I want to live forever, so far.. so good.
Tuurlijk, de rasleechers voelen zich dan flink bestolen 'want we betalen er toch voor |:(', maar er zijn grenzen...
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
[topic=78939]
[topic=96598]
[topic=86931]
[topic=58614]
[topic=136883]
[topic=97845]
[topic=1754]
[topic=53830]
[topic=90140]
[topic=75636]
[topic=136480]
[topic=68475]
Ik zou dus eerst graag officiele documenten willen zien waarin Chello dit bevestigt.
Verwijderd
idd, bovendien heeft de helpdesk zelf dit ook al aangegeven... maaruh wat gebeurd er als je eroverheen komt? ik hoop niet dat je dan moet gaan betalen per mb...Op donderdag 08 maart 2001 12:11 schreef Warbringer het volgende:
Ik hoor het direct van de technich manager uit eindhoven.. beter kan ik het niet leveren hoor.
Hell, i dunno.. moet morgen pas weer werken.Op donderdag 08 maart 2001 12:15 schreef achappey het volgende:
[..]
idd, bovendien heeft de helpdesk zelf dit ook al aangegeven... maaruh wat gebeurd er als je eroverheen komt? ik hoop niet dat je dan moet gaan betalen per mb...
Jammer dat ik die mailtjes niet gewoon mag copy/pasten.
daarintegen, alles wat ik tegen de klanten van de helpdesk mag zeggen, mag ik hier ook posten
als jij gewoon overdag online gamed, surft, hier en daar een downloadje, drivers ofdemo'tje oid. Dan s'nachts het massale download. Er is dan geen haan die er naar kraait..Op donderdag 08 maart 2001 12:19 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Vind ik best redelijk hoor. Overdag wordt het zo een beetje binnen de perken gehouden, en 'snachts kan het echte downloaden beginnen. (alhoewel, 2gb per week blijft weinig, als Cistron in Eindhoven beschikbaar is neem ik dat wel)
da's een flinke gamer die 2 gb aan traffic heeft met 12 uur gamen..
Nou tegenwoordig speel ik TRON en word dus dagelijks mijn PC ingezogen. Dit veroorzaakt wel aardig wat dataverkeer!Op donderdag 08 maart 2001 12:22 schreef Warbringer het volgende:
[..]
als jij gewoon overdag online gamed, surft, hier en daar een downloadje, drivers ofdemo'tje oid. Dan s'nachts het massale download. Er is dan geen haan die er naar kraait..
da's een flinke gamer die 2 gb aan traffic heeft met 12 uur gamen..
Mare voorlopig kunnen ze nog niet naar die 2GB toe. Het lijkt me simpelweg ONACCEPTABEL dat men zonder dit ruim van te voren met haar klanten te communiceren in 1 keer invoerd. Dit besluit moet minstens een maand eerder worden aangeleverd dan de periode, die Chello aanhoudt om haar abbonement op te zeggen.
Heeft Chello nou een mogelijkheid om een power/zakelijk of whatever abbo te nemen waarbij de bandbreedte en d/l limiet hoger is? Of beter gezegd wat zijn de specs van een zakelijkj abbonement. Op de site van Chello zelf wordt ik niet veel wijzer
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Verwijderd
En er zijn hier genoeg Chello lui die DivX films binnen halen.
Ik vind 2GB veeeel te weinig, dat haal ik in 2 weken!
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
SLOTJE SVPOp donderdag 08 maart 2001 12:11 schreef Warbringer het volgende:
Ik hoor het direct van de technich manager uit eindhoven.. beter kan ik het niet leveren hoor.
Dit is al de zoveelste maal dat er wat dit onderwerp leugens en valse geruchten worden verspreid, dan wel proefballonnetjes worden opgelaten.
Godsamme daar heb je d'r weer zo 1 die direct om een slotje begint te zeiken.Op donderdag 08 maart 2001 13:25 schreef maarten- het volgende:
[..]
SLOTJE SVP
Dit is al de zoveelste maal dat er wat dit onderwerp leugens en valse geruchten worden verspreid, dan wel proefballonnetjes worden opgelaten.
Hij zal het best wel weten als ie op de helpdesk van chello zit.
Verwijderd
Kortom, Chello mag dit niet eens doen
toch nog effe mijn contract uit de oude doos halen....Op donderdag 08 maart 2001 14:13 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik heb bij het nemen van een chello abonnement een contract/overeenkomst ondertekend. Daarin staat niets over een datalimiet.
Kortom, Chello mag dit niet eens doen
Hier staat tekst
Verwijderd
zucht, lees nou eens goed....Op donderdag 08 maart 2001 13:19 schreef jelmervos het volgende:
ISO Linux downloaden?
Verwijderd
Ik heb ook mijn bronnen.Op donderdag 08 maart 2001 14:13 schreef InZane het volgende:
[..]
Godsamme daar heb je d'r weer zo 1 die direct om een slotje begint te zeiken.
.
De mij bekende gegevens heb ik reeds meermalen gemeld. Zie ook al die andere threads.
