[PHP/WAMP] undefined errors

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Beste tweakers. Ik ben momenteel bezig met een webshop en me eigen windows applicatie zal de database onderhouden. Niks bijzonders aan.

Ik heb een complete Site ontvangen die ook daadwerkelijk wordt gebruikt door het bedrijf zelf. Ik heb deze site en met de MySQL database ook op mijn Webserver geinstalleerd en alles werkt correct.
Maar omdat ik de website ook offline wil kunnen tonen en (waar nodig is programmeren) wil ik mijn site op WAMP 2.0i laten draaien.

ik heb dit al vaker gedaan om eerst een website lokaal te maken en daarna online te zetten.

Als ik de nieuwe site online zet krijg ik steeds undifined errors.terwijl het juist logisch in dat bijvoorbeeld mijn index leeg is of me variable niet wordt gebruikt. ik krijg dus steeds een PHP Error.
Het raare is deze errors krijg ik niet op me internet pagina maar alleen met WAMP.

ik zit al in de PHP.ini te kijken om een functie te veranderen maar heeft geen effect.
Sommige zeggen dat het iets met de $_Get , $_Post functie te maken heeft in WAMP.
kan iemand me helpen zodat deze meldings van undifined Variable/index verdwijnen.(website werkt voor de rest gewoon goed)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de error_reporting instelling veranderen in php.ini, mogelijk is ook register_globals nodig, maar eigenlijk kun je al stellen dat de site slordig is geprogrammeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 17:10

Lye

Het staat wel degelijk in php.ini, namelijk de error_reporting directive. Zet deze eens op 6135 in php.ini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Toevallig een macbook waarop je ontwikkeld?
Enkele dagen geleden heb ik ook iemand gezien met die fout die aan het ontwikkelen was onder windows op een macbook. Bleek het keryboard te zijn die een ” plaatste in plaats van een ".

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
Dit heeft vaak met de IF te maken.. Anders geeft PHP geen E_NOTICE cadeau.

Je zal dan waarschijnlijk dit hebben:
PHP:
1
2
3
4
5
<?php
if($_GET["test"] == "blaat") {
       echo "bar";
}
?>

Maar dat moet dan zijn:
PHP:
1
2
3
if(isset($_GET["test"]) && $_GET["test"] == "blaat") {
      echo "Geen E_NOTICE :-)";
}

Kijk dus altijd of een variabele wel bestaat voordat je hem gaat gebruiken. (Dmv isset())

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
IStealYourGun en Manuel: jullie zijn wel erg aan het gokken wat er fout gaat. Ik kan nog wel een hele reeks andere PHP errors noemen hoor. :P

Het is wellicht constructiever als de ts het error reporting level, de PHP versies en de register_globals setting van zowel productie als testomgeving achterhaald. En misschien wel leuk om een letterlijk voorbeeld van zo'n fout te noemen, incl. de regel(s) code waar de fout naar verwijst.

offtopic:
En het is undefined, $_GET en $_POST.

[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 07-03-2010 19:59 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
het is niet mijn eigen website haha ;)
ja als ik isset gebruik dan verdwijnen ze maar omdat voor heel de website te doen terwijl als ik hem publiceer verder geen melding krijg ;)

ik krijg wel te horen wat ik moet veranderen over error message maar ik zie daar alleen 0 staan dat betekend uit maar toch gebeurd er iets ;) kan iemand het exact even vermelde want dat speur werk duurt me te lang ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Speurwerk duurt je uren? [google=php error_reporting] hit 1, 2, 3 4 en 5 geven heel nuttige info :? Misschien iets minder van ons af laten hangen en het zelf eens proberen?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
Dan staat op de server bij php.ini één van de volgende opties uit:
error_reporting staat niet op E_ALL of hij skipt ~E_NOTICE (E_ALL & ~E_NOTICE) of display_errors staat op Off

Zoals MueR ook reeds zegt was die ook één van de eerste resultaten op Google en anders wel op de php site.

