart
Ik gebruik nu een maand windows 7, daar voor had ik met de knipperende ledje van mijn kast alleen last als ik een cd er in deed daarom heb ik die ook afgekoppeld. Maar dit speelt pas echt sinds vrijdag, daarvoor had ik tijdens het opstarten er geen last van.
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:54:
Klinkt eerder als een voedings probleem. Hoe oud is die? Zet je, als je pc uitstaat, de knop van je voeding ook af?
Computer is van december 2006, voeding zat niet bij de bestelling dus daar durf ik nu even niks over te zeggen. En als ik mijn pc uitzet zet ik nooit mijn voeding uit. Alleen als ik er mee ging slepen en dat is sinds anderhalf jaar 4 keer geweest. Er gebeurt ook weinig actie met de stekkers. Mijn computer is een statisch ding die er staat en daar blijft het bij.
Pagina: 1