De titel zegt het al, is het mogelijk om VMware ESX te draaien (installeren) op een VMware virtual machine?
ja
http://xtravirt.com/xd10089 (workstation)
http://www.vcritical.com/...n-even-virtualize-itself/ (esx on esx
)
http://xtravirt.com/xd10089 (workstation)
http://www.vcritical.com/...n-even-virtualize-itself/ (esx on esx
[ Voor 62% gewijzigd door Zwelgje op 07-03-2010 18:49 ]
A wise man's life is based around fuck you
Mocht je overigens OSX hebben en Fusion dan zit er in Fusion zelfs al een profiel om ESX te draaien. Aan de hand van de CD/Image ziet fusion zelf dat het om ESX gaat. Werkt op zich prima. Maar wel trager zoals al gezegd was.
*empty*
Heb je daar ook daadwerkelijk een nut voor, of was het meer een theoretische vraag?
Verwijderd
Dat ligt er maar net aan wat voor systeem je hebt en hoeveel je toekent aan de virtuele machine. Ik heb zelf ook ESX draaien op Workstation en dat draait als een tierelier, maar ik heb wel een zeer krachtige systeem.freyk schreef op maandag 08 maart 2010 @ 06:57:
Ja, maar werkt onwijs traag.
om een proof of concept te makenCherandarGuard schreef op maandag 08 maart 2010 @ 07:19:
Heb je daar ook daadwerkelijk een nut voor, of was het meer een theoretische vraag?
true je moet geen VM's gaan starten want dat is echt ubertraag, maar voor testomgevingen mbt complexe configuraties is het een prima oplossing
A wise man's life is based around fuck you
Ik had geen idee van het feit dat, dat heel traag zou gaan performen...
Mij leek het heel handig om dit virtual te doen...
Misschien kan ik het dan toch beter op zich zelf installeren.
Het is idd om eens te zien hoe dit werkt etc....
Misschien handige website's met handige tips etc?
Mij leek het heel handig om dit virtual te doen...
Misschien kan ik het dan toch beter op zich zelf installeren.
Het is idd om eens te zien hoe dit werkt etc....
Misschien handige website's met handige tips etc?
[ Voor 21% gewijzigd door Plofke op 09-03-2010 09:11 ]
Dat is wel aan te raden, het is zoals gezegd een leuke oplossing om er mee te kunnen pielen zonder de juiste hardware maar dat is het dan ook.
Ik denk uit je post af te kunnen leiden dat je er ook geen licentie voor hebt.
Je kan natuurlijk wel de trial licentie gebruiken om mee te spelen, maar je zou ook kunnen kiezen voor ESXi. Die mist de clustering services, maar ik betwijfel of je die zou gaan gebruiken in een virtuele setup.
ESXi, voor de duidelijkheid, is gratis.
Kijk trouwens ook eens op de website van de VMware User Group, daar is veel informatie te vinden.
Verder is ESX(i) + client behoorlijk intuïtief opgezet, dus je komt er makkelijk genoeg zelf uit.
De punten van aandacht zijn, in mijn optiek, het virtual networking en shared storage. De rest is cake.
Je kan natuurlijk wel de trial licentie gebruiken om mee te spelen, maar je zou ook kunnen kiezen voor ESXi. Die mist de clustering services, maar ik betwijfel of je die zou gaan gebruiken in een virtuele setup.
ESXi, voor de duidelijkheid, is gratis.
Kijk trouwens ook eens op de website van de VMware User Group, daar is veel informatie te vinden.
Verder is ESX(i) + client behoorlijk intuïtief opgezet, dus je komt er makkelijk genoeg zelf uit.
De punten van aandacht zijn, in mijn optiek, het virtual networking en shared storage. De rest is cake.
Ik zat me net eigenlijk af te vragen waarom ik dit virtuel wilde gaan opzetten en het is me weer duidelijk, ik wilde het gaan laten draaien op laptop + externe hdd, zo kan ik het mee nemen naar mijn werk, vakantie huisje en thuis mee aan de slag.
