Externe Harddisk

Pagina: 1
Acties:

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-02 13:32
Ik heb een externe Harddisk 250 gigabyte, deze werkte tot nu toe naar behoren.
deze harddisk gebruik ik in combinatie met een western digital hd tv mediastreamer.
gister trok ik na een serie te hebben gekeken de stekker uit de usb waarna ik hem in de computer plugde hij gaf in windows aan dat hij beschadigd was en dat ik hem opnieuw moest formateren.
nu doe ik dit al maanden nog nooit zoiets gehad, mijn vraag is dan ook moet ik hem ontkoppelen voordat ik hem los trek in de wd mediastreamer zo ja wat is dan het verschil en moet dit ook in windows?
verkom ik hiermee dat hij niet meer benaderbaar is of gebeurdt dit zowiezo soms?

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-02 19:28
bij mij weten moet een harde schijf zich niet zomaar onbeschrijfbaar maken
ik zelf heb het een keer eerder gehad toen ik de externe hdd eruittrok terwijl ik nog aan het wegschrijven was, dit vond die niet leuk ...

voor de rest, praten we over een 2.5 of een 3.5 hdd(dus zonder of met externe stroom)
zeker voor de apparaten die een externe stroom bron nodig hebben lijkt het me raadzaam om niet zomaar de stroom eraf te trekken, hier kunnen hdd's niet zo goed tegen

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-02 13:32
Het is een harddisk toughdrive 2.5" zonder externe voeding.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Een elektrisch apparaat gaat meestal kapot bij het inschakelen van de stroom. Misschien heb je gewoon pech gehad dat het die keer kapot ging.
Ik werk altijd via het icoontje naast m'n klok, gewoon om zeker te zijn dat alle data is weggeschreven voordat ik de kabel uit trek.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Ik durf toch wel met enige zekerheid te zeggen dat je de drive hebt losgehaald terwijl deze met een bewerking bezig was... je moet eens weten hoeveel inhoud van usb-sticks ik al kwijt ben geraakt door een seconde te vroeg dat ding eruit te trekken. Bij de WD streamer is het volgens mij ook het beste om de drive pas los te koppelen als het apparaat zelf uit staat... die houdt de drive volgens mij bijna altijd actief. Als ik een usb-stick in bijvoorbeeld mijn HDX prik dan is deze ook het meeste van de tijd aan het knipperen, wat dus aangeeft dat er iets van gelezen wordt ondanks dat de HDX verder niets afspeelt.

Zit er geen 'activiteits-indicator' op de drive? Normaal gesproken kan je dmv een ledje oid wel zien of de drive actief is...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:23
Die WD Live gaat toch niet zitten schrijven op die schijf?
Dus in principe mag je de plug er wel uittrekken zonder iets speciaals te doen.
In Windows is dit niet zo natuurlijk.

Maar kan je niet gewoon een simpele diskcheck doen om eventuele fouten te laten herstellen?

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-02 09:48
Ik ken de wdlive niet maar was de externe schijf NTFS geformateerd of gebruikt de WDlive zijn eigen bestandssysteem. In dat laatse geval herkent windows de schijf namelijk niet en wilt hem dan gaan formateren.
Pagina: 1