Zolang iemand niet met hardere gegevens komt kan die wat mij betreft beter zijn mond houden of doorposten in een bestaande thread.
Telkens opnieuw verwarring zaaien is nergens goed voor, en ik begin het een beetje beu te worden om die onzin steeds opnieuw te weerleggen.
'Hij zal het best wel weten als ie op de helpdesk van chello zit'
Zo naief ben je toch niet echt he??
Zo wordt het netwerk ontlast op de momenten dat de meeste mensen er gebruik van maken, dus meer snelheid en de mensen die willen blijven leechen kunnen dat gewoon blijven doen door 's nachts hun downloads aan te zetten, zoals ik ook doe. Iedereen happy toch of niet?
Warbringer: weet jij al meer over evt. nieuwe (meer upload etc) abonnementsvormen?
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Niks serieus nemen voordat het echt officieel bekend word gemaakt.
Verwijderd
hoe weet je nou wat de downstream wordt als de datalimiet is ingesteld??Op donderdag 08 maart 2001 14:31 schreef Bigs het volgende:
2 gigabyte gebeurt echt niet hoor, dan zou chello toch ook geen 1.5mbit downstream geven (2gig is nix).
Niks serieus nemen voordat het echt officieel bekend word gemaakt.
Volgens mij staan deze cijfers namelijk wel snoeihard in het contract. Mare ik trek me nix van deze gossips aan totdat er een brief in mijn brievenbus ligt en dan heeft KPN (reeds in Almere) of Cistron er weer een klant bij voor ADSL!Op donderdag 08 maart 2001 14:38 schreef achappey het volgende:
[..]
hoe weet je nou wat de downstream wordt als de datalimiet is ingesteld??
Heal the internet ...
In hetzelfde gesprek met die technisch manager kwam ook dat onderwerp van een "power" abbonement ter sprake. Het zijn nix meer als geruchten.. maar hij had gehoord van wel, en hou zou zelf het idee ook aandragen mocht erom gevraagd wordt.Op donderdag 08 maart 2001 14:29 schreef D³ het volgende:
Warbringer: weet jij al meer over evt. nieuwe (meer upload etc) abonnementsvormen?
'Maar wat dit betreft zijn het allemaal geruchten.
jaajaa hou dat maar eens vol met een download van 180kb/s
k zit bijna per dag op de 2 gig.. wat zeg ik.. over de 100 gig deze maand
Maximum effort - Deadpool
Verwijderd
dat vraag ik me ook af!!Op donderdag 08 maart 2001 15:06 schreef mafiasven het volgende:
hoe kom t dat ik dat allang wist
Verwijderd
bedankt, dankzij dit soort gebruikers komt er dus een limiet... thxOp donderdag 08 maart 2001 16:49 schreef SaiYa-JiN het volgende:
2 gig per week?
jaajaa hou dat maar eens vol met een download van 180kb/s
k zit bijna per dag op de 2 gig.. wat zeg ik.. over de 100 gig deze maanddaz ongeveer 3.5 gig data per dag gemiddeld dan heh
Je zou volgens Warbringer 2GB per [b]week[/b] kunnen downloaden...Op donderdag 08 maart 2001 13:19 schreef jelmervos het volgende:
ISO Linux downloaden?
Verwijderd
DOWNLOADLIMIET IS/WORDT MINIMAAL 35 Gb PER MAAND, en dit geldt slechts voor 'EXTERN' dataverkeer, dus niet voor dataverkeer BINNEN het Chello-netwerk
Uploadlimiet blijft vooralsnog 30,5 x 24 x 60 x 60 x 16kb =
Ik hoop overigens dat de uploadbandbreedte op korte termijn minimaal verdubbeld wordt!
Verwijderd
en waar haal jij de info vandaan??Op donderdag 08 maart 2001 17:36 schreef maarten- het volgende:
NOGMAALS
DOWNLOADLIMIET IS/WORDT MINIMAAL 35 Gb PER MAAND, en dit geldt slechts voor 'EXTERN' dataverkeer, dus niet voor dataverkeer BINNEN het Chello-netwerk
Uploadlimiet blijft vooralsnog 30,5 x 24 x 60 x 60 x 16kb =
Ik hoop overigens dat de uploadbandbreedte op korte termijn minimaal verdubbeld wordt!
Verwijderd
ja zijn rekensommetje is beetje wazigOp donderdag 08 maart 2001 17:44 schreef achappey het volgende:
[..]
en waar haal jij de info vandaan??
Verwijderd
Wat snap je niet?Op donderdag 08 maart 2001 18:55 schreef mafiasven het volgende:
[..]
ja zijn rekensommetje is beetje waziggroep 2 leert dacht ik ook net 1x1x1= 1
Verwijderd
waar haal je de info vandaan dat snap ik/wij nietOp donderdag 08 maart 2001 20:06 schreef maarten- het volgende:
[..]
