[MacBook Pro] LCD TV en externe monitor aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• WBB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-01-2018
Ik zit met het volgende probleem: MacBook Pro is via mini-Displayport-naar-DVI-adapter aangesloten op een Samsung Syncmaster XL2370. Nu heb ik een Samsung LE40B650 LCD tv gekocht en wil deze ook aansluiten op m'n Macbook. Ik heb geen zin om telkens kabels te moeten verwisselen dus had ik bedacht dat ik via een DVI-splitter zowel de monitor als de tv aan kan sluiten op de Displayport. Bijvoorbeeld met een kabel zoals deze: http://kabeltje.com/dvid-...lde-uitvoering-p-445.html
Uiteraard is dan op de tv en externe monitor hetzelfde beeld te zien in dezelfde resolutie (1920*1080).

Gaat deze oplossing überhaupt werken? Zo ja, heeft iemand daar ervaring mee?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
geen ervaring mee, maar dit zou gewoon moeten werken. digitaal signaal wordt de ene of de andere kant op gestuurd..

Strava

Verwijderd

in principe wel volgens mij.
Maar kan de MBP wel die 2 schermen tegelijk aansturen?
Ik denk dat dat namelijk het probleem is bij hoge resoluties. Maar dit zal een beter ingelicht persoon vast met zekerheid kunnen zeggen.
Ik zou er dus niet zomaar vanuit gaan dat het inderdaad lukt zonder problemen.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-02 18:13
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 21:32:
in principe wel volgens mij.
Maar kan de MBP wel die 2 schermen tegelijk aansturen?
Ik denk dat dat namelijk het probleem is bij hoge resoluties. Maar dit zal een beter ingelicht persoon vast met zekerheid kunnen zeggen.
Ik zou er dus niet zomaar vanuit gaan dat het inderdaad lukt zonder problemen.
Hij gebruikt een signaalsplitter. Dat is dus geen probleem.

Daarmee ook het antwoord: Ik denk het niet. Ik kan me zelfs niet voorstellen dat dit niet werkt.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me