Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06 14:12
Hallo,

Ik heb nu denk ik toch wat hulp nodig, want ik loop totaal vast. Het zal vast een noobie vraag zijn ofzo, maar ik vraag het toch maar, anders kom ik ook niet verder. Ik en nog drie vrienden van mij doen mee aan een gamewedstrijd, daarbij moeten we met Gamemaker een spel maken, wij willen graag een 3D spel maken. En daarvoor moet ik de 3D modellen maken. Nu gaat dat goed bij redelijk simpele dingen zoals een jeep, jhuis, lantaarnpaal, pistool, enz. Die hebben allemaal een simpele (vierkante) basisvorm. Maar nu moet ik ook ('gemuteerde') beesten maken, om te beginnen een Konijn, een hond en een koe. Hier komt mijn probleem, ik heb echt geen idee hoe ik bijv. een konijn moet maken. Hij hoeft maar héél simpel te zijn, je moet alleen een beetje kunnen zien dat het een konijn is. Later komen er nog textures overheen, en dat maakt het wel compleet.

Ik heb een klein beetje ervaring met Blender, ik ben er eigenlijk mee begonnen vanwege het gameproject. het leek me leuk om op zo'n manier ervaring op te doen. Helaas blijkt het toch iets lastiger dan gedacht... Ik heb al geprobeerd met bollen het lichaam en hoofd te maken, voornamelijk met behulp van proportional editing. Maar dat gaat net niet ver genoeg. Ik neem steeds een UVsphere als basisvorm, waarvan ik het lichaam maak. Zoals ik al zei heb ik niet veel ervaring, dus er zullen vast veel betere opties zijn om dit voor elkaar te krijgen. Die hulp is ook welkom.

Dus in het kort: Wie kan mij helpen aan een tutorial of iets dergelijks waarmee ik ervaring kan opdoen met het maken van een dier. Ik moet later ook nog een monster maken, en een krokodil, een kikker. En misschien nog wat. Ik heb al gegoogled, maar ik vind niets nuttigs. (kan aan mij liggen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:43

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Probeer het eens met ovalen in plaats van cirkels.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:36
Dat wordt een leuke oefening!

Op http://gryllus.net/Blender/PDF_Tutorials.html staat een tutorial voor een haai, maar de methode die daar gebruikt wordt is ook prima toepasbaar op andere eenvoudige dieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
Charango schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:57:
Dat wordt een leuke oefening!

Op http://gryllus.net/Blender/PDF_Tutorials.html staat een tutorial voor een haai, maar de methode die daar gebruikt wordt is ook prima toepasbaar op andere eenvoudige dieren.
Ah, dank je. Daar ga ik zo eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
Nogmaals bedankt! Deze tutorials zijn heel nuttig! Het konijn gaat al prima! :)