Wat snap je niet?
http://www.coax.nl/nieuws/feb2001/verslag26feb2001.htmlDownload limiet
UPC/chello wil in mei 2001 een download limiet gaan invoeren. Men werkt hard aan een monitoring tool. Klanten die teveel dataverkeer genereren zal worden aangeraden om op een duurder chello produkt over te stappen. De specificaties van dit produkt worden op dit moment bepaald. COAX geeft aan dat er veel onzekerheid bij de klanten bestaat over deze limitering van het abonnement. Ook hebben klanten vele suggesties gedaan om de impact van de limiet te verzachten. chello zegt bereid te zijn om na te gaan of de limiet alleen van 12:00 tot 0:00 zal kunnen gaan gelden. Er wordt niets toegezegd. De hoogte en de uitwerking van de limiet blijven dus vooralsnog onbekend.
McFraGG de gekste !!
Verwijderd
En bovenstaand berich is inmiddels een dag of tien oud en dus kan er inmiddels best het e.e.a. beslist zijn....
Al dat hypocriete gedoe hier
Verwijderd
Minimaal 35 Gb is NIET van de laatste 3 weken of zo.Op donderdag 08 maart 2001 21:22 schreef Coen het volgende:
Wat wij willen weten maarten, is waar jij die datalimiet van minimaal 35GB/maand vandaan haalt.
En bovenstaand berich is inmiddels een dag of tien oud en dus kan er inmiddels best het e.e.a. beslist zijn....
Dit circuleert al langer, en wanneer je je gezond verstand gebruikt (deed iedereen dat maar eens een keer), dan kun je zelf wel wel bedenken dat zo'n 35 Gb op dit moment minimaal is. Denk ook eens aan alle 'content'plannen van Chello en je zult begrijpen dat ze dat zelf ook niet willen.
Probeer anders zelf eens te bellen, en hen een uitspraak te ontlokken; Probeer eens 020 7729729 (nieuwe kantoor bij schiphol geloof ik) en vraag wie jouw vraag het beste kan beantwoorden.
Ik heb hier ook Simmon's mobiele nr. (recent, van vanmiddag)!! Weet niet of het gepast is dat hier te melden.
Net nog even ergens gebeld, en waarschuwingsbrieven gaan nog steeds pas de deur uit VANAF 40 Gb !!!
Zelf verwacht ik dat de limiet langzamerhand alleen maar hoger wordt. Heb je wel eens de Canadese tv aan 24/7 ?
Verder is mij nog niet bekend dat er sprake zou zijn van een werkend monitoring-systeem!
het meeredeel is van de newsgroepen hoor..Op donderdag 08 maart 2001 17:13 schreef achappey het volgende:
[..]
bedankt, dankzij dit soort gebruikers komt er dus een limiet... thx
daar word nie eens opgelet dus stel je nie zo aan
Jij bent gewoon 1 van de aso's waardoor er een limiet komt. Denk er wel aan dat wanneer JIJ de hele dag loopt te leechen, je buurmans snelheid knap snel omlaag kan gaan. Er zijn helaas veel van jouw soort, waardoor het netwerk van Chello zo overbelast wordt dat er wel een limiet MOET komen... Anders kunnen ze gewoon hun beloftes niet meer waarmaken... Het is heel simpel, kabel internet is een gedeelde bron, niet iets zoals ADSL, dus jouw snelheid is ander mans snelheid. Dus niet met het argument komen van "Dan moet Chello z'n netwerk maar beter op orde hebbe" ofzo...Op donderdag 08 maart 2001 22:30 schreef SaiYa-JiN het volgende:
[..]
het meeredeel is van de newsgroepen hoor..
daar word nie eens opgelet dus stel je nie zo aan
Je moet je gewoon een beetje ERG matigen...|:(
Wie is het met me eens ??
jajaja da slaat nergens op.. als je 180kb/s krijgt ga je toch nie de hele dag nix doen of wel ???Op donderdag 08 maart 2001 22:40 schreef Martijn het volgende:
[..]
Jij bent gewoon 1 van de aso's waardoor er een limiet komt. Denk er wel aan dat wanneer JIJ de hele dag loopt te leechen, je buurmans snelheid knap snel omlaag kan gaan. Er zijn helaas veel van jouw soort, waardoor het netwerk van Chello zo overbelast wordt dat er wel een limiet MOET komen... Anders kunnen ze gewoon hun beloftes niet meer waarmaken... Het is heel simpel, kabel internet is een gedeelde bron, niet iets zoals ADSL, dus jouw snelheid is ander mans snelheid. Dus niet met het argument komen van "Dan moet Chello z'n netwerk maar beter op orde hebbe" ofzo...
en van de nieuwsgroepen leiden de server nie veel hoor.. van externe server zoals van internet of ftp'z downloaden daar wel van ja
dus nie zow aanstelle zeg
en als chello wat te zeiken heeft over mij
dan krijg ik wel een brief thuis en die ik nog steeds niet gehad!
ps hier in de straat heeft bijna niemand anders chello dus daz ook gelul
Verwijderd
IK NIETOp donderdag 08 maart 2001 22:40 schreef Martijn het volgende:
[..]
