ps3 van hdmi naar dvi met audio

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn ps3 nog aangesloten op mijn hd ready lcd tv via scart. Omdat die tv geen hdmi aansluiting heeft. Ik begrijp dat je dan wel een hdml naar div kabel kan gebruiken en dan de audio snoeren apart nog even moet aansluiten via de rood/witte tulpstekkertjes naar de aansluiting van de dvi audio in, met een verloopstekkertje.

Nu vroeg ik mij af: normaal verstuurt een hdmi naar hdmi kabel zoals van de ps3 zowel beeld als geluid. Waarom is het technisch dan niet mogelijk dat een hdmi naar dvi kabel dit ook doet? Ik stel mij namelijk dit kabeltje voor. Aan de ps3 kant de hdmi aansluiting. ps3 stuurt dan zowel beeld als geluid via die poort. En aan de tv kant wordt die gesplitst in de brede dvi aansluiting voor het beeld en het dvi audio in stekkertje voor het geluid. Maar zulke verloopkabels bestaan nergens voor zover ik weet. Is daar soms een of andere technische reden voor? Lijkt mij toch dat iemand daar ooit wel aan moeten hebben gedacht ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:32

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

als je bij google verschil typt tussen hdmi en dvi krijg je o.a. de volgende link:
http://www.elektronica-on...i%20en%20dvi%20kabels.htm

DVI ondersteund video en geen audio, dus zal hij ook niet met het audio signaal doen als hij dat al door krijgt. Vaak is de DVI ingang van een tv bedoeld om je computer signaal weer te geven. Vandaar dat je geen adio door krijgt via DVI.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat snap ik op zich wel, maar mijn tv heeft behalve de normale brede dvi aansluiting ook een aansluiting 'dvi audio in'. Als ik die tv op hd modus zet gebruikt hij dus die brede dvi aansluiting voor het beeld en de dvi audio in aansluiting voor het geluid. Anders zou die hd tv maar half werken als je enkel beeld en geen geluid binnen zou krijgen ;-)

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/414/aansluitingend.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik eigenlijk zou verwachten is een kabeltje als dit plaatje dat ik zelf even snel heb gefabriceerd. De hdmi die zowel beeld als geluid bevat zou daarmee gesplit worden naar de DVI In aansluiting voor beeld en de DVI Audio in aansluiting voor audio. Maar zoiets bestaat dus niet? Dus vroeg ik mij af of daar misschien een technische reden voor was. Dat dat om een bepaalde reden niet mogelijk is of zo.

Afbeeldingslocatie: http://img651.imageshack.us/img651/7281/kabeltje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Het HDMI audio signaal is een digitaal signaal met een hoge bandbreedte. Tulpstekkertjes zijn analoog, en SPDIF is niet snel genoeg. Een verloopstekkertje zou dus sowieso een berg electronica moeten bevatten.
Verder bevat de DVI standaard geen geluid. Die DVI Audio In is dan waarschijnlijk ook gewoon een standaard 3.5mm aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Ik heb ook mijn ps3 met een hdmi -> DVI converter met mijn HD ready Philips verbonden. Deze oude Philips flatscreen heeft geen HDMI ingang.

Zoals hierboven al aangegeven is, bevat DVI geen geluid. Dat moet je dus anders regelen.

Ik heb dat gedaan door een MULTI AV out kabel (zit bij je ps3) te gebruiken. Deze stop je dan in je scart van je TV.

De PS3 is gelukkig zo aardig om je het beeld apart van het geluid te laten configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
MarcoM schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:34:

De PS3 is gelukkig zo aardig om je het beeld apart van het geluid te laten configureren.
sinds fw 3.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:04

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

3.00 to be exact :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kickje van Hardware & Spielerij Algemeen naar Spielerij - Problemen & Vragen omdat dit geen discussie is maar een probleempje/vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=33604130,noline]
Ik heb dat gedaan door een MULTI AV out kabel (zit bij je ps3) te gebruiken. Deze stop je dan in je scart van je TV.

Dit pakt hij bij mij niet helaas :'(
Ik heb dezelfde aansluitingen op m'n tv als het plaatje van jiggy1965..Ik heb gezocht naar een verloop stekkertje van MULTI AV(die bij de playstation geleverd wordt) naar DVI audio in maar kan niets vinden..

Iemand suggesties?

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:29:
[...]

Dit pakt hij bij mij niet helaas :'(
Ik heb dezelfde aansluitingen op m'n tv als het plaatje van jiggy1965..Ik heb gezocht naar een verloop stekkertje van MULTI AV(die bij de playstation geleverd wordt) naar DVI audio in maar kan niets vinden..

Iemand suggesties?

Alvast bedankt ;)
Je moet geen verloopstekker hebben van MultiAV naar (DVI) audio. Maar cinchkabeltjes (tulpstekkers in de volksmond) en dan een verloopstekker van cinch naar 3,5mm audio.

Ik stel me voor dat die "DVI-audio" ingang op je televisie een audio ingang is om geluid op hetzelfde kanaal als de DVI-video ingang te krijgen. Lijkt mij toch logisch iig... :P

[GoT] TF2 Clan

Pagina: 1