In dubio - 2.1 vs 2.0 voor PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggsforpedro
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 12:37
Dag mensen,

Ik heb GoT en Google al uitgebreid doorgespit over dit topic, en ik weet dat audio een subjectieve zaak is. Toch wilde ik dit graag vragen.

Korte versie: Zijn er alternatieven op de creative/logitech 2.1 setjes in de 150,- prijsklasse met betere highs en mids, maar ook met een goed/krachtig bassbereik. Bv de Behringer MS40? 5.1 is geen optie.

Lange versie: Ik ben al een tijd opzoek naar nieuwe speakers voor desktopgebruik (muziek voornamelijk). Ik ben nu jarenlang eigenaar van de Logitech X-230. Dit goedkope setje is me altijd goed bevallen. Recentelijk heb ik echter betere speakersets gehoord, met name wat betreft de midden en hoge klanken (bv de Creative T20 II). Sindsdien heb ik besloten te willen upgraden.

Het probleem zit em echter in het feit dat ik verslaafd ben geraakt de volheid van geluid die een subwoofer met zich meebrengt. Maar schijnbaar is het moeilijk om een 2.1 set te vinden met een budget van 150,- met goede mids en highs. Zo heb ik bijvoorbeeld de Logitech z2300 laatst geprobeerd, maar die had echt zeer teleurstellende mids en highs.

Nu is mijn oog gevallen op 2.0 "desktop" studio monitors. Bv de MS40 van Behringer. Hoewel deze natuurlijk geen sub heeft, lijkt me het toaalgeluid van deze set zeer goed t.o.v. de modellen van Logitech/Creative in deze prijsklasse. 5.1 is vanwege ruimtegebrek voor mij geen optie.

Heeft iemand ervaring met deze set? Zijn de lage tonen krachtig en goed van elkaar te onderscheiden? Zo ja, dan kan ik leven met het gebrek van een sub! En dan zal ik die set waarschijnlijk gaan bestellen.

Bedankt voor enige input,
phero

[ Voor 8% gewijzigd door eggsforpedro op 08-03-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even een algemene opmerking:

Bedenk dat studio monitors een zeer "neutraal" geluid geven, in tegenstelling tot de "warmte" van hifi speakers. Zeker 2.1 setjes, met subs die eigenlijk te hoog doorlopen raak je snel gewend aan geluid met eigenlijk te veel bas.

Waar ik mij zorgen over maak mbt de behringers is de woofer: die is 12cm, en dat is eigenlijk meer een mid. Verder zie ik in de spec sheet ook geen fequentieplot oid, dus dat voorspelt eigenlijk niet veel goeds.

Doe er een paar tientjes bij en ga dan voor de behringer truth serie (bijv. de B2030A).

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggsforpedro
Bedankt voor je reactie teacher. Ik ben bekend met de neutraliteit van monitors, hoewel ik had gelezen dat dat bij die behringer nog wel meeviel.

Jouw suggestie gaat helaas iets over m'n budget. Ik vind goed geluid welliswaar belangrijk maar ben verder geen audiophile, en wel een arme student ;).

Ik heb nog verder gegoogled naar 2.1 sets die wel degelijk geluid geven, in tegenstelling tot de z2300.

Uiteindelijk uitgekomen bij de Altec Lansing MX5021, Klipsch ProMedia 2.1, en de Swans M10. Hoewel de Swans geen "echte" sub heeft las ik wel zeer goede dingen over de geluidskwaliteit ervan, dus ben uiteindelijk voor die gegaan.

Hopelijk hoef ik er niet te lang op te wachten, ze zijn in Europa schijnbaar best lastig leverbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door eggsforpedro op 08-03-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:46
mmm,

heb ik net dit gevonden:
http://www.teufel.de/PC-Systeme/Concept-B200.cfm

dikke versterker, genoeg ingangen, eigen geluidskaart, en lovende kritieken!
Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.de/images/upload/concept_b_200_black_500x500x72.jpg

koop jij in de tussentijd iets anders..... :( succes er mee!! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door 107mb op 08-03-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggsforpedro
Haha, tis nog niet definitief!

Maar ik neig nu toch weer sterk naar de Altec Lansing MX5021.. Aangezien die een "echte" sub heeft.

Dat Teufel set ziet er mooi uit. Wel prijzig! En zal daar dan later alsnog een sub voor willen kopen waarschijnlijk.

Denk toch dat ik voor de MX ga.

[ Voor 38% gewijzigd door eggsforpedro op 08-03-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 12:41
En wat denk je van Teufel ? B200 USB?

http://www.teufel.eu/PC-Multimedia/Concept-B200.cfm

Incl een versterker is dat.

Alleen prijs is ietsje hoger, dus is dat het waard of is 150 een keiharde grens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mocht je toch voor een 2.0 setje gaan, de Logitech X140 twv 20 a 30 euro is echt een prima setje :)

http://www.logitech.com/i...kers/devices/214&cl=nl,nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Maat van me heeft die ms40 staan zag ik toevallig vanavond. Ik heb even geluisterd, en hij klinkt idd een beetje dunnetjes. Misschien dat een beetje extra demping kan helpen.

Maar, als "desktop" speakers zijn ze echt prima en op een hoger niveau als de meeste logitech setjes.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggsforpedro
Bedankt voor alle suggesties.

Na eindeloos veel google is het nu toch de Altec Lansing geworden. De z2300's zijn gewoon slecht/overrated. Ik zal laten weten wat ik van de AL vind als ik em binnen heb. Zal kwa midden en hoge klanken minder zijn dan studio monitors, maar iig wel een sub en binnen mijn prijsklasse.

[ Voor 23% gewijzigd door eggsforpedro op 09-03-2010 18:45 ]

Pagina: 1