Aansluiten van 2 TVs op 1 hdmi bron via switch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsistuurop
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 14:45
Hallo allemaal,

Ik had een vraag mbt. het aansluiten van 2 tv's op 1 bron, ik heb een een mediacenter in de kamer staan en ik wilde graag de tv in de woonkamer en de tv in de slaapkamer aansluiten via hdmi
Nu hoeft dit niet tegelijkertijd dus was ik opzoek naar een HDMI-switch om dit zelf handmatig om te schakelen met en druk op de knop, echter staat er bij alle beschrijvingen van de switch telkens: "voor het aansluiten van 2 bronnen op 1 tv"
(bijvoorbeeld: http://kabeltje.com/hq-2-poorts-hdmi-schakelaar-p-401.html)
Is het ook mogelijk om dit soort switches andersom te gebruiken, dus 2 tv's aan te sluiten om deze naar 1 bron te schakelen? Heb dit nergens kunnen vinden, heeft iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt :)

edit; ik bedoelde hdmi-switch geen splitter :>

[ Voor 4% gewijzigd door rsistuurop op 08-03-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google eens op "hdmi splitter 1x2" (inclusief aanhalingstekens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
dat gaat niet aangezien er een handshake moet plaatsvinden tussen 2 HDMI apparaten voordat de data verbinding tot stand komt het is namelijk niet volledig 1 richting verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
rsistuurop schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:09:
Hallo allemaal,

Ik had een vraag mbt. het aansluiten van 2 tv's op 1 bron, ik heb een een mediacenter in de kamer staan en ik wilde graag de tv in de woonkamer en de tv in de slaapkamer aansluiten via hdmi
Nu hoeft dit niet tegelijkertijd dus was ik opzoek naar een HDMI-splitter om dit zelf handmatig om te schakelen met en druk op de knop, echter staat er bij alle beschrijvingen van de splitters telkens: "voor het aansluiten van 2 bronnen op 1 tv"
(bijvoorbeeld: http://kabeltje.com/hq-2-poorts-hdmi-schakelaar-p-401.html)
En als je op diezelfde site eens bij de HDMI Splitters kijkt i.p.v. bij de HDMI schakelaars?
Met deze geavanceerde splitter kun je een HDMI bron, zoals DVD-speler of satellietontvanger, op 2 LCD- of Plasmaschermen tegelijk afspelen
Splitst 1 HDMI signaal naar twee HDMI uitvoerkanalen
etc...?

Je hebt dan wel geen schakelaar en dus mogelijk beeld op 2 schermen tegelijk, maar dat lijkt me geen groot probleem?

edit:
Staat die TV op de slaapkamer trouwens recht boven je woonkamer en HTPC? Lange afstanden overbruggen met HDMI wil ook niet altijd zo lekker.

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 08-03-2010 15:05 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsistuurop
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 14:45
Xander schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:59:
[...]

En als je op diezelfde site eens bij de HDMI Splitters kijkt i.p.v. bij de HDMI schakelaars?

[...]

[...]

etc...?

Je hebt dan wel geen schakelaar en dus mogelijk beeld op 2 schermen tegelijk, maar dat lijkt me geen groot probleem?

edit:
Staat die TV op de slaapkamer trouwens recht boven je woonkamer en HTPC? Lange afstanden overbruggen met HDMI wil ook niet altijd zo lekker.
Hier heb ik inderdaad gekeken, maar omdat deze een stuk duurder zijn, en omdat ik toch maar 1 TV tegelijkertijd aan heb staan leek me een switch een beter oplossing.

De te overbruggen afstand is 5 meter dus dit zou moeten lukken

Maar juist omdat het toch een 'vaste' verbinding wordt door de switch, en niet samengevoegd, zou het toch niet uit moeten maken wat er aan de output en aan de input hangt?
Het is toch altijd 2 richtingsverkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik herken dit probleem en heb zelf ook al gezocht naar een splitter van 1 naar 2 toe, maar dan kom je idd alleen uit bij de duurdere modellen. Zelf heb ik namelijk een digitale decoder met 1 hdmi uitgang die ik wilde splitsen naar 2 tv's echter helaas, alleen de duurdere splitters konden dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Toevallig vandaag nog op ebay een HDMI splitter gekocht voor 7,50 euro. Da's niet echt duur toch? Ik weet nog niet of het goed werkt, maar gewone "powered" HDMI splitters heb je ook al voor 50 euro.
Pagina: 1