'Hoge piep' Sony Vaio E-serie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een week geleden eindelijk mijn Sony Vaio E-serie (VPCEB1C5E) binnen gekregen van Sony style. Na een aantal uren erop gewerkt te hebben, viel het mij op nadat ik hem van het NET-stroom had gedaan een hoge piep te horen. Deze piep lijkt te komen vanuit de plek waar de ventilator zich ook bevindt.

Kan iemand mij helpen met dit probleem of moet ik Sony hierover informeren en zodoende mijn 'nieuwe' laptop alweer opsturen voor een reparatie?

Gr,

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Komt dat niet gewoon van de voeding? Als dat het is, is het normaal. Probeer eens als de piep er is, de stekker eruit te halen en kijk dan of je het nog steeds hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had deze piep ook al opgemerkt en na het lezen van jouw bericht ben ik er wat specifieker op gaan letten. Bij mij komt die piep ook opzetten wanneer ik de laptop van de netstroom afhaal. Heb ook nog even de suggestie uit de vorige post gecheckt, maar helaas is het niet de voeding waar de piep vandaan komt.

Ik zal het forum de komende dagen iig even goed in de gaten houden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds een week een nieuwe sony vaio VPCF11Z1E, en ik hoor idd ook een piep, soms hapert de piep ook maar hij is contstant aanwezig. Maar alleen als ik op het internet zit (?)

weet nog niet of ik hem terug ga brengen.

het lijkt wel of er iets aanloopt, dat kan nooit goed zijn ivm slijtage zou ik zo zeggen

groeten Nan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik las ook nog ergens anders hier dat je je microfoon moet configureren.
Toen ik in het opname menu zat piepte ie inderdaad niet meer, ik heb toen de microfoon maar uitgezet, gebruik ik toch niet, maar nu heb ik hem bij het uitzetten perongeluk helemaal verwijderd/gedeinstalleerd, ook niet handig.

....Dit is dus geen aanrader en ook geen oplossing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heee als ik via Explorer het net op ga ipv via Firefox piept ie niet!
wie weet voor julie ook een oplossing? het is wel erg raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 06:47
Edit: *zucht* lezen is een vak :)

Misschien zijn het de DC-DC converters in de laptop? Deze werken met een puls frequentie die wellicht hoorbaar is.. Het kan ook een resonerend spoeltje zijn maar dat lijkt me enigzins sterk hoewel niet onmogelijk..

[ Voor 80% gewijzigd door Looney11 op 08-03-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Misschien piept hij meer als er veel witte delen op je scherm te zien zijn? Heb ik zelf namelijk wel es.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie. Maar al met al moet een laptop zoals deze geen mankementen vertonen. Zonder of met voeding, de piep blijft altijd aanwezig. Ik heb contact gehad met sony waar vervolgens de medewerker mij vertelde dat het weleens de videokaart zou kunnen zijn.

Ik zou zeggen, voor de mensen die hetzelfde probleem mee maken, neem contact op met sony. Ze vertelden mij namelijk dat ik de eerste was met dit probleem. Ook ik moet nog even kijken of ik hem terugbreng. Levertijd zou 8 weken bedragen en aangezien je de laptop ivm de retourneerprocedure maar 30 dagen in je bezit mag houden, wil dat dus zeggen dat ik circa 4 weken zonder laptop moet zitten.

Over het gebruik van je webbroser, ik gebruik Google Chrome. Maar ik ga het nu even proberen met internet explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt inderdaad dat bij het gebruik van Explorer de piep in zijn geheel is verdwenen. Nadeel is wel, dat Explorer in vergelijking tot Google chrome vele malen langzamer is met het laden van internetpagina's.

Ik heb sony gebeld en die komen mijn laptop morgen ophalen voor onderzoek. Helaas moet ik hem dan missen voor 5 a 8 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timb0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2022
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort een Sony Vaio uit de E-serie (VPCEB1E8E), En ik krijg een hoge piep wanneer ik een willekeurig USB-apparaat aan mijn laptop hang.

Opvallend is dat het geluidsniveau van deze piep heel erg wordt gedimd wanneer ik het netstroom erop gooi..
Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

Ik heb Sony opgebeld, maar die medewerker wist mij niet niet veel te vertellen (lees: was niet bekend met het probleem, en hij kon in het systeem ook niets erover vinden).

Ik vind het zwaar irritant omdat ik vaak in stille ruimtes wil werken, en om dat nou te doen met een constante hoge piep omdat mijn USB-muis eraan hangt...

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Dit is een bekend probleem waar, voor zo ver ik weet, niets aan te doen is.

Veel mensen hebben er last van, kijk maar eens in het Vaio topic.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Pagina: 1