Strepen op laptopscherm...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rveenman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05-2024
Sinds enige tijd vertoont het scherm van mijn Asus F8P laptop verticale en horizontale strepen, zie foto. Het beeldscherm geeft ongeveer de kleuren aan die er op het scherm zouden moeten zijn, en je ziet ook een verandering als de muis beweegt. Ik het begin kon ik nog een beetje aan het scherm morrelen, en in bepaalde standen deed hij het nog wel. Als ik het beeldscherm verder open of dicht klapte, dat gaf ook een verandering in het streeppatroon. Dat werd echter steeds minder, en op een gegeven moment gaf hij alleen nog maar deze strepen. Wat heb ik tot nu toe gedaan:

- Extern beeldscherm aangekoppeld. Deze werkt prima.
- Gegoogled: Meest waarschijnlijke oorzaken zijn kapot beeldscherm of kapotte beeldschermkabel.
- Beeldschermkabel vervangen door een nieuw exemplaar. Dit heeft niet geholpen.
- Proberen hier en daar op verbindingspunten of bij het beeldscherm een beetje te morrelen, dit geeft echter geen enkele reactie.

Ik zou graag willen weten hoe waarschijnlijk het is of dit echt aan het beeldscherm ligt, het vervangen hiervan is een beetje een dure aangelegenheid en ik wil dit niet voor niets doen. Of zijn er nog andere oplossingen/oorzaken die ik eerst moet onderzoeken?

http://www.flickr.com/pho...4@N00/4413889970/sizes/o/

ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Tja, als je het wilt testen dan zou je een 2e laptop moeten hebben waar dit beeldscherm op werkt.
Dan kun je zien of het daar ook problemen geeft.

Het is echter wel heel waarschijnlijk dat het beeldscherm stuk is.
Wanneer het de videokaart zou zijn dan is het onwaarschijnlijk dat een extern beeldscherm wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 09:59
dat is een lcd probleem, bij een defecte kabel heb je andere strepen, en zonder kabel zou je beeld wit moeten zijn, je zou opzoek moeten gaan naar een nieuwe lcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 17:36
Ík denk dat je videokaart het aan het begeven is. Sluit eens een monitor aan op je VGA (of andere) aansluiting. Je kunt bijvoorbeeld ook je LCD-TV gebruiken. Geeft hij hier dit probleem ook, dan is je videokaart defect en moet het moederbord worden vervangen. Wanneer dit het geval is, hoop ik dat je nog garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rveenman
Zoals ik in TS aangeef, heb ik een ander beeldscherm aangekoppeld, deze werkt helemaal prima. Overigens heb ik die via de DVI aangesloten.

ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rveenman
psplinter schreef op zondag 07 maart 2010 @ 15:36:
dat is een lcd probleem, bij een defecte kabel heb je andere strepen, en zonder kabel zou je beeld wit moeten zijn, je zou opzoek moeten gaan naar een nieuwe lcd
Tja daar lijkt het dus wel op. Iemand nog een 14,1" wxga beeldscherm over? :)

ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 09:59
rveenman schreef op zondag 07 maart 2010 @ 15:40:
[...]

Tja daar lijkt het dus wel op. Iemand nog een 14,1" wxga beeldscherm over? :)
zo simpel werkt het vaak ook weer niet, oudere lcds hebben nog wel eens een andere vga aansluiing, je kan niet random een lcd er aan koppelen. je zou toch even moeten kijken wat voor type lcd er in zit en wat er compatibel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rveenman
psplinter schreef op zondag 07 maart 2010 @ 15:44:
[...]

zo simpel werkt het vaak ook weer niet, oudere lcds hebben nog wel eens een andere vga aansluiing, je kan niet random een lcd er aan koppelen. je zou toch even moeten kijken wat voor type lcd er in zit en wat er compatibel is
Het is een 30 pins 14,1" wxga beeldscherm voor ASUS F8P, glossy uitvoering. Deze zit overigens ook in andere types ASUS laptops...

ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348477

Deze wordt nieuw voor 92,08 euro aangeboden op ebay. De zoekterm is F8P.

In de internetwinkels kost een scherm 129 euro en 159 euro voor de F8P C1W en voor de F8P-C1B.

Met een prijs van 75,44 euro met verzendkosten ad 16,64 euro voor een nieuw model is een tweedehands exemplaar wellicht minder een optie.

[ Voor 166% gewijzigd door Anoniem: 348477 op 07-03-2010 21:46 ]

Pagina: 1