Beste allemaal,
ik heb vandaag even flink ingelezen in de wereld van het overclocken van een CPU. Conclusie van het verhaal is volgens mij: verhoog de FSB. Echter, nu lees ik ook dat je, afhankelijk van hoever je wilt gaan natuurlijk, de v-core moet verhogen. Mijn vraag is: hoe kun je de benodigde v-core bepalen??
Wat specs van mijn PC:
CPU:
Intel Core 2 Duo E8200 / 2.66 GHz processor
Bussnelheid
1333 MHz
Fabricageproces
45 nm
Cachegeheugen
L2 6 MB
Mobo:
MSI P35 Neo2-FIR - moederbord - ATX - iP35 (1333 mhz FSB)
RAM (4GB):
Kingston ValueRAM geheugen - 2 GB : 2 x 1 GB - DIMM 240-pins - DDR2
Technologie: DDR2 SDRAM
Model:DIMM 240-pins
Geheugensnelheid:800 MHz ( PC2-6400 )
Ik zit er aan te denken om de CPU eerst eens op 3.2 Ghz te laten draaien, omdat ik gewoon de stock cooling wil behouden. Met een gelijkblijvende multiplier van 8 betekent dit dus dat de FSB van 333 naar 400 moet worden verhoogt.
Nogmaals: wat is dan de benodigde v-core waarde?
Alvast bedankt voor de reacties!
ik heb vandaag even flink ingelezen in de wereld van het overclocken van een CPU. Conclusie van het verhaal is volgens mij: verhoog de FSB. Echter, nu lees ik ook dat je, afhankelijk van hoever je wilt gaan natuurlijk, de v-core moet verhogen. Mijn vraag is: hoe kun je de benodigde v-core bepalen??
Wat specs van mijn PC:
CPU:
Intel Core 2 Duo E8200 / 2.66 GHz processor
Bussnelheid
1333 MHz
Fabricageproces
45 nm
Cachegeheugen
L2 6 MB
Mobo:
MSI P35 Neo2-FIR - moederbord - ATX - iP35 (1333 mhz FSB)
RAM (4GB):
Kingston ValueRAM geheugen - 2 GB : 2 x 1 GB - DIMM 240-pins - DDR2
Technologie: DDR2 SDRAM
Model:DIMM 240-pins
Geheugensnelheid:800 MHz ( PC2-6400 )
Ik zit er aan te denken om de CPU eerst eens op 3.2 Ghz te laten draaien, omdat ik gewoon de stock cooling wil behouden. Met een gelijkblijvende multiplier van 8 betekent dit dus dat de FSB van 333 naar 400 moet worden verhoogt.
Nogmaals: wat is dan de benodigde v-core waarde?
Alvast bedankt voor de reacties!