Jij bent gewoon 1 van de aso's waardoor er een limiet komt. Denk er wel aan dat wanneer JIJ de hele dag loopt te leechen, je buurmans snelheid knap snel omlaag kan gaan. Er zijn helaas veel van jouw soort, waardoor het netwerk van Chello zo overbelast wordt dat er wel een limiet MOET komen... Anders kunnen ze gewoon hun beloftes niet meer waarmaken... Het is heel simpel, kabel internet is een gedeelde bron, niet iets zoals ADSL, dus jouw snelheid is ander mans snelheid. Dus niet met het argument komen van "Dan moet Chello z'n netwerk maar beter op orde hebbe" ofzo...
Maar dat was je waarschijnlijk al wel duidelijk.
(Ik denk dat jij en vele anderen het niet goed begrijpen, maar dat is misschien wel wederzijds)
Verwijderd
Als Chello nou iedereen die overmatig veel dataverkeer genereert is dat een korte termijn oplossing, er komen steeds weer nieuwe mensen bij die hetzelfde doen... Als er nu gewoon duidelijk een datalimiet wordt afgesproken dat zijn ze van dat effect af..
En kunnen veel mensen in de buurt gewoon internetten en komen er een stuk minder klachten... Goed voor de naam van het bedrijf en de klandizie neemt toe... Uiteindelijk zullen ze meer verdienen en moeten investeren in het netwerk en snelheid om concurrentie (ADSL) aan te kunnen....
Trouwens, dan is het absoluut niet erg als je een keertje een filmpie naar binnen trekt ofzo... Maar niet de hele dag de downloadqueu vol proppen...
Just my $ 0,02...
Verwijderd
...maar indien Maarten gelijk heeft, en ik mag het hopen, dan kun je net zo goed helemaal geen limiet instellen. Wanneer ik kijk naar enkele andere aanbieders, dan vrees ik dat die 8GB per maand reëler is
Verwijderd
Helemaal geen limiet meer? Dus 30,5 x 24 x 60 x 60 x 1,5 Mb ? Dat is geloof ik al meer dan 2500 Gb ? Dan lijkt het mij toch wel nuttig een limiet in te stellen van zo'n 50 tot 100 Gb per maand voor EXTERN downloaden.Op vrijdag 09 maart 2001 01:50 schreef Coen het volgende:
Geen ruzie maken guys...
...maar indien Maarten gelijk heeft, en ik mag het hopen, dan kun je net zo goed helemaal geen limiet instellen. Wanneer ik kijk naar enkele andere aanbieders, dan vrees ik dat die 8GB per maand reëler is
Wanneer de downloadlimiet ver ONDER de 50 Gb zou komen te liggen wordt de concurrentie met (huidige (Cistron) en naar ik hoop binnenkort te verwachten) flatfee ISDN2-aanbieders aanzienlijk bemoeilijkt.
Voor mij is de keuze dan snel gemaakt; ISDN2 kost bij Cistron F88 incl. tel.abbo.; momenteel ben ik nog F89 (Chello)+ F55 (KPN-isdn-plus) = F144 kwijt
Hmmmm, begrijp ik dat je nu probeert te zeggen, dat Chello minder goed kan concureren tegen andere internet aanbieders als zij haar d/l limiet onder de 50 GB/maand houdt? Waarschijnlijk zal dat wel meevallen. Kijk gasten zoals jij en ik zijn ze dan misschien wel kwijt, maar het leeuwendeel van de Chello klandizie genereert zeker geen 50GB+ aan dataverkeer. Los daarvan kan ISDN gewoon niet tegen de snelheid van Chello op, dus kom je toch terecht in het minder aantrekkelijk geprijste ADSL. Maar Chello kan (nog) wel concureren tegen ADSL.Op vrijdag 09 maart 2001 05:01 schreef maarten- het volgende:
Wanneer de downloadlimiet ver ONDER de 50 Gb zou komen te liggen wordt de concurrentie met (huidige (Cistron) en naar ik hoop binnenkort te verwachten) flatfee ISDN2-aanbieders aanzienlijk bemoeilijkt.
Voor mij is de keuze dan snel gemaakt; ISDN2 kost bij Cistron F88 incl. tel.abbo.; momenteel ben ik nog F89 (Chello)+ F55 (KPN-isdn-plus) = F144 kwijt
Moet ik er wel aan toevoegen, dat ik normaal gesproken niet echt extreem veel dataverkeer genereer, maar gewoon niet tegen limiteringen kan. Chello zegt onbeperkt internetten. Dat is dus ook wat ik wil kunnen, of ik het dan ook daadwerkelijk gebruik is een tweede (maar het gebeurt weldegelijk van tijd tot tijd).
dem joe typo's
Heal the internet ...
Verwijderd
Je hebt wel gelijk, zal wel meevallen. Maar wat is dan nog de toegevoegde waarde van Chello? Met een isdn2-lijntje en downloaden bij afwezigheid kom je al een heel eind. Ver onder de 50 Gb zullen ze zelf ook wel niet willen wanneer ze nog wat aan content gaan doen. Dat is overigens nog maar de vraag want de funding hiervoor loopt niet erg lekker de laatste tijd.Op vrijdag 09 maart 2001 07:38 schreef FoolZero het volgende:
[..]
