Windows 7 diverse foutmeldingen na schone installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik heb zojuist me laptop volledig geformatteerd en daarna een schone installatie van Windows 7 Ultimate erop gezet. Nu heb ik de volgende problemen:

Firefox en Internet Explorer lopen om de paar minuten vast. Daar in tegen werkt Google Chrome wel als een trein.

Gister had ik ook de eerste freeze maar deze heeft zich nog niet vaker voorgedaan (dit was tijdens dat ik een programma van Adobe aan het draaien was, verder was niets open).

Eens in de zoveel keer wil Windows geen enkel programma meer opstarten en laadt hij in de browsers ook geen paginas meer (hij geeft verder dan niets aan). Op het moment dat dit gebeurd is het niet dat ik iets bijzonders aan het doen ben op de laptop.

Waneer dit gebeurd en ik klik op ctrl + alt + Delete krijg ik de volgende melding:
"Opties voor beveiliging en afsluiten zijn niet weergegeven"
De opties voor beveiliging en aanmelden zijn niet weergegeven nadat op Ctrl+ Alt + Delete is gedrukt. Druk op Esc of start de computer opnieuw op met behulp van de aan-/uitknop als het besturingssysteem niet reageert.

wanneer ik probeer af te sluiten of de laptop opnieuw op te starten duurt het enige tijd en dan geeft hij aan dat achtegrondprogrammas het probleem zijn, mijn enige optie is dan om het afsluiten te forceren en dan sluit de laptop wel af.

Iemand enig idee of bekend met dit probleem?
Als er meer info nodig is laat me dit dan alsjeblieft weten.
Of raden jullie aan om een andere versie van Windows 7 te bemachtigen en deze opnieuw te installeren?

**het betreft een 32bit versie (x86)**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:23

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Is het een 64 bits versie van win7 of een 32bit? 64 bit kan nog wel eens problemen geven op laptops, sinds de drivers niet altijd perfect worden ondersteund.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het 64-bit is, moet je wel genoeg geheugen hebben (RAM) om hem goed te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
De laptop heeft 3gb geheugen en is een dual core van 2ghz (Intel Centrino 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:23

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Kun je misschien aangeven welke programma's je allemaal op je systeem hebt geinstalleerd? Het kan namelijk zijn dat het te maken heeft met een programma van Adobe. Ik heb vaker gehad dat acrobat corrupt was in combinatie met diverse programma's.
Het lijkt mij dat als het altijd gebeurt als je IE of Firefox aan hebt staan het gebeurd dat het een applicatie is die wel in die 2 voorkomen, en niet in chrome. Verder als het ook gebeurt bij adobe applicaties zou ik eens kijken of het wellicht bij de software van adobe te zoeken is. Advies is om alle applicaties van adobe te deinstalleren en eens te kijken of dit helpt!

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
De volgende programma's staan geïnstalleerd op de laptop:

Adobe Master collection CS4
movavi video converter (6)
winrar
Avid Liquid
office 2007
imgburn
ovi store
daemon tools
quicktime pro
windows live messenger
windows live mail
convertx to dvd
surething cd labeler lightscribe 5
Grabit
ps3 media server
quickpar
Utorrent
Audacity
Windows 7
avg
bsplayer
nero
firefox
firebug
torbutton
downloadhelper

Het is niet dat het altijd gebeurd als ik Firefox of Internet Explorer aan heb staan want deze gebruik ik nu tijdelijk even niet meer. En de laptop deed dit ook voordat de Adobe producten geïnstalleerd waren.

Edit:

Ik heb zojuist ook het bekende blauwe scherm er een keer bij gekregen. Daarna gadf hij deze melding:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: a
BCP1: 8B0A6E18
BCP2: 00000002
BCP3: 00000001
BCP4: 82CB3D72
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\030810-35646-01.dmp
C:\Users\Jorn\AppData\Local\Temp\WER-62384-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

[ Voor 39% gewijzigd door Bulleteater op 08-03-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
Ik heb het idee dat het alleen is als ik iets langere tijd niets met de laptop doe, als deze dus gewoon aan staat en ik ben even een 20 minuten tot een half uurtje weg en ik kom terug, dan start hij geen programma's meer op en gaat hij niet meer naar internet pagina's. (ik heb ingesteld dat de laptop niet in standby mode gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Wat geeft de BSOD voor error code? Iets zoals "IRQL_NOT_OR_EQUAL".
Daar kunnen we meer mee dan met dit.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

geheugen corrupt?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
Petervanakelyen schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:18:
Wat geeft de BSOD voor error code? Iets zoals "IRQL_NOT_OR_EQUAL".
Daar kunnen we meer mee dan met dit.
De foutmelding die ik hier boven heb gegeven is van de BSOD. Deze gegevens kreeg ik toen windows weer opnieuw was opgestart na de BSOD

Edit:
Ik snap nu wat je bedoelt, ik zie nu op een ander forum hoe je het scherm van BSOD kunt laten staan als je hem krijgt. Dat ga ik nu instellen. Zo gauw ik hem weer krijg zal ik hier posten wat er stond.
Is er een manier waarop ik dit kan controleren? Hiervoor heeft de laptop altijd gewoon op vista gedraaid zonder problemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Bulleteater op 10-03-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
Dit is hem dan ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~grise015/15032010019.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dikke kans dat het een driver issue is met een dergelijke BSOD melding.

Loop al je hardware eens na en kijk of er nieuwere drivers beschikbaar zijn bij de fabrikant van de hardware zelf. Intel chipset dus bij intel, videokaart bij nvidia of ati etc etc.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:23
Zie dit: Windows XP en 2000 BSOD guide en Windows Crash/Memory dumps FAQ
Daarmee zou je wel een stukje verder moeten kunnen komen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
Alle drivers zijn geïnstalleerd door Windows 7, Daarna heb ik met Driver Genius Professional Edition alle drivers geupdate.

Als ik op de website van Nvidia geeft hij ook aan dat ik de nieuwste drivers heb. Van intel heb ik de nieuwste driver via Driver Genius Professional Edition

*Ik heb inmiddels een repair disk van Windows 7 weten te bemachtigen, kan dit helpen?*

[ Voor 13% gewijzigd door Bulleteater op 16-03-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexxexium
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 20:44
Ja dat kan helpen
Pagina: 1