Marantz RX-101 (verbinding?)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:31
Ik heb onlangs de Marantz SR6004 aangeschaft waar de RX-101 bluetooth module zat inbegrepen. Ik begrijp alleen niet hoe deze werkt. Ik heb hem aangesloten op de receiver en geprobeerd connectie te maken via mijn laptop. De laptop ziet de Marantz niet als "device" en op het display van de Marantz/tv zie ik ook niks van een verbinding.

De handleiding is erg summier en legt eigenlijk niet uit hoe het precies werkt.
http://us.marantz.com/RX101_User_Manual.pdf

Zijn er meer mensen met deze module die hem werkend hebben gekregen? Graag hoor ik dan hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112397

Achterop de ontvanger zit een knopje.
Deze moet je een paar seconden ingedrukt houden. Als het goed is begint deze rood/blauw te knipperen.
Je laptop zou vervolgens de receiver moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Anoniem: 112397 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:14:
Achterop de ontvanger zit een knopje.
Deze moet je een paar seconden ingedrukt houden. Als het goed is begint deze rood/blauw te knipperen.
Je laptop zou vervolgens de receiver moeten zien.
Ik heb dit wel geprobeerd maar zonder resultaat. Maar ik kan het uiteraard nog een keer proberen. Weet je ook hoe het hierna verder gaat? Stel ik heb een verbinding, hoe krijg ik bv muziek van de laptop naar de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal vanavond wel even voor je kijken welke stappen je precies hierna nog krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Anoniem: 112397 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:26:
Zal vanavond wel even voor je kijken welke stappen je precies hierna nog krijgt.
Perfect, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nadat je receiver verbinding met je laptop heeft gemaakt (in mijn geval me macbook) neem je de volgende stappen:

Afbeeldingslocatie: http://img651.imageshack.us/img651/9366/schermafbeelding2010030o.png

Hierna kun je muziek 'streamen' vanaf je laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASracing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 11:01
Werkt echt super. Gebruik het zelf ook veel met mijn SR6004.

Volgens mij moet je om een device te kunnen koppelen er wel voor zorgen dat de versterker niet op M-XPort staat maar op een andere source.
En dan inderdaad het knopje aan de achterkant, die naast de stekker, een aantal seconden ingedrukt houden tot hij rood/blauw gaat knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
ASracing schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:47:
Werkt echt super. Gebruik het zelf ook veel met mijn SR6004.

Volgens mij moet je om een device te kunnen koppelen er wel voor zorgen dat de versterker niet op M-XPort staat maar op een andere source.
En dan inderdaad het knopje aan de achterkant, die naast de stekker, een aantal seconden ingedrukt houden tot hij rood/blauw gaat knipperen.
Niet op M-XPort? Zou wel logisch zijn toch? Welke andere input dan wel? Het probleem is nog dat mijn laptop de Marantz niet ziet. Ik zal nog eens verschillende dingen proberen.

p.s. hoe werkt die streaming verder als je eenmaal connectie hebt? Je zet hem op de juiste input en je speelt muziek af op de laptop waarbij de muziek via de luidsprekers loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captnemo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:09
Gisteren een SR-6004 aangeschaft. RX101 aansluiten, aanzetten met het kleine schuifknopje (?), de ronde druktoets ingedrukt houden tot deze druktoets rood/paars knippert (dus niet de rode led bovenop), dan kan hij gevonden worden.

Op je laptop (Windhoos) "Add a Bluetooth Device". Bij Windows moet op je laptop wel je bluetooth icoontje wit zijn, dus bt moet zijn ingeschakeld. Dan zou je laptop hem moeten kunnen vinden...
Hou wel in de peiling dat de 'discovery' functie op de RX101 weer vervalt, dus als je te lang aan het zoeken bent weer even aanzetten met het ronde knopje...

De beschrijving is wel summier, maar de beschrijving in de doos van de RX101 klopte wel.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
captnemo schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:37:
Gisteren een SR-6004 aangeschaft. RX101 aansluiten, aanzetten met het kleine schuifknopje (?), de ronde druktoets ingedrukt houden tot deze druktoets rood/paars knippert (dus niet de rode led bovenop), dan kan hij gevonden worden.

Op je laptop (Windhoos) "Add a Bluetooth Device". Bij Windows moet op je laptop wel je bluetooth icoontje wit zijn, dus bt moet zijn ingeschakeld. Dan zou je laptop hem moeten kunnen vinden...
Hou wel in de peiling dat de 'discovery' functie op de RX101 weer vervalt, dus als je te lang aan het zoeken bent weer even aanzetten met het ronde knopje...

De beschrijving is wel summier, maar de beschrijving in de doos van de RX101 klopte wel.
Succes!
Klinkt allemaal logisch maar ik moet ik nog steeds proberen :/. Maar wat gebeurt er precies als je verbinding hebt? Kan je bv een liedje aanklikken op de iPod en dan speelt het liedje via de Marantz? Zelfde geldt voor laptop, je klikt een liedje aan met Winamp en de muziek gaat via de Marantz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Nou ik heb het eindelijk kunnen testen met mijn iPod Touch. Alles gaat goed behalve dat ik geen geluid heb...
  1. Ik heb de RX101 aangezet met de drukknop
  2. Ik heb bluetooth aangezet op de Touch en hij ziet de RX101
  3. Ik klik op de RX101 om verbinding te maken
  4. Het geluid van de Touch gaat uit (wat doet vermoeden dat het geluid nu over de versterker moet gaan
  5. Ik zet de input van de receiver op M-XPort (welke anders?)
  6. Geen geluid...
Ik heb hierna alle andere inputs geprobeerd zonder resultaat. Na een minuutje ongeveer komt het geluid weer uit de Touch en is de verbinding verbroken.

Kan iemand mij verder helpen? Ik heb dus zowel geen geluid en een verbinding die redelijk snel weer uitvalt.

EDIT: het is gelukt! Ik heb bovenstaande stappen een paar keer opnieuw geprobeerd en ineens kwam er geluid uit de boxen en bleef de verbinding stabiel. Werkt echt super!

[ Voor 12% gewijzigd door bsmpower op 14-04-2010 08:24 ]

Pagina: 1