[iMovie] Opnemen naar Hardeschijf met USB videocamera

Pagina: 1
Acties:

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 15:54
Ik heb momenteel een videocamera met miniDV bandjes, en wanneer ik de camera met firewire aansluit op m'n macbook kan ik met imovie rechtstreeks opnemen op m'n harde schijf ipv op de tape.

Is dit ook mogelijk met de (goedkope) videocamera's van tegenwoordig die alleen nog maar een USB poort erop hebben zitten?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb een keer een "goedkope" hdd camcorder via USB aangesloten en kon toen met iMovie '09 heel makkelijk de juiste scènes eraf plukken. Ik denk dat je met elke camcorder van een bekend merk wel uit de voeten kunt met iMovie; je kunt niet de losse bestanden direct van de camera halen en openen met een Mac, dus doe het wel
vanuit iMovie of Final Cut.

Hier stond achterhaalde informatie…

• tabakje
Digistorm schreef op maandag 08 maart 2010 @ 09:34:
Ik heb een keer een "goedkope" hdd camcorder via USB aangesloten en kon toen met iMovie '09 heel makkelijk de juiste scènes eraf plukken. Ik denk dat je met elke camcorder van een bekend merk wel uit de voeten kunt met iMovie; je kunt niet de losse bestanden direct van de camera halen en openen met een Mac, dus doe het wel
vanuit iMovie of Final Cut.
Ok, maar ik wil niet opnemen met de camera en daarna importeren in Imovie.
Ik wil met de camera rechtstreeks opnemen naar de harde schijf, wat met firewire camera's sowieso geen probleem is.

• tabakje
schop...

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

O excuses, ik had je post niet helemaal goed gelezen :) Volgens mij is het streamen van video op die manier alleen mogelijk met Firewire (omdat Firewire wat meer features heeft dan USB op dat gebied). In theorie zou een USB camera zichzelf kunnen voordoen als veredelde webcam, maar ik heb zelf het idee dat de USB interface niet veel meer is dan een externe harde schijf.
Als het niet vermeld wordt op de website van de fabrikant, zou je nog kunnen vragen of iemand met zo'n camera het voor je testen wil, anders zou ik er niet vanuit gaan als dit een belangrijke feature voor je is.

Hier stond achterhaalde informatie…