Ik heb hier een toshiba A100-553 staan. Beestje uit 2007 dat het opzich goed doet, ware het niet dat hij de laatste tijd erg traag is. Vandaag op onderzoek uit gegaan. CPU fan staat stil / doet het niet. Gevolg, de Celeron m370 verlaagt de cpu speed in stappen van 12,5% totdat de temperatuur zich stabiliseert op 80 á 90 graden celcius. Onder de 50 graden doet ie 100% speed en op 100 graden valt de laptop uit.
Nu ben ik aan het overwegen om de fan te vervangen of een nieuwe laptop te kopen.
Koelers zijn namelijk prima los te koop.
Voordat ik die fan ga bestellen wil ik eerst de laptop als proef demonteren. Mocht het niet lukken, dan gooi ik tenminste geen geld over de balk en kan ik beter gelijk een nieuwe kopen.
Nu heeft Toms Hardware Guide een mooie demonteer guide van dit notebook: link
Klein probleempje, na het verwijderen van alle schroeven lukt de volgende actie niet:

Ik krijg de schroevendraaier er onder maar het geheel geeft weinig mee. Voordat ik grof geweld ga hanteren vroeg ik me af of er een truukje voor is. Iemand ervaring met het uit elkaar haren van de a100 of 105 serie van toshiba?
Nu ben ik aan het overwegen om de fan te vervangen of een nieuwe laptop te kopen.
Koelers zijn namelijk prima los te koop.
Voordat ik die fan ga bestellen wil ik eerst de laptop als proef demonteren. Mocht het niet lukken, dan gooi ik tenminste geen geld over de balk en kan ik beter gelijk een nieuwe kopen.
Nu heeft Toms Hardware Guide een mooie demonteer guide van dit notebook: link
Klein probleempje, na het verwijderen van alle schroeven lukt de volgende actie niet:

Ik krijg de schroevendraaier er onder maar het geheel geeft weinig mee. Voordat ik grof geweld ga hanteren vroeg ik me af of er een truukje voor is. Iemand ervaring met het uit elkaar haren van de a100 of 105 serie van toshiba?
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64