Ok, mijn systeem is instabiel geworden naar het updaten van mijn NDVIDIA driver.
En ik heb hulp nodig. Eerst mijn systeem.
Ik heb Windows 7 64 bit. Ik heb voor de rest NOD32 64bit en dat is het zo'n beetje qua wat jullie moeten weten over mijn systeem
Hier is het verhaal.
Ik heb onlangs AC2 gekocht op steam en geïnstalleerd.
Probleem was dat tijdens het spelen met vsync aan het spel de hele tijd wisselt tussen 30 fps en 60 fps. Dat heb ik getest met fraps. Het speelde nog wel vloeiend maar ik dacht ... eens ff kijken naar nieuwe drivers. Want ik had al een tijdje gezien dat in windows update onder aditional drivers een verwijzing naar de nieuwste NVIDIA drivers stonden.
Maar ... toen las ik dit op tweakers.net nieuws: Nvidia haalt 196.75-drivers offline na oververhitte videokaarten
Dus ik kijken op de NVIDIA site ... en ik dacht. Ok dan installeren we de driver daarvoor.
Dus ik 196.21 installeren. Die is WHQL dus moet geen problemen geven.
Maar toen begon de misserie. Ik kreeg BSOD's. En ook gewoon tijdens het surfen, niet alleen tijdens het gamen. Ik had mijn pc op automatisch opstarten staan dus het blauwe scherm was te kort om te zien wat er aan de hand was.
Ok dacht ik. Dit kan alleen maar aan die nieuwe drivers liggen want voor de rest is er niks veranderd.
Nu had ik voor ik geupdate had even gekeken naar welke driver ik toen had en volgens mij was dat 191.07. Die is ook WHQL en van oktober 2009.
Dus ik een andere driver proberen. Ik heb eerst driver sweeper gedownload.
En de drivers van de display en van Physx verwijderd ... gereboot en dan heb ik 195.62 geinstalleerd.
Maar nog altijd het zelfde probleem. Ik kreeg nu soms BSOD's vlak na het opstarten.
Stom dat ik nog altijd niet heb gekeken welke BSOD het precies was. Maar goed
Dus toen heb ik geboot in safe mode. Weer driver sweeper uitgevoerd.
En nu zag ik dat er ook NVIDIA chipset drivers waren geinstalleerd ?
WTF ? Ik heb een x58 sli board. Dat is intel chipset en Jmicron RAID.
Dus ik heb mijn display drivers, physx drivers en de nvidia chipset drivers verwijderd.
Gereboot en opnieuw mijn oude vertrouwde 191.07 drivers geinstalleerd.
Ik AC2 weer spelen. Half uur in het spel BOEM weer een BSOD.
Ok, ik reboot en ik verander de settings dat een BSOD niet auto reboot.
Ik opnieuw spelen. BOEM BSOD.
En wat stond er.
BAD_POOL_HEADER.
Dus ik wat googlen en ik kwam mensen tegen die ook dit hadden gekregen na het update van display drivers.
Dus ik nog wat googlen. En ik kwam het programma verifier.exe tegen dat standaard op windows 7 is geinstalleerd. Het kan gebruikt worden om fouten in drivers te vinden.
Je kunt hier de uitleg vinden Using Driver Verifier to identify issues with Windows drivers for advanced users
Dus ik rebooten nadat ik het aangezet had.
Schokt mijn geluid. Windows 7 boot heel traag en na het aanloggen meteen weer een BSOD.
Dit keer een driver die het systeem probeert te corrupten en is afgesloten.
Driver was ElbyCDIO.sys en die ken ik. Die is van virtual clone drive.
Dus ik in safe mode met netwerk ondersteuninge. Googlen en ik kom erachter dat dit een bekend probleem is met verifier.exe en die driver.
Dus nog niks verder. Verifier /reset om dat tooltje terug uit te zetten.
En opnieuw booten en nu ben ik mijn verhaal aan het typen.
Weer een BSOD.
Dit keer met
MEMORY_MANAGEMENT
Dat is het zo'n beetje. Ik ga nu eerst memtest draaien en dan hoop ik dat hier wat reacties staan.
Kunnen jullie me please helpen?
Nog één ding.
Mijn pc is overclockt op 3,78 Ghz. 140 Mhz QPI en multiplier van 27.
Mijn ram is geclokt op 840 Mhz met divider van 2:12.
Ik draai zo al 6 maanden ongeveer. En ik heb 10 uur gestress test met prime_95.
Op al die 6 maanden heb ik één BSOD gekregen. Maar dat gebeurt elke keer als ik mijn externe geluidskaart en mijn internet geluidskaart met ASIO op het zelfde moment aanspreek.
Goed dat is het hele verhaal.
Nu eerst memtest draaien.
