lege ruimtes bij tabellen infrontpage

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste twiekers,
Mijn probleempje is als volgt.
Ik heb in Frontpage een opzetje gemaakt voor mijn 123 webwinkel, en dat dus daar ingeplakt.
Het probleem zit hem in de tabellen . Er zit overal nogal veel ruimte tussen de elementen.
Normaal los je dat op door de onderrand van de tabel beet te pakken en hem omhoog te schuiven en dan zie je alles zo lekker tegen elkaar aan tikken . In mijn Webwinkelprogramma lukt dat opeens niet, en blijf ik zitten met die ruimtes.
Een ander deel van het probleem is dat ikzelf niet zo heel handig ben, (en ook daarom al jaren aan dat rammelende Frontpage vastzit) en mijn HTML kennis ook maar beperkt.
Gelukkig is daar dan Tweakers en vandaar dus.
Wat er mogelijk fout zit is het volgende : Mogelijk past Frontpage niet lekker in de 123Webwinkel techniek, en wil ik teveel. Aan de andere kant zou je er met wat HTML gepriegel wel uit moeten komen, dacht ik.
Die webwinkel is http://www.indowebshop.nl/?page=start
Vertel me ook even hoe ik eventueel HTML code aan jullie kan laten zien: Moet ik dat ook hierin doen?
Dank, Tiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 01:03
De enige manier om fatsoenlijke websites te maken is gewoon HTML kloppen, of je komt problemen tegen die je niet zelf kan oplossen omdat 'schuiven altijd werkt', en je weet niet wat er onder der motorkap verkeerd gaat... Wellicht dat iemand nu zegt 'Gewoon shift inhouden tijdens het slepen voor ultrasleep' maar dan doe je een trucje en weet je nog niet wat er verkeerd gaat als de volgende keer tabellen niet precies het goede kleurtje worden :)

[ Voor 34% gewijzigd door _eXistenZ_ op 07-03-2010 15:50 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asator
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
Dat je de hele layout van je website maakt met tabellen is zo ie zo al niet optimaal. Tabellen hoor je alleen te gebruiken om tabulaire gegevens te laten zien. In IE8 is je website nu ook erg traag wanneer je naar beneden of omhoog scrolt, waarschijnlijk door het gebruik van al die tabellen.

In al die jaren dat je nu al met Frontpage werkt had je toch gewoon zelf HTML en CSS kunnen leren? Ik raad je toch gewoon aan om het alsnog te leren, met een paar goeie guides doe je het al snel beter dan Frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik zie aan het begin van de pagina dit staan:
code:
1
">

Dus erg valide is die pagina sowieso vast niet.
Dus ik haal hem even door de validator heen... en whoppa:
Result: 180 Errors, 46 warning(s)
Los die eerst maar op. Als er daarna nog dingen mis gaan, ligt het in elk geval niet aan errors.

Ohja, en zou je de plaatjes zo klein willen maken als ze moeten zijn? Dat moet je nooit aan de browser overlaten; dat kost onnodig veel te veel bandbreedte.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 15:26:
Mijn probleempje is als volgt.
*stukje geknipt
mijn HTML kennis ook maar beperkt.
Zoals een aantal mensen al aangeven, je zult HTML moeten leren gebruiken. Frontpage en andere WYSIWYG editors maken er een enorme teringbende van.

Debuggen zul je echt zelf moeten doen, maar gezien bovenstaande vrees ik dat je daarmee niet verder zal komen. Ik zie verder weinig mogelijkheden in dit topic, behalve oeverloos doorploeteren om jou te helpen met iets wat Frontpage consequent fout zal blijven doen. Ik gooi hem daarom ook op slot.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.