Toon posts:

HDMI werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HD4670 met een tft via DVI en een LCD tv via HDMI aangesloten.
Werkte altijd. Nu heb ik vanmiddag de HDMI kabel losgemaakt en op deze poort een vga kabel aangesloten om een andere monitor te kunnen gebruiken. Dat ging ook goed.
Daarna heb ik de HDMI kabel weer teruggezet, dus zoals in de oorspronkelijke situatie. Nu krijg ik echter geen signaal op mn tv, extended desktop aanklikken werkt ook niet, er gebeurt dan helemaal niks. Force detect doet ook niks. Ik zie de tv nog niet verschijnen in Ati control panel.
Uiteraard staat de tv aan en op het goede kanaal. Ik heb de drivers al opnieuw geinstalleerd, dit hielp niet.

Iemand enig idee :?

de nieuwste catalyst control center werkt echt kut trouwens :X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 22:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed zelf dat de DVI-HDMI adapter de geest gegeven heeft. Kan ik dit op een of andere manier testen? Ik neem niet aan dat een kabel zelf kapot gaat namelijk, die is namelijk gewoon op zn plek blijven liggen... En mn monitor op die dvi poort werkt ook gewoon, dus beiden poorten zijn in orde.

Als ik trouwens de kabel echt lostrek zegt mn tv wel "signaalkabel controleren", als ik de kabel dan weer inplug komt het "geen signaal "weer terug...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 23:27 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou eens kunnen kijken of je in de veilige modus/vga modus of via een Linux Live CD'tje wel beeld krijgt via HDMI.

Ik heb met nvidia in Windows namelijk hetzelfde euvel. Veilige modus en tijdens opstarten wel beeld, ook in Linux, maar niet in Windows zelf.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij geeft ie tijdens opstarten ook geen beeld. Dus hardwarefout toch?

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 16:23

Soggney

Zeekomkommer

Heb ik ook gehad, kans is groot dat niet je kabel maar je converter kapot is.
Had er een gekregen van maat die dat niet gebruikte en ik kon weer verder kijken.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken of ik zo'n adapter los kan vinden, want ik denk idd ook dat de convertor het probleem is...

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe ati DVI-HDMI adapter gekocht en nu heb ik weer beeld. Wel gek dat dat ding kapot is gegaan hoor :?

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:22
Ik zit zelf sinds vandaag met een vergelijkbaar probleem :

Nieuwe videokaart gekocht (geforce GT220) om mijn oude 7600 te vervangen.
De 7600 had 2x DVI : 1 ging naar mijn monitor, de 2e naar de TV (via een DVI => HDMI converter kabel). Dit heeft altijd probleemloos gewerkt.
Anyway : vandaag dus de 220 aangesloten. Omdat deze kaart 1x D-Sub, 1x DVI en 1x HDMI heeft en ik geen lange HDMI kabel meer had liggen besloten om de boel als volgt aan te sluiten :

- D-Sub => Monitor
- DVI => via de DVI => HDMI kabel die ik altijd gebruikt heb aangesloten op de PC

De eerste keer dat ik de PC aan deed met deze videokaart kreeg ik alleen beeld op de TV maar geen beeld op de monitor.
Ik ging er vanuit dat de TV als primary display gezien werd omdat deze via de DVI poort aangesloten was dus besloot ik de PC uit te zetten en de kabel naar de TV uit de DVI poort te halen. PC weer opgestart en ik kreeg beel op de monitor.
Drivers geinstalleerd en vervolgens de DVI kabel weer in de videokaart geprikt. De PC ziet de TV echter niet en de TV blijft aangeven "geen signaal". Uiteraard de andere HDMI poort op de PC geprobeerd maar helaas werkte dit niet.

Omdat ik dacht dat de DVI poort van de kaart de geest gegeven had heb ik mijn monitor dmv een DVI <=> DVI kabel aangesloten op de videokaart en ik krijg gewoon beeld. Daarna weer de TV aangesloten op deze poort : weer "geen signaal".

De TV (een LG : type weet ik niet zo 123) heeft overigens nog wel andere kuren : UPC mediabox werkt alleen via de 2e HDMI poort. Op de 1e HDMI poort krijg ik geen beeld (hoewel de TV niet de melding "geen signaal" geeft als de UPC box aan staat. Xbox360 werkt echter gewoon perfect op beide HDMI poorten), echter zie ik dit als een losstaand iets.

Om terug te komen op mijn verhaal : zou de DVI => HDMI kabel toevallig stuk gegaan zijn toen ik deze even loshaalde in het begin? Wel erg toevallig dat het precies dan gebeurd is alleen kan ik niets anders bedenken.
Pagina: 1