Wireless Network kaart voor Windows 7 x64

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deep92
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 01:40
Allereerst: Het lijkt me dat er ergens al een topic voor dit is, en de vraag zal al gesteld zijn. Gek genoeg kan ik het niet vinden in search. Kan zijn dat ik de verkeerde termen gebruik, als je een topic weet zou een linkje héél fijn zijn :)

Nu:
Ik heb Windows 7 64 bit.
Ik zoek een Wireless Network Card die compatible is. Ik heb half google al afgezocht, en de meeste topics zijn het zelfde als deze, zonder duidelijk antwoord.
Ik heb nu een Linksys WMP54G die tot 20% packet loss veroorzaakt (na met de klantenservice te bellen blijkt hij gewoon incompatible te zijn met W7 x64 - Fijne voorlichting in de winkel..)

Ik zat zelf te zoeken op een D-Link kaart, aangezien ik daar opzich goede ervaringen mee heb, maar natuurlijk is hun website zo slecht dat je er niks op kunt vinden.

Ik had wel wat kaartjes gevonden die werkten, maar die waren over het algemeen duurder dan €60,-, wat ik ook niet helemaal nodig vindt :)

Dus in het kort: Ik zoek een WLAN Kaart die compatible is met Windows 7 64bit, en tussen de 10-50 euro kost. Als je een duurdere echt aanraadt, zeg het dan. Maar volgens mij is het nergens voor nodig..

~Deep92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 17:33
Ik heb recent een Linksys WMP54G-EU gekocht en ik kreeg het ding in het begin ook totaal niet werkend op Windows 7 64-bit. Linksys kijkt er helemaal niet meer naar om, hoewel ze er niet veel werk mee hoeven te hebben, aangezien de fabrikant van de chipset, Ralink, wel 64-bit drivers ter beschikking heeft.

De standaard drivers via Windows update werkten helemaal niet. Vervolgens vond ik verschillende oplossingen die aanraden om de Ralink drivers binnen te halen en dan via have disk... te installeren. Dit werkte ook niet echt stabiel. Tenslotte ben ik bij de Ralink RT64 MIMO drivers uitgekomen en het resultaat is redelijk.

Andere fabrikanten hebben ook niet direct W7 64-bit drivers ter beschikking. Bij D-Link bijvoorbeeld is staat bij de drivers van de DWA-547 wifi PCI kaart, toch één die de N-standaard ondersteund, dat de drivers als beta behandeld moeten worden. Dat schept ook niet meteen vertrouwen. Dus voor andere gebruikers met W7 64-bit: je zoekt best eerst naar drivers en dan naar een kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met precies hetzelfde probleem, ook een Linksys WMP54G en windows 7 (ultimate) 64bit. Ik heb een re-de-lijk stabiele verbinding nu, snelheid is niet om over naar huis te schrijven maar hij doet het na HEEL veel geklooi. Wat wel vervelend is, is dat ik niet of nauwelijks kan uploaden...dan loopt mijn computer vast. Bij het bezoeken van sites als www.speedtest.net en ook het uploaden van bijlagen bij e-mail gaat het mis. Mocht iemand inmiddels een netwerkkaart hebben gevonden die volledig compatible is met windows 7 64 bit, dan hoor ik (en nog velen met mij denk ik) het graag!

Met een scheef oog zit ik ook naar usb-netwerk ontvangers te kijken...... het lijkt mij dat deze "minder goed" zijn dan pci-kaarten, maar als ze 64bit ondersteunen is het misschien wel wat. Is zo'n usb-netwerk-stick een goed idee of kleven daar teveel nadelen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
ik heb al enige tijd tot volle tevredenheid een sitecom wl-181 xr in mijn 64b win7 desktop zitten, wellicht dat dat een optie is!

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javapiet
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-06 20:16
kijk gewoon even op wat sites van fabrikanten en kijk of ze 64bits w7 drivers aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:53
Het rare is dat ik de WMP54G wel onder Ubuntu draaiende heb, niet met een geweldige kwaliteit maar toch.

Ook ik zit met het probleem dat de WMP54G nu amper doet en ik elke paar dagen de driver opnieuw installeer wanneer ik weer internet access heb.

Heb tot noch toe nog geen x64 drivers/kaarten gevonden.

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Heb je inmiddels al een netwerkkaart gevonden die volledig compatible is met Windows 7 x64?

Ik sta namelijk op het punt een netwerkkaart aan te gaan schaffen en ben op zoek naar ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 11:47

Belgar

Archmaster ranzige code..

Ik zou gewoon de USB sticks kopen. Gebruik reeds sinds geruime tijd een WUSB600N op zowel XP als win7x64. Haal een zeer nette 18ms ping tijdens online games op nederlandse servers en haal de volledige 60mb/s van mijn UPC lijn tijdens download (mits geen andere gebruikers etc. natuurlijk).

