powerline Netwerk Sweex 200mbs en Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdbpost
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-04-2021
ik heb een probleem,
Ik zit boven op zolder waar ik geen draadloos internet kan ontvangen,
een kabel trekken is ook geen optie. Toen vertelde iemand mij over de powerline setjes van sweex.

Dus heb ik deze aangeschaft (sweex LC200 / 200mbs). Aangezien er op de disc geen windows 7 drivers waren heb ik die via de website van sweex zelf geinstalleerd*

Ik heb het op het moment zo staan. (dit omdat een switch niet nodig is volgens mij?)
internet/Modem --> router --> powerline adapter ---- lichtnet ---- powerline adapter --> pc zolder.

Volgens de ledjes op de adapters hebben ze wel verbinding met elkaar maar ik heb nog steeds geen internet.
Bij de bijgeleverde software geeft ie aan alleen verbinding te hebben met de adapter die op mijn pc aangesloten is.

Dit geeft het netwerkcentrum aan:

onbekend netwerk
toegangstype: geen internettoegang
verbindingen: lanverbinding

bij de status van die lanverbinding zie ik:

IPv4 en IPv6: geen internettoegang
snelheid 100,0Mbps

De probleemoplosser geeft aan geen geldige IP-configuratie te hebben.
hierbij heb ik al geprobeerd om het modem te resetten (ja, lang gewacht) maar dit lost het probleem niet op.

Wij hebben thuis een Netgear WNR-3500 router.

Ik heb dit topic ook al gelezen maar ik kom er nog steeds niet uit :(

Wie kan mij hier mee helpen en heeft misschien een oplossing? _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door tomdbpost op 07-03-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mszwolle
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 01:58
* Q: Ik heb een LC201/2/3 adapter, hoe kan ik die aan mijn netwerk toevoegen

* A: Dit is mogelijk door alle adapters in te stellen om hetzelfde "HomePlugAV" netwerk te gebruiken. Dit kunt u als volgt doen:
o Sluit de adapter met een netwerkkabel aan op uw computer en start de PowerPacket Utility op (Start - Alle Programma's - PowerPacket - PowerPacket Utility)
o Ga naar het tabblad "Privacy"
o Klik eerst op de knop "Use Default (Public Network)" en daarna op de knop "Set All Devices"

Standaard oplossing van Sweex, misschien helpt dit jou wat..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.l
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05 23:40

w.l

Heb je het eigenlijk ook geprobeerd of ze werken zonder drivers te installeren? Ik heb recent een LC20...iets aangeschaft. Ze werkten direct zonder ook maar iets te configureren of te installeren op de pc zelf (ook Windows 7). Is het netwerk wel niet beveiligd maar maakt niet uit voor mij.
internet/Modem --> router --> powerline adapter A ---- lichtnet ---- powerline adapter B --> pc zolder
Aangezien je wel software hebt geïnstalleerd: controleer is of je bij powerline adapter B niet het paswoord van adapter A moet ingeven om het werkend te krijgen. (paswoord staat achteraan op de adapter)