Banshee ruis [ubuntu 9.10]

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sinds enkele dagen heb ik wat problemen met Banshee. Als ik muziek afspeel zit er opeens een "kraakgeluid" doorheen. Het vreemde is dat het met andere programma's (rhytmbox, gloobus preview) niet het geval is. Het is dus geen hardware fout (gok ik).
Opnieuw starten van banshee, herstarten van de pc, herinstalleren van banshee, het maakt allemaal geen verschil.
Ik heb het gevoel dat het begonnen is bij de laatste update ronde van ubuntu (eergisteren ofzo?). Is er een mogelijkheid om te zien wat er toen precies geinstalleerd is (enige wat ik me kan herinneren is een nieuwe kernel, maar er zat nog meer tussen)?
Als iemand direct de oplossing weet zou het natuurlijk helemaal mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je het loggen van aptitude hebt ingesteld (of als dat automatisch werkt) dan kan je in /var/log/aptitude vinden wat er is geinstalleerd.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Bedankt voor je snelle reactie, maar het lijkt erop dat het uitstaat :(. Bestand is in ieder geval leeg.

Iemand nog een andere optie? Ik gebruik nu rhytmbox, maar die werkt imo toch niet zo lekker als banshee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Volume van Banshee lager zetten in pulseaudio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
In 9.10 is dat toch te vinden onder systeem -> voorkeuren -> geluid? Dat maakt helaas evenmin verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Even een kickje om te laten weten dat het is opgelost, zodat iemand die tegen hetzelfde probleem aanloopt het misschien zo kan oplossen :).

Schijnbaar was op de één of andere manier de "toonregeling" (onder beeld) aangesprongen. Pop (ik luister nooit pop :P ) stond hier aangevinkt. Toen ik het uitvinkte was de ruis weg :).
Pagina: 1