24" Gamer LCD's, bestaan ze eigenlijk wel? :(

Pagina: 1
Acties:
  • 594 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben binnenkort jarig en mag als presentje een fijne HD monitor aanschaffen,
alleen nu blijkt dit nog niet zo makkelijk als gedacht.
Met name het feit dat gamen de hoofd toepassing zal zijn schijnt de keuze nogal parten te spelen.
Bij iedere monitor die ik vind, schort er wel het een en ander als het op gamen aan komt.
De ene is een spookslot, de andere verslikt zich in de frames, en weer andere gaan piepen of brommen.

Ik heb eigenlijk maar drie eisen waaraan een monitor moet voldoen,
een dat is gamen natuurlijk, hij moet HD zijn (1200 of 1080px hoog maakt me niet uit),
en hij mag niet hoger dan 44cm zijn (VESA mount is mogenlijk).

Mijn oog is al een keer gevallen op de Iiyama ProLite B2409HDS-1,
maar als ik dan reviews ga lezen schiet de moed weer in mijn schoenen.
De een vind ghosting om te kotsen, de andere verklaard ze daarover voor gek.

Dus nu mijn vraag, zijn er voor zover bekend nu eigenlijk wel leuke 24" monitoren voor gamers?

Groetjes,
~ Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:42
Een Dell 2408 ? :) Ik weet niet wat je budget is, want deze monitor is aardig aan de prijs, maar volgens mij wel super van kwaliteit :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat de Dell 2408 niet meer tekoop is?

Ik hoopte iig rond de 250 euro te blijven.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:08

superwashandje

grofheid alom

een hp lp2475w heeft minder last van input lag (voor mij belangrijk geweest in aanschaf)

beide liggen echter wel boven je budget als dat rond de 250 euro zit. ik denk dat je dan toch bij TN schermen blijft (als je voor 24" gaat).

ik geloof dat veel mensen voor de samsung schermen gaan hier. heb je daar al naar gekeken?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas wordt er tegenwoordig teveel rommel uitgebracht (TN schermen). De kwaliteitsschermen met een duurder paneel worden steeds schaarser wat echt een slechte ontwikkeling is. Ik zou echt nooit meer terug willen naar TN. Dan liever een kleiner scherm met een goed paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Auw, die hp lp2475w is inderdaad een pittig prijsje.

Die samsungs ben ik idd ook al tegen gekomen,
echter zijn er toch een paar die ze hebben laten staan voor die liyama.
De 5ms reactietijd van de samsung syncmasters schijnt een beetje traag te zijn.

22" zou ook nog mogen als dat beter uit komt.
Ik heb nu een dualmonitor setup van Acer AL2216W die nu een beetje zijn grijze haren begint te tonen,
dus aan 22" ben ik al wel gewend kwa oppervlak. Alleen dacht ik met een bumpje naar 24" net iets lekkerder te gamen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 23:28:
Helaas wordt er tegenwoordig teveel rommel uitgebracht (TN schermen). De kwaliteitsschermen met een duurder paneel worden steeds schaarser wat echt een slechte ontwikkeling is. Ik zou echt nooit meer terug willen naar TN. Dan liever een kleiner scherm met een goed paneel.
Het voordeel van TN-schermen is de reactiesnelheid. Die ligt vaak vele milliseconden lager dan IPS/VA panels.

Ook een aandachtspunt voor Sokonomi is de input-lag die veel monitoren hebben. Dat is de tijd die het signaal erover doet om van de PC naar het display te komen. Hoe snel de monitor-electronica de input dus verwerkt. Dat kan oplopen tot ruim 20 ms.

Natuurlijk is die timing alleen belangrijk als je spellen speelt waarbij je snel moet reageren, zoals First Person Shooters en race games. Voor WoW zul je daar minder last van hebben (hoewel de controle wellicht een beetje stroperig aan kan voelen, als je muis steeds 25-50ms vertraagt reageert).

* Room42 zou overigens zeker voor een 16:10 scherm gaan i.p.v. 16:9. Die 120 pixels 'extra' zijn echt heerlijk. Wat ervaringen betreft: Voor gamen ben ik prima tevreden over mijn Samsung T240 en op het werk heb ik een Samsung 2443BW, die het ook prima doet, alleen heb ik daarop zelf geen game ervaring maar een vriend van mij heeft hem daar wel voor. Die laatste heeft ook als voordeel dat ie een VESA-mount heeft en in hoogte verstelbaar is.

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 08-03-2010 00:12 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ga sowieso voor een TN-panel, dan heb je de snelste reactiesnelheid. Verder ligt het aan de hardware die in de monitor zit of je een echt hoge, of iets minder hoge reactiesnelheid hebt.
Natuurlijk, kleuren zijn wel minder maar daar moet je niet voor gaan bij een gaming LCD.

Ik heb zelf een HP W2207h, reactiesnelheid is top, merk geen vertraging in snelle FPS of Racegames.
De HP W2448HC is ook top, reageert snel en ziet er goed uit.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit begint alwee aardig op een 'wat moet ik kopen' topic te lijken.

Al sinds er TFT's gemaakt worden is er een discussie over ghosting. Dat is echter in de huidige (TN) schermen zo goed als afwezig. De discussie over andere techieken als S-IPS en MVA is hiet niet van toepassing vanwege het budget. Verder worden er altijd monitors in de BBG's genoemd.

Ik mis een stuk discussiewaarde in dit topic en zet het topic dicht.

groetjes,
Ed_L
... o nee, dat deden we niet op GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.