Hmmmm, begrijp ik dat je nu probeert te zeggen, dat Chello minder goed kan concureren tegen andere internet aanbieders als zij haar d/l limiet onder de 50 GB/maand houdt? Waarschijnlijk zal dat wel meevallen. Kijk gasten zoals jij en ik zijn ze dan misschien wel kwijt, maar het leeuwendeel van de Chello klandizie genereert zeker geen 50GB+ aan dataverkeer. Los daarvan kan ISDN gewoon niet tegen de snelheid van Chello op, dus kom je toch terecht in het minder aantrekkelijk geprijste ADSL. Maar Chello kan (nog) wel concureren tegen ADSL.
Moet ik er wel aan toevoegen, dat ik normaal gesproken niet echt extreem veel dataverkeer genereer, maar gewoon niet tegen limiteringen kan. Chello zegt onbeperkt internetten. Dat is dus ook wat ik wil kunnen, of ik het dan ook daadwerkelijk gebruik is een tweede (maar het gebeurt weldegelijk van tijd tot tijd).
edit:
dem joe typo's
Verder verwacht ik dat UPC binnen niet al te lange tijd op de fles gaat, of wordt overgenomen. Ik weet niet wat voor consequenties dat voor Chello zal hebben.
Volgend jaar misschien al komt xs4all en andere concurrenten op de kabel net zoals met canal+ gebeurd is.
Zelf download ik nog niet zoveel, maar ik wil ook wel die mogelijkheid hebben. In dec/jan was m'n upload aanzienlijk hoger (dan m'n download) met zo'n 20 Gb per mnd doordat ik Napster 24/7 liet open staan.
het meeste data verkeer krijg ik toch via de nieuwsgroepen
en voor externe haal ik de 50 gig toch nie want ik moet ook werken overdag dus..
Verwijderd
Verder is het bullshit dat je van Chello niet voor niets 180KB/s krijgt. Dat is helemaal niet zo. De modems zijn misschien wel gecapped op 1500kbps, maar Chello geeft geen garanties, maar streeft naar een verbindingssnelheid die "hoger is dan die van ISDN".....
De reden dat je nu pas een schrijven krijgt boven de xx GB is dat de FUP nog steeds van kracht is en men anders wel half Nederland een brief kan sturen.
Ook ik hoop dat de limiet op een reele waarde komt te liggen, maar wel zodanig dat men niet zoveel verkeer kan genereren dat men de verbinding van een ander verknolt. E.e.a. betekent waarschijnlijk ook dat Chello de limiet naar beneden moet bijstellen bij het toenemen van het aantal abonnees.
Verwijderd
als jij vanaf nieuwsgroepen zooi download heeft de wijk er nog steeds last van hoor...Op vrijdag 09 maart 2001 09:05 schreef SaiYa-JiN het volgende:
psies voor externe een limiet vind ik prima..
het meeste data verkeer krijg ik toch via de nieuwsgroepen
en voor externe haal ik de 50 gig toch nie want ik moet ook werken overdag dus..
Verwijderd
3 maal niet waarOp vrijdag 09 maart 2001 18:46 schreef Coen het volgende:
Waar de datastroom vandaan komt maakt geen reet uit. Het kabelnetwerk is immers een sternetwerk, dus die kabelaard vlak bij jouw, komen op dezelfde wijkkast uit. En die heeft nu eenmaal een bepaalde capaciteit als ik me niet vergis.
Verder is het bullshit dat je van Chello niet voor niets 180KB/s krijgt. Dat is helemaal niet zo. De modems zijn misschien wel gecapped op 1500kbps, maar Chello geeft geen garanties, maar streeft naar een verbindingssnelheid die "hoger is dan die van ISDN".....
De reden dat je nu pas een schrijven krijgt boven de xx GB is dat de FUP nog steeds van kracht is en men anders wel half Nederland een brief kan sturen.
Ook ik hoop dat de limiet op een reele waarde komt te liggen, maar wel zodanig dat men niet zoveel verkeer kan genereren dat men de verbinding van een ander verknolt. E.e.a. betekent waarschijnlijk ook dat Chello de limiet naar beneden moet bijstellen bij het toenemen van het aantal abonnees.
Waar het om gaat is dat er relatief hoge (doch dalende) kosten zijn verbonden aan het EXTERNE dataverkeer.
De kosten verbonden aan het aanpassen van de capaciteit van de 'wijkhub' aan het aantal gebruikers vallen daarbij in het niet.
(het probleem met mxstream zijn in dit verband de relatief (TE)hoge afdrachten aan kpn voor het gebruik van haar INTERNE netwerk)
niet als de wijk bijna geen andere abbonees heeftOp vrijdag 09 maart 2001 19:17 schreef achappey het volgende:
[..]
als jij vanaf nieuwsgroepen zooi download heeft de wijk er nog steeds last van hoor...
en ik heb die snelheid nie bed8 dat doe chello zelf
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Dus jij wilt zeggen dat:3 maal niet waar
- Het niet waar is dat indien veel gebruiker in een wijk veel traffic veroorzaken, dit de boel langzamer maakt....?
- Het niet waar is dat de Chello verbinding is gecapped op 1500kbps downstream...?
- De FUP momenteel niet van kracht is...?
Verwijderd
Ja hoor kerel, jij hebt gelijk tuuuurlijk...Op donderdag 08 maart 2001 14:28 schreef maarten- het volgende:
[..]
Ik heb ook mijn bronnen.
De mij bekende gegevens heb ik reeds meermalen gemeld. Zie ook al die andere threads.
Zolang iemand niet met hardere gegevens komt kan die wat mij betreft beter zijn mond houden of doorposten in een bestaande thread.
Telkens opnieuw verwarring zaaien is nergens goed voor, en ik begin het een beetje beu te worden om die onzin steeds opnieuw te weerleggen.
'Hij zal het best wel weten als ie op de helpdesk van chello zit'
Zo naief ben je toch niet echt he??
Verwijderd
adOp vrijdag 09 maart 2001 18:46 schreef Coen het volgende:
1 Waar de datastroom vandaan komt maakt geen reet uit.
2 Verder is het bullshit dat je van Chello niet voor niets 180KB/s krijgt.
3 De reden dat je nu pas een schrijven krijgt boven de xx GB is dat de FUP nog steeds van kracht is en
4 men anders wel half Nederland een brief kan sturen.
5 Ook ik hoop dat de limiet op een reele waarde komt te liggen, maar wel zodanig dat men niet zoveel verkeer kan genereren dat men
6 de verbinding van een ander verknolt.
7 E.e.a. betekent waarschijnlijk ook dat Chello de limiet naar beneden moet bijstellen bij het toenemen van het aantal abonnees.
1 Onjuist zie eerdere uitleg
2 (On)juist, je betaalt er F89 voor
Juist, indien je bedoelt om het RECHT te hebben om 24/7 met 180 kb te kunnen dl van servers buiten het Chello netwerk.
Wat dan wel m.i. de bedoeling is heb ik al eerder getracht uit te leggen.
3 is mij onduidelijk
4 onzin, de meesten (misschien zo'n 99%)zitten onder de 35 Gb
5 -
6 HET GROTE steeds weer terugkerende MISVERSTAND !!!!!!
Dit kan dus niet normaal gesproken, op die één procent of minder na dan.
7 Normaliter, NIET WAAR ; Het (kabel)netwerk
is daar goeddeels op berekend!! Maar dit wordt een wat ingewikkelde discussie. Is niet overal hetzelfde netwerk en dezelfde problemen.
Hier bij mij in Amsterdam op HUB 0 moet alleen de capaciteit op de HUB zelf (met het groeiend aantal abonnee's) even verdubbeld te worden opdat het s'avonds niet steeds langzamer gaat etc. Dit is al enige tijd beloofd, maar nog niet nagekomen.
Verwijderd
Wel degelijk juist. Er is een bepaalde capaciteit voorhanden en of Jantje of Pietje of Klaasje die capaciteit gebruikt maakt niets uit. Indien jij in de straat 2 van die grapjassen hebt zitten die 24/7 downloaden, worden anderen daar wel degelijk de dupe van.
2 (On)juist, je betaalt er F89 voor
Juist, indien je bedoelt om het RECHT te hebben om 24/7 met 180 kb te kunnen dl van servers buiten het Chello netwerk.
Wat dan wel m.i. de bedoeling is heb ik al eerder getracht uit te leggen.
Wat ik bedoel is dat Chello helemaal niet garandeerd dat je een dergelijk downstream hebt. Chello 'streeft' alleen maar naar een verbinding die sneller is dan ISDN. Garanties geven doen ze niet.
3 is mij onduidelijk
De Fair User Policy is van kracht. Er zijn dus momenteel geen limieten.
4 onzin, de meesten (misschien zo'n 99%)zitten onder de 35 Gb
Precies wat ik al zeg dus. Maar indien men een lagere waarde zou aanhouden, zouden veel meer mensen een brief moeten krijgen.
5 -
6 HET GROTE steeds weer terugkerende MISVERSTAND !!!!!!
Dit kan dus niet normaal gesproken, op die één procent of minder na dan.
Bij een kabelnetwerk deel je als gebruikers de bandbreedte. Indien een kleine groep veel bandbreedte gebruikt, is een grote groep gebruikers daarvan de dupe. Zo simpel ligt het en dit is precies de reden waarom men limieten wil invoeren.
7 Normaliter, NIET WAAR ; Het (kabel)netwerk
is daar goeddeels op berekend!! Maar dit wordt een wat ingewikkelde discussie. Is niet overal hetzelfde netwerk en dezelfde problemen.
