[Sitecom 300N X3 (WL-351)] MAC Adres klonen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik zit vandaag op kantoor en heb de gelegenheid gebruikt om ons oude Belkin routertje om te wisselen voor een nieuwe, een Sitecom 300N X3 (model WL-351 v1). Nu ontstaat er echter een probleem: ik krijg gewoon internetverbinding, maar omdat het een ander MAC-adres is dan de oude router geeft de provider een ander IP-adres.

Normaliter zou ik het MAC-adres van de oude router gewoon klonen, maar deze Sitecom lijkt die mogelijkheid niet te hebben. Weet iemand of er mogelijkheid is om dit alsnog te kunnen doen?

Reden dat het nodig is, we hebben toegang tot een externe database die op IP filtert. Het IP is normaal gesproken semi-statisch dus dat is geen probleem, behalve in een situatie als deze. De externe partij is op zondag niet benaderbaar en Ziggo gaat volgens mij niet een IP-adres wijzigen. (verbinding hier is particulier, klein kantoor aan huis en de zakelijke verbinding voegt normaliter absoluut niets toe voor ons)\

Ter info: de router heeft al de meest recente firmware. En via Google vind ik dat sommige andere Sitecoms een dergelijke functie wel hebben, maar ja daar heb ik nu niets aan.

-- Edit: crap, zul je altijd zien. Zoek je toch nog maar even verder en vind je de oplossing. Ter info, in dit model router kun je het MAC-adres pas zelf klonen of invoeren als je via de wizard werkt en dan pas alleen als je voor handmatige configuratie van je verbinding kiest en dan ook kiest voor dynamic IP. Problem solved dus!

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 07-03-2010 16:42 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe