Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:27
de Canon 400D van mijn moeder heeft een probleem met de main dial (de Canon benaming voor het draaiwiel). Deze hoogt namelijk alleen op, of je nu naar rechts of links draait. Met andere woorden: naar rechts draaien gaat zonder problemen, naar links draaien reageert de camera of je naar rechts draait. Hierdoor werkt de camera alleen in de groene en P modus...

ik heb de camera al gereset (via het menu), alle batterijen verwijderd, echter zonder resultaat.

Wie heeft dit eerder gehad, of weet wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:04

breinonline

Are you afraid to be known?

Klinkt alsof er iets hardwarematig mis is met de main dial. Ik zou er naar laten kijken door een winkel/service centrum.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:07

IJsrace

null

De kans dat dit inderdaad iets software- / firmwarematig is lijkt me bijzonder klein.

Zoals hierboven aangegeven, loop langs een (Canon) service center en laat de vaklui er naar kijken en repareren, je kunt hier zelf vrij weinig aan doen.
Je kunt misschien kijken of het draaiwiel het wel goed doet wanneer je druk uitoefent (of hem "optilt") tijdens het draaien (in de hoop dat ie dan wel contact maakt).

[ Voor 25% gewijzigd door IJsrace op 08-03-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Dan nog helpt dat hooguit bij identificatie van het probleem, uiteindelijk wil je dat toch gefixt hebben

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++