ik heb een probleem,
Ik zit boven op zolder waar ik geen draadloos internet kan ontvangen,
een kabel trekken is ook geen optie. Toen vertelde iemand mij over de powerline setjes van sweex.
Dus heb ik deze aangeschaft (sweex LC200 / 200mbs). Aangezien er op de disc geen windows 7 drivers waren heb ik die via de website van sweex zelf geinstalleerd*
Ik heb het op het moment zo staan. (dit omdat een switch niet nodig is volgens mij?)
internet/Modem --> router --> powerline adapter ---- lichtnet ---- powerline adapter --> pc zolder.
Volgens de ledjes op de adapters hebben ze wel verbinding met elkaar maar ik heb nog steeds geen internet.
Bij de bijgeleverde software geeft ie aan alleen verbinding te hebben met de adapter die op mijn pc aangesloten is.
Dit geeft het netwerkcentrum aan:
onbekend netwerk
toegangstype: geen internettoegang
verbindingen: lanverbinding
bij de status van die lanverbinding zie ik:
IPv4 en IPv6: geen internettoegang
snelheid 100,0Mbps
De probleemoplosser geeft aan geen geldige IP-configuratie te hebben.
hierbij heb ik al geprobeerd om het modem te resetten (ja, lang gewacht) maar dit lost het probleem niet op.
Wij hebben thuis een Netgear WNR-3500 router.
Ik heb dit topic ook al gelezen maar ik kom er nog steeds niet uit
Wie kan mij hier mee helpen en heeft misschien een oplossing?
Ik zit boven op zolder waar ik geen draadloos internet kan ontvangen,
een kabel trekken is ook geen optie. Toen vertelde iemand mij over de powerline setjes van sweex.
Dus heb ik deze aangeschaft (sweex LC200 / 200mbs). Aangezien er op de disc geen windows 7 drivers waren heb ik die via de website van sweex zelf geinstalleerd*
Ik heb het op het moment zo staan. (dit omdat een switch niet nodig is volgens mij?)
internet/Modem --> router --> powerline adapter ---- lichtnet ---- powerline adapter --> pc zolder.
Volgens de ledjes op de adapters hebben ze wel verbinding met elkaar maar ik heb nog steeds geen internet.
Bij de bijgeleverde software geeft ie aan alleen verbinding te hebben met de adapter die op mijn pc aangesloten is.
Dit geeft het netwerkcentrum aan:
onbekend netwerk
toegangstype: geen internettoegang
verbindingen: lanverbinding
bij de status van die lanverbinding zie ik:
IPv4 en IPv6: geen internettoegang
snelheid 100,0Mbps
De probleemoplosser geeft aan geen geldige IP-configuratie te hebben.
hierbij heb ik al geprobeerd om het modem te resetten (ja, lang gewacht) maar dit lost het probleem niet op.
Wij hebben thuis een Netgear WNR-3500 router.
Ik heb dit topic ook al gelezen maar ik kom er nog steeds niet uit
Wie kan mij hier mee helpen en heeft misschien een oplossing?
[ Voor 8% gewijzigd door tomdbpost op 07-03-2010 17:37 ]