Hier bij mij in Amsterdam op HUB 0 moet alleen de capaciteit op de HUB zelf (met het groeiend aantal abonnee's) even verdubbeld te worden opdat het s'avonds niet steeds langzamer gaat etc. Dit is al enige tijd beloofd, maar nog niet nagekomen.
Ik ben het met je eens dat de capaciteit steeds wordt uitgebreid. Echter kabelinternet groeit snel. Indien er dus in korte tijd veel gebruikers bijkomen, zonder dat de capaciteit op tijd kan worden aangepast, dan wordt de spoeling dus dunner.
Als ik alles dus bij elkaar optel wil jij niets anders zegger dan dat elke gebruiker 24/7 kan gaan downen, zonder dat dit ten koste gaat van de snelheid.
Verwijderd
Het lijkt alsof er steeds meer misverstanden bijkomen; Ik probeer het nog eens; Ik ben ook wel wat onduidelijk misschien.
Wat ik onder meer wil zeggen is dat wanneer Chello z'n netwerk op orde heeft zoals het zelf destijds gepland had, dat niemand last hoeft te hebben van z'n buurtgenoten die op 50 Gb zitten of zo. Dus onder meer voldoende capaciteit op de wijkhub!
Je hebt gelijk dat er op dit moment geen datalimiet is, maar in de praktijk van de FUP is de grens naar mijn weten gesteld op 36 Gb, en kun je een brief ontvangen vanaf zo'n 40 Gb. En een paar buren die op 100 Gb zitten, en dan nog vooral s'avonds, kunnen op dit moment wel degelijk verstorend werken. Toch zit hem daar meestal niet het probleem, omdat de kosten van het verhogen van de capaciteit van de wijkhub relatief klein zijn. En Chello wil op termijn juist dat je VEEL Gb's gaat afnemen, ze willen CONTENT-leverancier zijn, en geen eenvoudige kabelboer.
Wat op dit moment nog wel relatief duur is, dat zijn de Gb's die je van buiten het Chello-netwerk haalt, en dan vooral de internationale bandbreedte. Maar alles wat van 'buiten' komt en op 'interne' servers wordt gezet is weer wel goedkoop. Chello probeert momenteel wat meer de tering naar de nering te zetten naar mijn idee, omdat het contentverhaal nog niet erg van de grond komt en funding op dit moment steeds moeilijker wordt. Zo proberen ze zich misschien weer als een aantrekkelijke partij te positioneren, hetgeen ten koste van de gebruikers van dit moment zou kunnen gaan.
Echter concurrentie op de kabel ZELF is al in aantocht, dus ze zullen moeten opschieten.
Wat ik dus onder meer NIET wil zeggen is:
'......... dat elke gebruiker 24/7 kan gaan downen, zonder dat dit ten koste gaat van de snelheid.'
Verwijderd
Je krijgt NU AL niet waar je recht op hebt, gezien alle storingen (slechte ping, niet of slecht werkende mailserver, onacceptabele dl-snelheden, niet werkende klachtenservice etc. etc.). Hiervoor kun je m.i. een deel van je abbo. geld inhouden i.v.m. het niet nakomen van Chello's verplichtingen voortvloeiend uit het gesloten contract.Op zondag 11 maart 2001 17:00 schreef HitmanWVU het volgende:
Ik heb gvd een handtekening gezet voor onbeperkt internet. En volgens mij kan chello niet zomaar een contract wijzigen.
Eppie
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Proud to be an American.
Hier woon ik
Onzin. De reden waarom kabelproviders een datalimiet afkondigen is NIET om de kosten. Immers, de bandbreedte hebben ze al, en het type lijnen wat ze hebben laat ongelimiteerd dataverkeer toe. En met gemiddeld 80 piek per abbonee is het ook nog op te brengen.Op Saturday 10 March 2001 19:01 schreef maarten- het volgende:
[..]
3 maal niet waar
Waar het om gaat is dat er relatief hoge (doch dalende) kosten zijn verbonden aan het EXTERNE dataverkeer.
De kosten verbonden aan het aanpassen van de capaciteit van de 'wijkhub' aan het aantal gebruikers vallen daarbij in het niet.
(het probleem met mxstream zijn in dit verband de relatief (TE)hoge afdrachten aan kpn voor het gebruik van haar INTERNE netwerk)
De WERKELIJKE reden is de manier van opzet van een kabelnetwerk. Je deelt de bandbreedte immers met je directe buren... In principe betekend dat inderdaad dat de massdownloader de snelheid beinvloed van de buren die mischien niet zoveel downloaden.
Niet voor niets kunnen ADSL providers (die dus GEEN problemen hebben met mass-downloader-buurmannen vanwege de directe lijn naar de centrale) ook makkelijk hoge FUPs hanteren. Cistron heeft een FUP van 35 Gb voor particulieren, en 100Gb voor bedrijven. Planet doet het met 30 gb echt niet slecht en ook Euronet zit aan die limiet. XS4All is wellicht de enige die wat lager zit met een 10 Gb FUP, maar zelfs dat is al meer dan welke kabel-limiet dan ook.