Dit is voor mij heel erg belangrijk omdat ik veel op andere plaatsen ben / slaap. Dus in de zomer ben ik 1 a 2 dagen thuis de rest op vakantie woning en op mijn werk heb ik genoeg vrije uren aan het einde van de werkdag om er daar ook aan te werken.
Mijn vraag mbt performance hoe traag is het dan, wat gaat traag?
Is er wel mee te werken?
Dit is voor mij heel erg belangrijk omdat ik veel op andere plaatsen ben / slaap. Dus in de zomer ben ik 1 a 2 dagen thuis de rest op vakantie woning en op mijn werk heb ik genoeg vrije uren aan het einde van de werkdag om er daar ook aan te werken.
Is er wel mee te werken?
Verwijderd
ESX heeft kwa minimum eisen sowieso een snelle processor nodig iets wat jouw laptop(denk ik) niet zal trekken. Daarnaast heeft ESX minimaal 4 gig geheugen nodig. Ook iets waarvan ik denk dat jouw laptop dat niet zal hebben.Plofke schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:35:
Ik zat me net eigenlijk af te vragen waarom ik dit virtuel wilde gaan opzetten en het is me weer duidelijk, ik wilde het gaan laten draaien op laptop + externe hdd, zo kan ik het mee nemen naar mijn werk, vakantie huisje en thuis mee aan de slag.
Is er wel mee te werken?
Ga er maar gewoon vanuit dat er niet mee te werken valt.
En als we het over ESXi gaan hebben?Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:17:
[...]
ESX heeft kwa minimum eisen sowieso een snelle processor nodig iets wat jouw laptop(denk ik) niet zal trekken. Daarnaast heeft ESX minimaal 4 gig geheugen nodig. Ook iets waarvan ik denk dat jouw laptop dat niet zal hebben.
Ga er maar gewoon vanuit dat er niet mee te werken valt.
Heb dit even bekeken en ziet er gelijk uit met uitzondering van cluster moving...
Verwijderd
Dat ligt eraan wat jij ermee wilt gaan doen. Je moet sowieso aan de gevraagde systeemeisen voldoen om het soepel te laten lopen, laat staan dat je er echt iets mee gaat doen. Waar jij het over hebt is iets waar je voorlopig niet aan toekomt.Plofke schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:42:
[...]
En als we het over ESXi gaan hebben?
Heb dit even bekeken en ziet er gelijk uit met uitzondering van cluster moving...
Het is gewoon heel simpel: als ESX(i) 4 gig geheugen nodig heeft om te draaien dan heb je daar aan te conformeren. Hooguit dat je het tot 3512MB of misschien zelfs 3400MB kan maken maar dan heb je een trage bak waar je weinig mee kan doen. Daarnaast wil je ook andere VM's draaien dus dan kom je automatisch op het feit dat je met een laptop niet gaat redden.
Hoe dan ook: je hebt een krachtige bak nodig om dat spul te kunnen draaien. En een laptop gaat dat niet redden.
Om mee te testen en klooien heb ik dus een vm aangemaakt met ESX. Enorm leuk om mee te spelen in combinatie met shared storage (openfiler in een vm bijvoorbeeld). Als guest in ESX gebruik ik Ubuntu minimal. De machine waar dit op draait is meestal een Macbook uit 2006 (VMware Fusion) en af en toe een iets grotere pc (VMware Workstation). De snelheid is zeker niet productiewaardig en als ik een Windows installatie probeer in een ESX vm dan is het alsof het hele ding vastloopt. Maar met 1,2GB voor elke ESX vm, 512MB voor OpenFiler en 64MB voor de Ubuntu minimal machine werkt het.
Om maar even aan te geven: waar een wil is, is een weg! Van collega's heb ik gehoord dat het zelfs werkbaar wordt op een laptop met SSD, 8GB en i5. Zelf heb ik hier nog geen ervaring mee.
Om maar even aan te geven: waar een wil is, is een weg! Van collega's heb ik gehoord dat het zelfs werkbaar wordt op een laptop met SSD, 8GB en i5. Zelf heb ik hier nog geen ervaring mee.
while (! ( succeed = try ()));
Pagina: 1