Verder om nog even in te gaan op je isset() gebruik wel of niet toe te voegen.. Ik zou het als ik jou was gewoon invoeren, dan weet jij dat de variabele bestaat en dan kan er dus niet als er naar een pagina wordt gevraagd een error worden gegeven omdat die hele isset() mist.

Voorbeeld:
PHP:
1
2
3
if($_GET["foo"]) {
        $query = mysql_query("INSERT INTO bar VALUES('" . mysql_real_escape_string($_GET["foo"]) . "')");
}

Zeg nou zelf.. Ik vind deze code er niet echt mooi uit zien omdat er nog steeds niet wordt gekeken of die variabele nou wel bestaat. We weten van $_GET wel dat die bestaat maar van $_GET["foo"] het nog niet. Nu throwt $_GET["foo"] als die bestaat toch een waarde terug, maar dan zou http://url.nl/?foo= ook al voorstaan om hem door te laten gaan.

Als je nu met isset() kijkt of die variabele ook echt bestaat zijn je ifjes natuurlijk net weer wat mooier. isset() gooit namelijk alleen een boolean terug en geen string. Dus:
PHP:
1
2
3
4
//&& $_GET["foo"] is dan niet verplicht
if(isset($_GET["foo"]) && $_GET["foo"]) {
      //Hier als nog de code..
}

Het is maar een kleine moeite als je het mij vraagt waar nog niet eens een halfuurtje in hoeft te zitten. Dan hoef jij niets aan de PHP error_reporting te veranderen maar alleen aan de code zelf. Want als je een keer van host gaat verhuizen die jou deze optie niet geeft kan jij in elk bestand: error_reporting(0); bovenaan toevoegen en dat lijkt me eerlijk gezegd ook niet zo'n nette oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

"undefined" ipv "undifined" zal vast ook een invloed hebben op zoektermen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Niemand die zegt: kijk eens in de log van Apache? Daar staan de errors? (mits de juiste error reporting, maar display_errors doet dan niet meer ter zake).

En vandaar uit kan je vast verder :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
angienl schreef op maandag 08 maart 2010 @ 00:30:
ik krijg wel te horen wat ik moet veranderen over error message maar ik zie daar alleen 0 staan dat betekend uit maar toch gebeurd er iets ;) kan iemand het exact even vermelde want dat speur werk duurt me te lang ;)
Als je je nu niet een paar minuten wilt inlezen over error reporting kan je maar beter maar stoppen met PHP. Klinkt hard, maar iemand die niet de basic regels van verkeer wilt leren moet ook maar niet in een auto rijden.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
angienl schreef op maandag 08 maart 2010 @ 00:30:
het is niet mijn eigen website haha ;)
ja als ik isset gebruik dan verdwijnen ze maar omdat voor heel de website te doen terwijl als ik hem publiceer verder geen melding krijg ;)

Dat is dan jammer, maar dan zul je dus contact op moeten nemen met de maker van de site, om je te helpen bij het oplossen van je error. In PRG verwachten we dat je eerst zelf wat onderzoek verricht om je probleem te localiseren.

Er is in ieder geval geen PHP instelling "Laat mijn Undefined var errors verdwijnen" ( Hooguit: "Negeer fouten maar lekker, het haalt me niet uit als er dingen mis gaan" optie ).

Dus probeer eerst zelf te achterhalen wat de oorzaak/locatie van de fout is, en ga dan kijken wat je eventueel aan de instellingen/code moet veranderen om dat op te lossen.

En met de instelling dat het zoeken te lang duurt, kom je hier al helemaal niet ver. Het is hier geen helpdesk waar mensen via hun glazen bol ( Want je geeft immers veel te weinig info ) je advies gaan geven, waar je vervolgens nog te lui bent om het te lezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Woy op 08-03-2010 09:04 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.