En ik heb hulp nodig. Eerst mijn systeem.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Antec Twelve Hundred | € 123,80 | € 123,80 |
1 | Areca ARC-1222 (8X SAS RAID PCI-E x8) 2x SFF-8087 | € 408,44 | € 408,44 |
1 | Asus ENGTX295/2DI/1792MD3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair HX1000W | € 188,- | € 188,- |
1 | EVGA X58 Classified | € 0,- | € 0,- |
1 | Iiyama ProLite E2607WS-1 | € 323,50 | € 323,50 |
1 | Intel Core i7 975 Extreme Edition | € 866,95 | € 866,95 |
4 | Intel Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB | € 187,98 | € 751,92 |
1 | Logitech MX518 Optical Gaming Mouse | € 24,95 | € 24,95 |
1 | OCZ Blade OCZ3B2000LV6GK | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung SH-S223B/BEBE | € 19,80 | € 19,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.707,36 |
Ik heb Windows 7 64 bit. Ik heb voor de rest NOD32 64bit en dat is het zo'n beetje qua wat jullie moeten weten over mijn systeem
Hier is het verhaal.
Ik heb onlangs AC2 gekocht op steam en geïnstalleerd.
Probleem was dat tijdens het spelen met vsync aan het spel de hele tijd wisselt tussen 30 fps en 60 fps. Dat heb ik getest met fraps. Het speelde nog wel vloeiend maar ik dacht ... eens ff kijken naar nieuwe drivers. Want ik had al een tijdje gezien dat in windows update onder aditional drivers een verwijzing naar de nieuwste NVIDIA drivers stonden.
Maar ... toen las ik dit op tweakers.net nieuws: Nvidia haalt 196.75-drivers offline na oververhitte videokaarten
Dus ik kijken op de NVIDIA site ... en ik dacht. Ok dan installeren we de driver daarvoor.
Dus ik 196.21 installeren. Die is WHQL dus moet geen problemen geven.
Maar toen begon de misserie. Ik kreeg BSOD's. En ook gewoon tijdens het surfen, niet alleen tijdens het gamen. Ik had mijn pc op automatisch opstarten staan dus het blauwe scherm was te kort om te zien wat er aan de hand was.
Ok dacht ik. Dit kan alleen maar aan die nieuwe drivers liggen want voor de rest is er niks veranderd.
Nu had ik voor ik geupdate had even gekeken naar welke driver ik toen had en volgens mij was dat 191.07. Die is ook WHQL en van oktober 2009.
Dus ik een andere driver proberen. Ik heb eerst driver sweeper gedownload.
En de drivers van de display en van Physx verwijderd ... gereboot en dan heb ik 195.62 geinstalleerd.
Maar nog altijd het zelfde probleem. Ik kreeg nu soms BSOD's vlak na het opstarten.
Stom dat ik nog altijd niet heb gekeken welke BSOD het precies was. Maar goed
Dus toen heb ik geboot in safe mode. Weer driver sweeper uitgevoerd.
En nu zag ik dat er ook NVIDIA chipset drivers waren geinstalleerd ?
WTF ? Ik heb een x58 sli board. Dat is intel chipset en Jmicron RAID.
Dus ik heb mijn display drivers, physx drivers en de nvidia chipset drivers verwijderd.
Gereboot en opnieuw mijn oude vertrouwde 191.07 drivers geinstalleerd.
Ik AC2 weer spelen. Half uur in het spel BOEM weer een BSOD.
Ok, ik reboot en ik verander de settings dat een BSOD niet auto reboot.
Ik opnieuw spelen. BOEM BSOD.
En wat stond er.
BAD_POOL_HEADER.
Dus ik wat googlen en ik kwam mensen tegen die ook dit hadden gekregen na het update van display drivers.
Dus ik nog wat googlen. En ik kwam het programma verifier.exe tegen dat standaard op windows 7 is geinstalleerd. Het kan gebruikt worden om fouten in drivers te vinden.
Je kunt hier de uitleg vinden Using Driver Verifier to identify issues with Windows drivers for advanced users
Dus ik rebooten nadat ik het aangezet had.
Schokt mijn geluid. Windows 7 boot heel traag en na het aanloggen meteen weer een BSOD.
Dit keer een driver die het systeem probeert te corrupten en is afgesloten.
Driver was ElbyCDIO.sys en die ken ik. Die is van virtual clone drive.
Dus ik in safe mode met netwerk ondersteuninge. Googlen en ik kom erachter dat dit een bekend probleem is met verifier.exe en die driver.
Dus nog niks verder. Verifier /reset om dat tooltje terug uit te zetten.
En opnieuw booten en nu ben ik mijn verhaal aan het typen.
Weer een BSOD.
Dit keer met
MEMORY_MANAGEMENT
Dat is het zo'n beetje. Ik ga nu eerst memtest draaien en dan hoop ik dat hier wat reacties staan.
Kunnen jullie me please helpen?
Nog één ding.
Mijn pc is overclockt op 3,78 Ghz. 140 Mhz QPI en multiplier van 27.
Mijn ram is geclokt op 840 Mhz met divider van 2:12.
Ik draai zo al 6 maanden ongeveer. En ik heb 10 uur gestress test met prime_95.
Op al die 6 maanden heb ik één BSOD gekregen. Maar dat gebeurt elke keer als ik mijn externe geluidskaart en mijn internet geluidskaart met ASIO op het zelfde moment aanspreek.
Goed dat is het hele verhaal.
Nu eerst memtest draaien.
[ Voor 83% gewijzigd door Kain_niaK op 08-03-2010 00:14 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt