Power Mac G4 upgraden met een 7600GS AGP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:46
Ik heb zojuist een tweedehands Powermac G4 400 met AGP-videokaart op de kop getikt. Ik wil lekker eens met OSX gaan klooien... Nu heb ik nog een oude pc met wat spul, zoals een stillere voeding, grotere HDD en een 7600GS AGP 8x kaart.

Nu wil ik dit dus in gaan bouwen, maar ik kan nergens vinden wat het voltage is voor het AGP slot. Nu wil ik uiteraard niet die 7600 opblazen... Iemand enig idee of ik deze kaart in de powermac kan zetten? Of gaat dit problemen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Gaat waarschijnlijk niet werken tenzij je de BIOS van de videokaart kunt flashen naar Mac. :)
Google daar eens op zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:46
Ok, daar ga ik even verder op kijken. Ik heb http://themacelite.wikidot.com/nvidia-general-flashing gevonden, maar daar staat geen 7600GS bij (wel een GT). Ik ga hier dus nog even verder op zoeken.

Maar kan ik dan als ik pin 3 en 11 bedek met tape (zodat ie AGP 4x compatible is) zonder risico de kaart in mijn G4-400 stoppen? Er zit nu volgens mij nl. een ATI rage pro 128MB in op AGP 2x. Ik wil dus weten of de voltages overeenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Je hoeft dat risico niet te nemen, zolang je de kaart niet kan flashen naar een Mac-bios gaat het überhaupt niet werken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini