• medal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-02 10:34
ik heb het volgende probleem met mijn computer. hij heeft last van random reboots, dit gebeurt op willekeurige momenten. zowel in windows als bv in de bios of tijdens een test via hirens. zodra de computer een reboot heb blijft de pc een aantal minuten uit en gata vervolgens weer aan.
wat ik al geprobeert heb zijn de volgende dingen. memtest hardeschijf test anderen voeding alles nagekeken of er mischien iets los is geschoten. buiten de kast geprobeerd( mischien een kortsluiting ) bios gereset voltages omhoog en omlaag dit alles om gewoon weer een reboor te krijgen. nu denk ik dus dat me mobo stuk is. nu is de vraag dus, iemand nog een ander idee ?

specs

i7 920
rampage 2 extreme
corsair dominator 8-8-8 24 3x2 gig
coolermaster silent pro 700w
8800gt
2x 1 tb western digital
corsair h50

edit:
temps:
cpu 50/55 overclock 4ghz 75 ( full load)
ram: 25/30
mobo : 30
north bridge 45
south bridge 40
gpu 40

[ Voor 7% gewijzigd door medal op 07-03-2010 15:38 ]

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Je zou de temperatuur van je CPU (en mogelijk andere componenten) eens in de gaten kunnen houden.
Klinkt als overhitting

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• medal
sorry vergeten te melden. temps zie start post

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
doet hij het ook als je stock draait?

Desktop | Server | Laptop

• medal
ja dan doet hij precies het zelfde. het heb wel altijd stabiel gedraait tot vrijdag

• Rupie
dan zou ik gaan beginnen met het uitsluiten van onderdelen. Wat mij betreft zou het op dit moment in ieder geval je mobo, je geheugen en je voeding kunnen zijn. Zie je kans om bepaalde onderdelen uit te sluiten? Test een andere voeding, draai even met wat minder geheugen, koppel zoveel mogelijk overbodige hardware tijdelijk los

• medal
ik heb het geheugen al uitgesloten, hardeschijf testen gedaan inmiddels ook andere videokaart geprobeerd en voeding is ook al vervangen. dit heb allemaal niks geholpen. hij reboot bv ook in de bios maar soms kan ik ook gwn 5/6 uur prime runnen en dan geen problemen hebben, terwijl die dan bv een uur later wel weer uitslaat als die idle draait

• Rupie
Dan zou je bijna gaan denken dat het het mobo is, al is dat natuurlijk alleen te bepalen door een ander mobo te gebruiken ;)

• medal
ik denk dat het probleem verholpen is. de voeding die ik gebruikt had om te testen of de cm goed was bleek zelf de fan niet van te werken. dus ik was nog eens naar de cm voeding gaan kijken en die bleek erg heet te worden dus weer een andere voeding geregeld ( sweex 650 watt ) en nu loopt die weer stabiel.

Verwijderd

Prima.

*O*

[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 20:14 ]

Pagina: 1