Drivers worden automatisch gevonden en geinstalleerd. 5 minuten en je bent op weg. Range is an sich iets slechter dan PCI kaart, maar doordat je de receiver op 2 meter afstand in een open omgeving kunt zetten ipv direct achter op je computer, heb je vaak uiteindelijk toch een even goede verbinding

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:26
Ik heb een kaartje met een Intel chipset wat perfect werkt op W7 x64. Misschien is dat een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Nu online
maarud schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:37:
Ik heb een kaartje met een Intel chipset wat perfect werkt op W7 x64. Misschien is dat een idee?
Welke kaart is dat? Merk / type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:26
Ricardo87 schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:42:
[...]

Welke kaart is dat? Merk / type?
Nou het is eigenlijk een PCI-kaartje in mijn laptop :P Maar misschien is er ook wel een PCI-versie voor een desktop te vinden.. En anders misschien met een converter voor mini-PCI maar dat gaat te ver denk ik :)

Ken wel iemand die tevreden is met z'n Sitecom WL-181 XR...

[ Voor 7% gewijzigd door maarud op 25-04-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 17:33
Opvallend dat er zoveel problemen zijn met draadloze PCI kaarten in samenwerking met Windows 7 64-bit. De 64-bit uitvoering van dit OS wordt snel populair en computers met 4GB RAM worden stilaan de standaard. Waar wachten de fabrikanten eigenlijk op?

Zoals in deze draad al te lezen staat biedt Sitecom wel 64-bit drivers voor Windows 7, zie:
http://www.sitecom.com/support-product/productid/578. Of ze deftig werken weet ik uiteraard niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 11:47

Belgar

Archmaster ranzige code..

brommer schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:12:
Opvallend dat er zoveel problemen zijn met draadloze PCI kaarten in samenwerking met Windows 7 64-bit. De 64-bit uitvoering van dit OS wordt snel populair en computers met 4GB RAM worden stilaan de standaard. Waar wachten de fabrikanten eigenlijk op?
Ik vermoed dat PCI niet interessant meer is om in te investeren. Veel moederborden hebben geen of misschien nog 1 PCI slot, pci-express wifi kaarten worden niet gemaakt, hoewel afgeleiden hiervan in laptops worden gebruikt.

Ik wilde eerst ook pci, maar omdat ze maar een paar tientjes kosten toch gegaan voor USB om uit te proberen en ik ben er nu wel happy mee.

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Nu online
Belgar schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:45:
[...]

Ik vermoed dat PCI niet interessant meer is om in te investeren. Veel moederborden hebben geen of misschien nog 1 PCI slot, pci-express wifi kaarten worden niet gemaakt, hoewel afgeleiden hiervan in laptops worden gebruikt.

Ik wilde eerst ook pci, maar omdat ze maar een paar tientjes kosten toch gegaan voor USB om uit te proberen en ik ben er nu wel happy mee.
PCI-e wifi kaarten worden wel degelijk gemaakt, bijvoorbeeld de D-Link DWA-556.

Anyway, ik heb zojuist een Linksys WMP600N besteld. Deze kaart heeft een Ralink RT2860 chipset. En Ralink biedt op haar website drivers aan voor Windows 7 x64.

Daarnaast staat hij ook in de officiële compatibility list van Microsoft vermeld:
http://www.microsoft.com/...n&type=Hardware&os=64-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessewillem
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:00
brommer schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:12:
Die stelling gaat niet op voor iedere PCI wireless kaart. Ik heb hier een goedkope Realtek 8185 PCI. Welke het altijd goed deed op Windows 7 x64. Maar hij gaat straks toch in mijn server hangen. Wordt een router extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
jessewillem schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 07:11:
[...]

Die stelling gaat niet op voor iedere PCI wireless kaart. Ik heb hier een goedkope Realtek 8185 PCI. Welke het altijd goed deed op Windows 7 x64. Maar hij gaat straks toch in mijn server hangen. Wordt een router extra.
Helemaal mee eens, mijn Sitecom WL181 doet het al vanaf de 1e dag dat ik de RC van Win7 geinstalleerd heb volkomen zonder problemen...

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 12:38

noltha

Hantam!

Ik heb de wmp54g Versie 4.0. (rt2500) wel werkend gekregen onder Windows 7 X64.
Vele dagen mee bezig geweest maar uiteindelijk de beste driver gevonden.

Probeer hem maar:

Voor mij werkende x64 driver
Even via device manager installeren - > unsigned bla bla bla gewoon doorgaan.

Ik hoor wel of het gewerkt heeft.....

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Pagina: 1