Pioneer VSX 919- en Sony STR1200ES schieten in beveiliging.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen.

Ik gebruik op dit moment een (oudere) Sony STR-D665 prologic surround receiver. In de opstelling zitten 5 sony pascal sateliet speakers en een sony actieve subwoofer. De opstelling doet het nog goed maar ik was toe aan iets nieuws. Ik heb een jaar geleden de Sony 1200 es gekocht en geinstalleerd. Het apparaat werd gekoppeld aan de zelfde boxen. De 1200 werd echt gloeiend heet en zette zichzelf uit. De 1200 is drie keer bij sony geweest en ik kreeg het terug met de mededeling dat er niets mis mee was. Ten einde raad heb het verkocht.
Vorige week, een jaar later, een pioneer vsx 919 receiver aangeschaft. Ook hier direct problemen mee. Het apparaat schakelt zichzelf ook uit. Er moet dus iets bij mij in mijn opstelling niet kloppen maar ik weet niet wat het kan zijn. Ik gebruik naar de achterboxen vrij dunne kabels. Kan het daar aan liggen. Het is zo vreemd omdat de Sony 665 geen enkel probleem heeft en zowel in stereo als surround modes z'n werk uitstekend doet.

Met vriendelijke groet,

Ger Dragtsma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Ik move dit topic even naar Audio en HiFi, want de kans dat je daar antwoord gaat krijgen op deze vraag is groter dan als het topic hier in Mediaspelers en HTPC's blijft staan. Dit aangezien receivers niet in het rijtje mediaspelers thuis horen waar MSH forum voor bedoeld is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Controleer eerst je kabels eens. Het kan zijn dat er ergens kortsluiting zit doordat 1 koper adertje net de andere pool raakt o.i.d. Wat ook kan is dat je versterker onvoldoende kan ventileren, maar dat is niet te beoordelen zonder een foto van je opstelling. Ik kan me niet voorstellen dat je achterspeakers te dunne kabeltjes hebben, dikke kabels zijn 9 van de 10 keer nergens voor nodig :) Er kan ook wat mis zijn met een van je speakers, dat kun je uitsluiten door ze een voor een aan te sluiten en te kijken wanneer je versterker zichzelf uitschakelt. Ik zou daarmee beginnen, zodat je meteen weet welke kabel je moet controleren op kortsluiting.

[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 16-03-2010 06:48 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank36
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01 19:35
Het feit dat beide apparaten zo heet worden wijst op kortsluiting, ze moeten veel te veel stroom leveren. Dus je hebt of iets verkeer aangesloten, kortsluiting tussen + en -. Of er is een speaker defect (hoe was het geluid?). Meestal als ze kapot gaan wordt het een oneindig hoge weerstand, maar kortsluiting kan ook.

Gewoon alles los en één voor één testen zou ik zeggen.

succes.