Bij Kabelfoon hebben ze een vrij eerlijk systeem ontwikkeld naar mijn mening. Je mag 5 Gb downloaden binnen de 80 piek abbonementsprijs. Meer downloaden is geen enkel probleem, maar dan betaal je 15 piek per Gb. Onder het motto "de verbruiker betaald" wordt zo de druk op het kabelnet enigzins onder controle gehouden. (En ja, in de helft van de Kabelfoonsteden is ook ADSL verkrijgbaar of binnenkort verkrijgbaar)
Proud to be an American.
Hier woon ik
Dan heb jij de algemene voorwaarden die je bij je contract kreeg niet goed doorgelezen. Ze mogen zoveel veranderen als ze willen...Op Sunday 11 March 2001 17:00 schreef HitmanWVU het volgende:
Ik heb gvd een handtekening gezet voor onbeperkt internet. En volgens mij kan chello niet zomaar een contract wijzigen.
Proud to be an American.
Hier woon ik
Dit is in de praktijk vrijwel geen probleem, alleen in _erg_ drukke wijken. (en bij slecht opgezette kabelnetwerken zoals dat van Casema;))van een kabelnetwerk. Je deelt de bandbreedte immers met je directe buren... In principe betekend dat inderdaad dat de massdownloader de snelheid beinvloed van de buren die mischien niet zoveel downloaden
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Verwijderd
Het is wellicht zo dat een aantal hubs moeten worden uitgebreid om te kunnen voldoen aan de vraag. DIt beseft men zelf ook wel, maar op een gegeven moment is een hub toch echt wel VOL, er kan dan nog geen muis meer in! In plaatsen zoals Amsterdam moet je dan een vergunning gaan aanvragen om een uitbreiding te bouwen en dat is nou eenmaal een lang en moeilijk proces. UPC wil wel maar is dan afhankelijk van de gemeente.[7 Normaliter, NIET WAAR ; Het (kabel)netwerk
Een beetje consideratie voor dit soort problemen mag er toch ook wel zijn vind ik.
Overall kun je tenslotte toch zeggen dat er een hoop is verbeterd in de laatste maanden.
Verwijderd
Ik denk dat chello als ze dit invoeren best veel klanten gaan verliezen.
Zootje naaiers daar, ik heb in begin februarie een kl8 gestuurd, en nu nog nix terug gehad
Verwijderd
Ik vind zowiezo het begintijdstip erg vroeg, al om 12:00. Volgens mij zijn er meer mensen online om 2:00 dan om 12:00.
Ben ik 's morgens bezig met downloaden, is hun nieuwsserver traag waardoor mijn files niet op tijd binnen zijn, mag ik zeker gaan dokken.
Laat ze eerst maar eens al hun eigen zaakjes op orde hebben voordat ze met limieten aankomen.
Verwijderd
Onzin ??Op Wednesday 14 March 2001 11:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Onzin. De reden waarom kabelproviders een datalimiet afkondigen is NIET om de kosten. Immers, de bandbreedte hebben ze al, en het type lijnen wat ze hebben laat ongelimiteerd dataverkeer toe. En met gemiddeld 80 piek per abbonee is het ook nog op te brengen.
De WERKELIJKE reden is de manier van opzet van een kabelnetwerk. Je deelt de bandbreedte immers met je directe buren... In principe betekend dat inderdaad dat de massdownloader de snelheid beinvloed van de buren die mischien niet zoveel downloaden.
Niet voor niets kunnen ADSL providers (die dus GEEN problemen hebben met mass-downloader-buurmannen vanwege de directe lijn naar de centrale) ook makkelijk hoge FUPs hanteren. Cistron heeft een FUP van 35 Gb voor particulieren, en 100Gb voor bedrijven. Planet doet het met 30 gb echt niet slecht en ook Euronet zit aan die limiet. XS4All is wellicht de enige die wat lager zit met een 10 Gb FUP, maar zelfs dat is al meer dan welke kabel-limiet dan ook.
Bij Kabelfoon hebben ze een vrij eerlijk systeem ontwikkeld naar mijn mening. Je mag 5 Gb downloaden binnen de 80 piek abbonementsprijs. Meer downloaden is geen enkel probleem, maar dan betaal je 15 piek per Gb. Onder het motto "de verbruiker betaald" wordt zo de druk op het kabelnet enigzins onder controle gehouden. (En ja, in de helft van de Kabelfoonsteden is ook ADSL verkrijgbaar of binnenkort verkrijgbaar)
Weet jij dan misschien hoeveel het per Gb kost vanuit USA ?
Bandbreedte 'heb' je niet altijd, of niet voldoende. Hoeveel kost een Gb bandbreedte met USA ?
Dus dit gaat chello niet meer toestaan..?
(is niet netwerkactiviteit, heb hier maar n computer
Hmz.. Dat wordt dus alleen maar 's nachts leechen... Ach, doe ik toch meestal al...
2GB per week is in ieder geval al stukken beter dan de 2GB per MAAND die eerst geplant was...
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()