Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag mede-tweakers!

Ik zet me al een paar weken te frustreren met dit probleem. Hopelijk dat een van jullie kan assisteren!

Onlangs heb ik 2 Netgear VPN Firewalls gekocht om een VPN tunnel te maken tussen thuis en kantoor. Op kantoor hebben we KPN office dsl, en daar werkt de netgear vlekkeloos.

Thuis heb ik KPN / HetNet, met een Speedtouch 780WL. Op kantoor krijgt de Netgear meteen een extern IP, en dit wil ik thuis ook zo maken om de tunnel goed op te kunnen zetten. Nu heb ik de Speedtouch zo ingesteld dat hij alles naar de Speedtouch routeerd zonder er zelf tussen te zitten. (Deze modus "Het openbare IP-adres van een verbinding aan een apparaat toewijzen"). Dat werkt.

De Netgear krijgt het externe IP van KPN toegekend met verder deze gegevens:

IP: 80.71.91.xx
Subnet: 255.0.0.0
Gateway: 195.190.242.1

Maar nu kan ik vanaf mijn PCs niet meer online omdat de Netgear geen verkeer doorlaat. En dat komt volgens mij omdat de gateway niet benaderd kan worden door het Subnetmask.... Met dit subnet kun je toch niet van het IP naar de gateway!?!? Of heb ik het verkeerd begrepen?

Wat gaat er hier nu precies fout? het subnet, de netgear of toch de speedtouch....

Groeten,

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bump